Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je neděle, 22.říj 2017, 16:30

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 140 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nové elektrické jednotky (r. 425)
PříspěvekNapsal: pondělí, 12.srp 2002, 10:54 
Offline

Registrován: sobota, 27.črc 2002, 08:11
Příspěvky: 180
Keďže v Tatrách po tridsiatich rokoch prebieha "generačná" výmena vozidiel, myslím že prišiel čas rozvinúť trúto tému o Vaše názory a skúsenosti.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 12.srp 2002, 11:30 
Offline

Registrován: sobota, 27.črc 2002, 08:11
Příspěvky: 180
Včera som sa vrátil z Tatier, kde som strávil tri dni a okrem turistiky som sa samozrejme venoval aj monitorovaniu situácie na TEŽ. Na moje prekvapenie, rada 425 už prebrala väčšinu výkonov. Zo starých 420 je už denne vypravovaná iba jedna zdvojená súprava, ktorá robí ranný priamy spoj Poprad -S. Smokovec -T. Lomnica, potom celý den pendluje na úseku Tatranská Lomnica - Starý Smokovec a späť. / čím na uvedenej trati pokrýva všetkú dopravu/, a poobede sa opäť ako priamy spoj vracia do Popradu. Okrem týchto spojov sú všetky ostatné už vedené novými 425, väčšinou zdvojenými. To zn, že v úseku Starý Smokovec - Štrbské Pleso sa už so starou súpravou nestretnete vôbec a v úseku Poprad - Starý Smokovec okrem jedného spoja v každom smere takisto. Naopak na odbočke do Tatranskej Lomnice vykonávajú nové súpravy spoje len ráno, pred príchodom starej 420 z Popradu a večer, zase po jej odchode do Popradu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 12.srp 2002, 14:34 
Offline

Registrován: sobota, 27.črc 2002, 08:11
Příspěvky: 180
Čo sa týka samotných nových suprav 425, tak sú bezpochyby obrovským prínosom pre kultúru cestovania / nízkopodlažná časť, čalúnené sedačky, veľkoplošné tónované okná, informačný systém BUSE, dopytové otváranie dverí, atd... / , umožnujú podstatne rýchlejšiu výmenu cestujúcich, majú podstatne úspornejšiu prevádzku, lepšie pracovisko vodiča, atď Ale aj keď nepatrím, k "notorickým" kritikom, niektoré veci sa "nedajú nevšimnúť". A síce:

1. Podstatne menšia obsaditelnosť - 425 má 88 miest na sedenie - 420 mala 120. Aj keď jednotky umožňujú až troj-členné riadenie, / čo bola jedna z podmienok objednávateľa/ v praxi sa to zatiaľ nevyužíva a je otázkou, či k tomu vôbec niekedy dôjde. Pričom 3 x 88 miest v 425 by sa približne rovnalo 2 x 120 miest v 420. Už v minulosti dve spojené 420 bývali často preplnené. Takže keď máte v sezóne 176 miest namiesto 240, tak si asi viete predstaviť ako to vyzerá , keď máte dve 425-ky narvané na prasknutie, a hovorte potom ľuďom o kultúre cestovania...

2. Nedostatok odkládacích miest - v nízkopodlažnej časti nie sú nad sedadlami police na batožiny - čo je v tatrách dosť vážny nedostatok.

3. MENŠIA RÝCHLOSŤ - viem, znie to neuveritelne, ale nové súpravy jazdia v niektorých úsekoch POMALŠIE ako staré.. Neviem, či ich šetria, alebo sa to problematický brzdí, alebo čo je vo veci, ale napr. v klesaní zo Starého Smokovca až po Veľký Slavkov rýchlosť neprekročí 30km/h /videl som to na vlastné oči, keďže som stále sedel za vodičom/, pričom v mnohých úsekoch je tam povolená 50 km/h. Pritom staré 420 - ky tam tú 50-ku využívali stále.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 12.srp 2002, 14:34 
Offline

Registrován: sobota, 27.črc 2002, 08:11
Příspěvky: 180
Čo sa týka samotných nových suprav 425, tak sú bezpochyby obrovským prínosom pre kultúru cestovania / nízkopodlažná časť, čalúnené sedačky, veľkoplošné tónované okná, informačný systém BUSE, dopytové otváranie dverí, atd... / , umožnujú podstatne rýchlejšiu výmenu cestujúcich, majú podstatne úspornejšiu prevádzku, lepšie pracovisko vodiča, atď Ale aj keď nepatrím, k "notorickým" kritikom, niektoré veci sa "nedajú nevšimnúť". A síce:

1. Podstatne menšia obsaditelnosť - 425 má 88 miest na sedenie - 420 mala 120. Aj keď jednotky umožňujú až troj-členné riadenie, / čo bola jedna z podmienok objednávateľa/ v praxi sa to zatiaľ nevyužíva a je otázkou, či k tomu vôbec niekedy dôjde. Pričom 3 x 88 miest v 425 by sa približne rovnalo 2 x 120 miest v 420. Už v minulosti dve spojené 420 bývali často preplnené. Takže keď máte v sezóne 176 miest namiesto 240, tak si asi viete predstaviť ako to vyzerá , keď máte dve 425-ky narvané na prasknutie, a hovorte potom ľuďom o kultúre cestovania...

2. Nedostatok odkládacích miest - v nízkopodlažnej časti nie sú nad sedadlami police na batožiny - čo je v tatrách dosť vážny nedostatok.

3. MENŠIA RÝCHLOSŤ - viem, znie to neuveritelne, ale nové súpravy jazdia v niektorých úsekoch POMALŠIE ako staré.. Neviem, či ich šetria, alebo sa to problematický brzdí, alebo čo je vo veci, ale napr. v klesaní zo Starého Smokovca až po Veľký Slavkov rýchlosť neprekročí 30km/h /videl som to na vlastné oči, keďže som stále sedel za vodičom/, pričom v mnohých úsekoch je tam povolená 50 km/h. Pritom staré 420 - ky tam tú 50-ku využívali stále.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 12.srp 2002, 14:35 
Offline

Registrován: sobota, 27.črc 2002, 08:11
Příspěvky: 180
Čo sa týka samotných nových suprav 425, tak sú bezpochyby obrovským prínosom pre kultúru cestovania / nízkopodlažná časť, čalúnené sedačky, veľkoplošné tónované okná, informačný systém BUSE, dopytové otváranie dverí, atd... / , umožnujú podstatne rýchlejšiu výmenu cestujúcich, majú podstatne úspornejšiu prevádzku, lepšie pracovisko vodiča, atď Ale aj keď nepatrím, k "notorickým" kritikom, niektoré veci sa "nedajú nevšimnúť". A síce:

1. Podstatne menšia obsaditelnosť - 425 má 88 miest na sedenie - 420 mala 120. Aj keď jednotky umožňujú až troj-členné riadenie, / čo bola jedna z podmienok objednávateľa/ v praxi sa to zatiaľ nevyužíva a je otázkou, či k tomu vôbec niekedy dôjde. Pričom 3 x 88 miest v 425 by sa približne rovnalo 2 x 120 miest v 420. Už v minulosti dve spojené 420 bývali často preplnené. Takže keď máte v sezóne 176 miest namiesto 240, tak si asi viete predstaviť ako to vyzerá , keď máte dve 425-ky narvané na prasknutie, a hovorte potom ľuďom o kultúre cestovania...

2. Nedostatok odkládacích miest - v nízkopodlažnej časti nie sú nad sedadlami police na batožiny - čo je v tatrách dosť vážny nedostatok.

3. MENŠIA RÝCHLOSŤ - viem, znie to neuveritelne, ale nové súpravy jazdia v niektorých úsekoch POMALŠIE ako staré.. Neviem, či ich šetria, alebo sa to problematický brzdí, alebo čo je vo veci, ale napr. v klesaní zo Starého Smokovca až po Veľký Slavkov rýchlosť neprekročí 30km/h /videl som to na vlastné oči, keďže som stále sedel za vodičom/, pričom v mnohých úsekoch je tam povolená 50 km/h. Pritom staré 420 - ky tam tú 50-ku využívali stále.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 12.srp 2002, 14:40 
Offline

Registrován: sobota, 27.črc 2002, 08:11
Příspěvky: 180
Jééééézismaria. Sorry, ale stale mi to vypisalo, že prenos zrušený a ono to pripisovalo........Este raz sorry.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 12.srp 2002, 18:31 
Offline

Registrován: sobota, 27.črc 2002, 18:40
Příspěvky: 203
Nové elektrické jednotky jsou očíslované 425-951 až 425-965.Původně bylo objednáno 14ks.,ale v popradském depu stojí část 15-té električky :lol:
Na dnešní dobu je kastle moc hranatá :shock:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 14.srp 2002, 07:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pátek, 26.črc 2002, 07:14
Příspěvky: 117
Bydliště: Košice/Trnava
Hoci som sa asi pred troma rokmi prestal intenzivne zaoberat TEZ,
vidim ze sa asi k svojej povodnej zalube opat vratim.
V novej tatranskej elektricke som sa sice este neviezol, ale pocul som. ze hlasenie stanic je najlepsie na celom Slovensku (myslim BUSE).
Dizajnovo sa mi nove supravy velmi nepacia (strasne hranata predna cast). Taktiez kvoli novym supravam museli ZSR prerabat nastupne ostrovceky a pod. (Niekto z nich mal velmi dobry biznis)
Viac Z Semafor.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Súhlasím
PříspěvekNapsal: středa, 14.srp 2002, 13:47 
V novej bričke v Tatrách pravidelne cestujeme. Je skutočne kapacitne menšia :( , t.j. pri dnešnom grafikone úplne nepostačujúca ani v súprave 2ks.

Prezývka Tetrapak (pre neznalých) hovorí o karosérii všetko :shock: .

:?: Ozaj, kto vie o osude karosérie po havárii v Starom-Novom Smokovci na priecestí?

:evil: V zime je v nej zima, hlavne vo veternom počasí, pretože na rozdiel od starých nemá zádverie, a teda ju vietor celú prefúkne.

:oops: Pri cestovaní neradím sedieť chrbtom k strednému článku, pretože hlučnosť je na hranici znesiteľnosti.

:twisted: V lete pri horúčavách je "klimatizácia" úplne nedostačujúca a okná sa takmer nikde nedajú otvoriť. Sťažovali si na to nielen cestujúci, ale opakovane aj sprievodcovia (moji pacienti). Stáva sa, že od horúčavy stojaci cestujúci odpadnú...

:evil: BUSE systém veľakrát nefunguje, resp. hlási zastávky v posune o 1-2, alebo jednoducho ho rušňovodič neprestaví a aj pri ceste do Popradu ukazuje druhá električka v súprave smer na Štrbské Pleso.

:roll: Batožina skutočne do Tatier podľa TEŽ nepatrí. Stačí Vám ľadvinka...

:idea: Asi ste postrehli, že kvôli chýbaniu akéhokoľvek batožinového oddielu sa v Tatrách už úplne zrušilo podávanie batožín a spešnín (kočíky, lyže, balíky len zo Štrby a Popradu). Ušetrí sa tým, ale za akú cenu? Ja som napríklad ešte min. zimu cestoval zo Štrbského Plesa veľmi pohodlne tak, že som 3 páry lyží, palíc, lyžiarok, sánky a 2 batohy poslal ako batožinu a pri nastupovaní s manželoku a 3 ročným synom do zubačky a rýchlika v Štrbe som sa o ňu nemusel starať...

:( Rýchlosť je prakticky krokom na skoro všetkých priecestiach, mostíkoch, priepustkoch... Príčinu nepoznám. Žeby ťažký stredný článok?


:wink: Kvitujem úpravy nástupíšť na Štrbskom Plese, dúfam, že sa zrekonštruuje celá plocha stanice, nie len električkové nástupištia, pekná je aj budova v Starom Smokovci.

Myslia to vážne s dispečerským riadením celej TEŽ?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 14.srp 2002, 16:19 
Offline

Registrován: sobota, 27.črc 2002, 08:11
Příspěvky: 180
Tá hranatá karoséria mi vadí zo všetkého najmenej. Je pravdou, že už sú na svete aj krajšie vlaky, / dokonca aj priamo GTW 2/6 sa už dodáva aj z krajšiou a oblejšou kasňou/ Ale buďiž. S tou zimou máte 100 % pravdu. Fučí tam a riadne. Je síce pravdou, že závetrie ala 420 by v týchto jednotkách pôsobilo ako päsť na oko, ale úplne by stačilo, dať vnútorné posuvné dvere na kraje stredného článku. Nebol by tam prievan, a to by zmiernilo tento problém o 90%. Čo mi ale vrtá hlavou je vhodnosť samotnej koncecie GTW 2/6 do tatranskej prevádzky. Konkrétne pomer 1 hnací podvozok ku dvom hnaným. V pri riadnej kope snehu zjem loptu , keď to pred Smokovcom, alebo v stúpaní na Hágy nebude preklzovať. Podľa mna oveľa vhodnejšie bolo objednať GTW 4/8. Pre neznalých označovania u Stadlera: k stávajúcej súprave by bol pridaný ešte jeden stredný hnací článok a medzi ne vložený ďalší nesený nizkopodlažný článok - ala Astra. Pomer 2 :2 by už bol v pohode, a navyše by sme dosiahli približne takú kapacitu, ako mala stará 420 - tka. Navyše dve 4/8 by vyšli bezpochyby lacnejšie ako tri 2/6 - osem podvozkov namiesto deviatich, štyri stanovištia namiesto šiestich, atd.... . Akurát by sa nenaplnil toľko propagovaný sen vedenia TEŽ o zvýšenej variabilite. Ale pýtam sa : Kde je tá variabilita ? Ako som už písal vyššie, tri súpravy sa v praxi nespájajú. Neumožňuje to dlžka koľají v niektorých výhybniach. keďže súprava 2 x 4/8 by bola o niečo kratšia ako 3 x 2/6 tak myslím, žeby sa to dalo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: 425...ako dalej?
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 15.srp 2002, 17:47 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
Presne tak, ako je v predchadzajucich prispevkoch. Do Tatier chodim asi 22 rokov, zazil som vselijake situacie na TEZke. V case letnych ci zimnych prazdnin boli supravy 2x420 preplnene, tlacenica skoro jak v kosickej elektricke. V sucasnoti sa sice da hovorit o poklese navstevnosti Tatier, aj s ohladom na privysoke ceny niektorych tovarov a sluzieb, ale pochybujem, ze odliv navstevnikov je taky vyrazny, ze supravy 2x425 budu stacit. Miomo sezony, napr. v novembri, ked vkuse prsi, povedzme,
ze stacia. Ale v sezone absolutne nepostacuju. Preto sa plne stotoznujem s predchadzajucim nazorom, ze by boli ovela vhodnejsie supravy s este jednym hnacim dielom a jednym nizkopodlaznym voznom. Pretoze takisto si myslim, ze supravy 3x425 sa v beznej prevadzke neobjavia asi nikdy. A este rychlost. Ked uz 425 mozu jazdit 80 kou, neda sa upravit trat na niektorych usekoch, kde sa to da, aby mohli jazdit aspon 70 kou?
A takisto mi v 425ke chybaju odkladacie priestory. Kde si mam ulozit ruksak? A ostatne vymozenosti, ako nizkopodlazna konstrukcia, buse,ci dopytove otvaranie dveri, sa na zapade uz isty cas nosi. Takze bolo nacase, aby tym disponovala aj 425. Inak, celkovo vitam, ze v Tatrach su konecne moderne supravy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 20.srp 2002, 20:15 
Neviem, ako moze vyrobne konzorcium vyrobit vozidlo, ktore ma ine rozmerove parametre ako dovoluje trat? A co poziadavky obstaravatela?

Konecne sa zacalo v dejinach trati ZSR vyuzivat generatoricke brzdenie, pricom museli zrekonstruovat stare meniarne na TEZ. Staremu systemu az tak nevadilo "uletene napatie v sieti".


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 03.zář 2002, 14:22 
Offline

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 20:21
Příspěvky: 156
Bydliště: Prešov
Som si az teraz vsimol, ze tu je diskusia o TEZ. Viaceri ste potvrdili moje dojmy nadobudnute asi pred rokom. Absencia odkladacich priestorov, hlucna motoricka cast, nizsia rychlost. ... Pocul som od ludi blizkych k TEZ, ze suprava skutocne dost preklzuje.Cestujuci si to mozno koli elektronike ani nevsimne, ale je potrebne castejsie pieskovat.
No a problem s profilom spocival v tom, ze objednavatel o tom asi nemal sajnu, ze v Rakusku a Svajciarksu a inych krajinach sa pouziva iny profil pre 1000 mm trate ako na TEZ.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 20.zář 2002, 13:09 
Vyrobce si muze dovolit vyrobit cokoli, co si zakaznik u neho objedna. Nevyhovujici prujezdny profil novych jednotek je chyba zadavatele, ktery si mel vcas zjistit,, ze kazda uzka trat ma svuj vlastni profil a podle toho mel jednotky objednat. Vyrobce by je urcite dovedl vyrobit o neco uzsi.
<p>
Jeste k te zminene variabilite, kterou slibovala ZSR pri nakupu novych jednotek. Spociva v tom, ze ted si cestujici bude moci snadneji vybirat, jestli pojede vlakem, autobusem nebo pujde pesky.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: 425
PříspěvekNapsal: sobota, 21.zář 2002, 10:58 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
Precital som si nove cislo casopisu Z semafor. Nova elektricka 425 je tam skutocne vynachvalena. V konfrontacii s tu uvedenmi clankami zvazujem, ze napisem do redakcie trosku iny pohlad na 425 - ku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Rychlost elektriciek 425
PříspěvekNapsal: pátek, 04.říj 2002, 19:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 29.črc 2002, 09:35
Příspěvky: 112
Bydliště: Bratislava
Pomala rychlost 425 (najma v zatackach) je sposobena jej konstrukciou (tabulky s oznacenim rychlosti na trati su uz asi neplatne). :( Ona to vsak dozenie v inych usekoch. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: aaano?
PříspěvekNapsal: sobota, 05.říj 2002, 10:42 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
Ano? Tak som zvedavy, ci z Popradu do Slavkova sa rozbehne na deklarovanu maximalku 80 km/h. Aspon tento usek by mohol byt rychlejsi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 24.lis 2002, 13:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 24.lis 2002, 13:41
Příspěvky: 50
Bydliště: Praha
V tatrách jsem byl aspoň desetkrát...
udělal sem i stránku www
http://tom.vlakpage.cz/slovensko/vysoketatry.htm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ...
PříspěvekNapsal: neděle, 24.lis 2002, 22:34 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
qik - qak: Super :D Skoda, ze nemam fotky z cias, ked elektricka este jazdila cez Velku. :( Ale mozem Ti poskytnut stare cierno - biele fotky asi spred 15 az 20 rokov.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 25.lis 2002, 16:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 24.lis 2002, 13:41
Příspěvky: 50
Bydliště: Praha
Ještě přibyde série kvalitnějších digitálních fotek - Štrby a Štrbského Plesa....

Pokud máte nějaké foto ... můžete mi poslat do majlu

t-o-m@seznam.cz

Pozor na jednu věc ... do majlu se dá poslat max 5 MB .......

Celkově by se tam mělo vejít 19 MB....


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 140 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz