Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je sobota, 18.lis 2017, 22:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 133 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 04.úno 2003, 22:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Voci uvedenej sutazi sa staviam dost skepticky, nakolko vieme v akom stave su nielen vozidla, ale aj samotny DP. V prvom rade by to chcelo urobit sutaz na "upratanie si na vlastnom dvore". Ak by to aj vyslo, je otazne, ci by sme sa z takej elektricky netesili iba niekolko dni pred naslednym transportom do inej kolajovej prevadzky...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 19.bře 2003, 10:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Podívejte se sem . O těchto řešeních Np pohonů by se tu dalo debatovat docela dlouho :lol: . Je to docela zajímavý čtení.
http://www.frt.cz/tramvaje/vozidla/100nt/100nt1.html

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 07.dub 2003, 23:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Tak jsem se probíral jen tak pro zajímavost firmama , který se zabývjí distribucí invalidních vozíků a došl jsem k několika detailům . Vozíky mají vnějí šířku od 55-65 cm a pokud se jedná o elektrické tak maximálně se s nimi doporučuje překonávat výškový rozdíl 10 cm .
Tyhle parametry tedy naznačují jakým směrem by se měli výrobci tarmavjí vydat.pokud je podmínkou že vozidlo musí být průjezdný po celé délce , tak se dá zapomenout na klasický podvozky a případě 1000 mm i na natáčivý sady kol. U 1435 se dá ještě něco vymyslet , ale tam je toproblém. Tedy pevné uložení kol , nucené natáčení skříně a žádné osy.
ovšem je tu také možnost použít podélná sedadla nad odvozky a v místech kde by zasahovali do prostoru pro cestující , zvýšit šikmo podlahu.

Co se týče maximální výšky kterou je vozík schopen překonat tak tam se něco dá řešit výsuvnou plošinou, což ale klade nároky na dostatečnou výšku ostrůvků. Například KT8D5N nají docela krátkou plošinu a u některých starších ostrůvků nestačí až dolů. Dále je tu doba, jakou zabere vysunutí a zasunutí plošiny. Když vezmeme 15-20 vteřin na jeden úkon tak to už dokáže ve špičce docela zamávat dopravou v daným úseku. Nebylo by pak lepší ostrůvky budovat s nájezdovou rampoua alespoň 25-30 cm vysoký ? pak by se rozdíl podlahy snížil na dostatečnou úroveň i bez rampy.
tenhle problém by se dal ale řešit i tím že by tramvaj v místě dveří měla sníženou podlahu pod úroveň ostatní podlahy tak o 5-10 cm .

Celkově mi z toho vychází to že otočné podvozky a natáčivé podvozky už mají svý nejlepší léta za sebou a je tu doba pevných podvozků a nucenýho natáčení skříně. Ovšem pokud z toho nevznikne pasqil jako je Vektra, která má pevný podvozky, nucený natáčení skříně, a přesto má v interiéru schod.

Co vy na to ? Máte stejnej názor ?

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: středa, 09.dub 2003, 16:31 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
PvvS: Co mam rozumiet alebo jak si mam vylozit pojem nutene natacanie skrine?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 09.dub 2003, 16:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Ad Nodes : Jde o systém hydrauliky nebo servo motorů , které působí na kloubové spojení skříní a způsobují jejich vychýlení.
Á teď srozumitelně . Na kloubu jsou navařený aktivní táhla, který po té co palubní počítač nějak zjistí že vůz jede do zatáčky, různě zatáhnou a zatlačí a způsobí to že se skříň prohne a sníží se tím působení okolků na svršek. něco podobnýho , ale na čistě mechanickým principu měly KT4 a proto se do zatáček lomily.

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: středa, 09.dub 2003, 16:46 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
PvvS: He, serus, Karle. :) Vdaka za vysvetlenie. Ale nie je to prilis zlozite a hlavne drahe? A co spolahlivost?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 09.dub 2003, 16:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
No dneska už to mají někteří výrobci docela promakaný. ČKD to zkoušelo na KT4 TwistTram. A prej jim to chodilo docela spolehlivě.

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: středa, 09.dub 2003, 21:39 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
Aj tak som zvedavy, aku udrzbu taky system vyzaduje. A ci vobec sme pripraveni prevadzkovat taketo vozidla.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 20.kvě 2003, 11:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
No uvidíme jak se si tímhle systémem kroucení skříní poradí škodovka. Někdy v létě má vyjet Vektra a ta by to měla vlastnit. Možná se to osvědčí jako rovnačka oblouků :lol: .

Ale teď k tématu . Nemáte někdo náhodou k dispozici ceny NP tramvají ?? I orientační. Jde mi o porovnání toho co nabízejí výrobci a za jakou cenu. Samozřejmě i srovnání ceny pro 1435 mm a 1000 mm . Bylo by zajímavý dát do hromady i srovnání s dvou a vícesystémovými tramvajemi. Tam jsem ceny našel a dám je sem , jakmile si je ověřím.

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: úterý, 20.kvě 2003, 21:22 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
PvvS: Dovolim si prizivit sa. :shock: Ked budes mat ten cennik, prosim, mailni mi ho. Vdaka. Tiez by som rad porovnal cenu takeho Tria s cenou napr. Incentra.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: středa, 12.lis 2003, 21:17 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
Rozmyslam, ci by bola nejaka moznost alternativne k solu T3 alebo T6 NP vozidlo. Pokus o solo NP uz bol, projekt zo Socimi ale nebol uspesny. Takze, bolo by nejake riesenie?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 16.lis 2003, 18:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
No dneska se malokde uz pocita s nasazenim tak maly kapacity , spis se pocita s kapacitou okolo K2/Trio

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Variobahn
PříspěvekNapsal: neděle, 16.lis 2003, 21:03 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
Istu moznost ponuka napr. Variobahn. V najkratsej verzii. Ale zas ma pevne podvozky. Cize sa musime zmierit s tym, ze to bude zrat kolajnice, alebo len reko a opravy solo T ciek.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 17.lis 2003, 17:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 01.dub 2003, 14:11
Příspěvky: 857
Bydliště: Praha - město ve středu Evropy
Pokud vim, tak NP tramvaje maj výzbroj na střeše. Co takhle při reko T3 dát výzbroj na střechu a znízkopodlažnit jí?? :lol:
Vim, že to je blbost, ale má to něco do sebe!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: T3
PříspěvekNapsal: pondělí, 17.lis 2003, 17:58 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
V tom pripade by boli nizkopodlazne len stredne dvere....a zas to bude preliezka..s divnym dizajnom.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 18.lis 2003, 08:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 01.dub 2003, 14:11
Příspěvky: 857
Bydliště: Praha - město ve středu Evropy
A proč by to nešlo udělat NP celý? Je ale pravda, že NP jenom střední dveře by vapadaly blbě.. :( Nebo co takhle reko, že se odřežou třetí dveře a dál a místo toho se tam dá kloub a NP článek?? Něco jako K2 s NP zadním článkem :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 23.led 2004, 06:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 01.dub 2003, 14:11
Příspěvky: 857
Bydliště: Praha - město ve středu Evropy
Tááák, naše milovaná Vektra má asi našla svůj azyl, prý bude dodávána do Ostravy...
Vice na http://www.novinky.cz/02/41/38.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 23.led 2004, 06:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 01.dub 2003, 14:11
Příspěvky: 857
Bydliště: Praha - město ve středu Evropy
PvvS píše:
...Nemáte někdo náhodou k dispozici ceny NP tramvají ?? ...

Tak ceny tramvají bych měl, ale né NP...

Pražský vůz 7280 v roce 1989 stál 755 506 Kčs

Vůz 7281 byl kupodivu jenom o několik korun levnější. Sám jsem se nad tím pozastavil. Bylo to asi o patnáct korun míň.

Pražské tramvaje T6 stály v době kdy přicházely (první serie) 8 000 000 Kč a pozdější serie byla dražší. Ta stála 10 000 000 Kč a poslední serie stála okolo 12 000 000 Kč.

Jen tak pro zajímavost: cena T3 v 60. letech byla okolo 420 000 Kčs.

Pražská rekonstrukce T3 na T3R.P vycházela na částku 4,5 milionu Kč, teď je to okolo 4,6 milionu Kč.

Taková Astra stojí okolo 33 miliónů Kč.

Zdroj (vše kromě Astry): Petr Majzner (http://www.k-report.cz ; nick: 3338)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jen tak ještě doplním, že pražské vozy 7280 a 7281 jsou typy T3SUCS.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prosím nerozšiřovat dál...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 23.led 2004, 11:18 
Offline

Registrován: úterý, 24.čer 2003, 12:15
Příspěvky: 291
Kaštan píše:
A proč by to nešlo udělat NP celý? Je ale pravda, že NP jenom střední dveře by vapadaly blbě.. :( Nebo co takhle reko, že se odřežou třetí dveře a dál a místo toho se tam dá kloub a NP článek?? Něco jako K2 s NP zadním článkem :wink:


Něco jako máš v VDP co :) :?:

_________________
MHDfoto.cz | YouTube.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 23.led 2004, 11:19 
Offline

Registrován: úterý, 24.čer 2003, 12:15
Příspěvky: 291
Kaštan píše:
A proč by to nešlo udělat NP celý? Je ale pravda, že NP jenom střední dveře by vapadaly blbě.. :( Nebo co takhle reko, že se odřežou třetí dveře a dál a místo toho se tam dá kloub a NP článek?? Něco jako K2 s NP zadním článkem :wink:


Můžeš to poslat jako návrch do Pars-Nova :wink:.

_________________
MHDfoto.cz | YouTube.com


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 133 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz