Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je čtvrtek, 19.říj 2017, 11:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Jaký systém je podle vás pro cestující nejlepší ?
Buse 35%  35%  [ 8 ]
Mielec 4%  4%  [ 1 ]
Em-test 43%  43%  [ 10 ]
Pragotron 4%  4%  [ 1 ]
Klasické cedule 13%  13%  [ 3 ]
Jiný (napište do fóra jaký) 0%  0%  [ 0 ]
Celkem hlasů : 23
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Informační systémy
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 30.říj 2003, 12:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Zde bych chtěl probrat jednotlivé IS používané ve vozidlech MHD. Hlavně co se týče způsoby informování cestujících , možností panelů a jejich využíváním. Hádky o výhodách a nevýhodách jedn. výrobců až později :) .

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Naposledy upravil PvvS dne neděle, 18.úno 2007, 12:04, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 05.lis 2003, 19:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Mno sice hlasujete, ale nediskutujete. Tak trebas co se vam jevi jako lepsi na bocnim panelu:

Horni radek konecna , 1-2 hlavni prestuni body trvale
Horni radek konecna , hlavni body postupne blikaji
Horni radek konecna , hlavni body roluji do boku
Horni radek konecna , hlavni body roluji nahoru/dolu
pouze konecna

P.S. asi tusim jak a kdo hlasoval :) , jestli se nepletu , tak jste nezklamali .

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 23.lis 2003, 18:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Kde je podle vas vhodne umisteni bocniho panelu na solo karose ? Pred nebo za strednima dverma ?

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 23.lis 2003, 20:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 01.dub 2003, 14:11
Příspěvky: 857
Bydliště: Praha - město ve středu Evropy
Pro venek před a pro příští zastávky apod. (jako u T3R.P) za. :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 24.lis 2003, 10:14 
Offline

Registrován: pátek, 19.črc 2002, 14:26
Příspěvky: 1549
PvvS: Ahoj, vidím, že sa zúfalo pokúšaš rozbehnúť diskusiu, tak Ti pomôžem :)

Za najlepšiu kombináciu informácií na BUSE paneli považujem nasledovné:
predný displej - číslo linky + horný riadok: meská časť v ktorej linka končí, dolný riadok: samotný názov konečnej zastávky, napríklad:
25 STARÝ LÍSKOVEC
Osová

bočný displej - tu považujem za vhodné dva varianty:
A: (najmä vo väčších mestách)
horný riadok: tučne - názov konečnej zastávky, dolný riadok: štandardne - "cez" + jednotlivé významné body na trase. Ideálne je, ak sa na konci každého bodu umiestni čiarka a pri poslednom sa zobrazí "a cez", aby cestujúci mali jasné, v akom poradí to ide (napr. cez Mier, cez žel. stanicu a cez Nám. osloboditeľov). Postupným zavádzaním nových možností v informačných displejoch by bolo ešte ideálnejšie, ak by spodný riadok "nerotoval", ale "bežal". Tzn., v spodnom riadnku by periodicky prebehlo "cez Mier - žel. stanicu - Nám. osloboditeľov". Ale to zrejme vonkajšie displeje BUSE nezvládajú. Alebo áno? Samozrejmosťou je, že po prejdení významného bodu na trase sa tento už ďalej nezobrazuje na displeji.

B: (hodí sa skôr pre menšie mestá, cca od 300 000 nadol)
definuje sa konečná zastávka a významné body na trase. Potom -->
horný riadok: štandardne: najbližšie dva ciele oddelené pomlčkou
dolný riadok: tučne: názov konečnej zastávky, napr.

Mier - žel. stanica
BLŠÁK

- po prejdení zastávky Mier už:

žel. st. - N. osloboditeľov
BLŠÁK

- po prejdení stanice už len:

Nám. osloboditeľov
BLŠÁK

atď.

Samozrejme, variant A sa hodí aj do menších miest.



Čo sa týka ankety. Domnievam sa, že pre cestujúceho sú vhodné systémy aj BUSE Blansko aj R&G Mielec. Akurát BUSE je graficky prepracovanejšie a príťažlivejšie, preto možno cestujúci ocení viac BUSE. Ale pokiaľ by sme sa bavili o dopravcovi, tak jednoznačnou voľbou je R&G. Prakticky všetky funkcie za zlomkovú cenu, kvalitné výrobky (s výnimkou starších displejov), jednoduchšia obsluuha...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 24.lis 2003, 23:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Vladimír:
Podľa mojho názoru je všade vhodný, Tebou popisovaný prípad v bode "A". Prípad "B" môže mierne zmiatnuť návštevníka mesta, keď si na čelnom displeji všimne napr. hore "BLŠÁK", dole "cez Námestie osloboditeľov" a dodatočne ho na boku prekvapí napr. "Mier - žel. stanica". Každý text sa začína čítať zhora zľava dole do prava, a to by sa malo dodržať aj na úkor postupnosti. Napokon, najlepšie je mať displeje unifikovane, s tým, že na bočnom displeji môžu bez problémov v spodnom riadku bežať detailnejšie popisy zastávok. Aby sa stále nemuselo zobrazovať slovo "cez", ktoré zaberie štyri pozície, mohlo by sa to riešiť nasledovným spôsobom:
hore: "BLŠÁK"
dole 1: "cez Mier"
dole 2: "> železničnú stanicu"
dole 3: "> Nám. osloboditeľov"

Neviem však, či je možné do IS pevne nadefinovať, že v bode 1 sa zobrazí "cez" a v bode 2 a 3 ">" a následne pri vypadnutí bodu 1 potom v bode 2 "cez" a v bode 3 ">" atď. Za pokus by určite stálo vizuálne vyskúšať, ako hovoríš, nie rolovanie, ale posúvanie (nie rýchle, ani pomalé) súvislého textu: "cez Mier > železničnú stanicu > Nám. osloboditeľov". Na zastávke žst. by už zostal len statický text "cez Nám. osloboditeľov" a na N.O. by spodná časť zostala prázdna. Neviem, ako by táto prázdna spodná časť displeja pôsobila, ale ak by to bolo veľmi nepríťažlivé, tak by sa mohol veľkými písmenami na celú výšku displeja zobraziť cieľ linky.

Ak tvrdíš, že R&G je po po funčnej stránke oveľa lepší ako vzhľadovo príťažlivejšie BUSE, prečo neskĺbiť užitočné s potrebným a naučiť displeje a systém vzájomne spolupracovať? Do konštrukcie a samotného programu nevidím, takže neviem, nakoľko reálna by bola takáto kombinácia. Najjednoduchšie by samozrejme bolo, aby sa BUSE trochu povenoval aj funkčnej stránke vlastných výrobkov, nielen dizajnu, i keď ten je z dostupných najprepracovanejší.

Dúfam, že sa nedočkám nejakej kritiky, preto upozorňujem, že tento príspevok je len takou úvahou na rozprúdenie ďalšej diskusie a nových myšlienok. ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 25.lis 2003, 06:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 01.dub 2003, 14:11
Příspěvky: 857
Bydliště: Praha - město ve středu Evropy
No já nevim, ale podle mě je to nejlepší tak, že vpředu je číslo linky a konečná stanice. Na boku je číslo linky, nahoře konečná zastávka a pod tím je to takto: > Poliklinika Barrandov - příští zastávka. No a vzadu bych dal jen tu krychli s číslem linky, anebo pro náročné DP, to samé co vepředu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.lis 2003, 09:18 
Offline

Registrován: pátek, 19.črc 2002, 14:26
Příspěvky: 1549
Sarko: Ja som nikdy nechcel tie dva systémy kombinovať! Pri Mlynskej bašte by zastavil bus s displejom:
vpredu:
16 JUH - HALA CASSOSPORT

na boku (okrem čísla):
hore obyčajne: žel. st. - N. osloboditeľov
dole tučne: HALA CASSOSPORT

Trasa by sa teda čítala zľava doprava, zhora nadol, čo je presne v súlade s klasickou postupnosťou pri textoch.

--

To, čo popisuješ, nie je žiadne sci-fi. V Prešove funkguje (a to prosím bez problémov) 7 vozidiel na systéme s palubným počítačom R&G Mielec a displejmi BUSE. Žiaľ ani jedna firma z tých dvoch daným riešením nie je nadšená. Mne sa to síce veľmi páči, ale DPMP o firme BUSE nechce ani len počuť, takže sa zdá, že to pri tých 7 ks aj zostane.

---

Kaštan: Prepáč, nesúhlasím. Nasledujúca zastávka na vonkajšom paneli je pre cestujúceho absolútne nepodstatná informácia. Viem o čom hovorím, máme to tak na niekoľkých vozidlách v Prešove. Cestujúceho vonku zaujíma, kam autobus ide, a nie aká je nasledujúca zastávka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 29.lis 2003, 16:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Vlado, možno som sa vyjadril nejasne, ja som mal práve na mysli, aby sa oná postupnosť porušila na úkor dôležitosti. T.j., aby konečná zastávka (resp. cieľ) bol na 1. mieste a až potom prejazdné zastávky, ktoré by sa v spodnom riadku posúvali: "cez ..., > ..., > ...", atď.

Čo sa týka skĺbenia som mal na mysli nielen technickú stránku, ale najmä organizačnú. Aby prepojiteľnosť jednotlivých IS donútila jednotliných výrobcov k väčšiemu konkurenčnému tlaku boja o zákazníka. Lebo teraz to vyzerá ako taký monopol, zákazník síce má možnosť rozhodnutia, ale ak už určité percento vozidiel používa iný IS, DP je nútený mu "zostať verný", aj keď s ním nie je spokojný.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 29.lis 2003, 17:03 
Offline

Registrován: pátek, 19.črc 2002, 14:26
Příspěvky: 1549
To je vec názoru, či má byť cieľ hore alebo dolu. Na starých plechových tabuľkách bol cieľ často dolu a nikomu to nevadilo. Ja osobne sa prikláňam skôr k cieľu nadol. "Tvoj" systém mi je nesympatický, pretože mi pripomína SAD-ku (Giraltovce cez Chmeľov a pod.).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 29.lis 2003, 17:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
To nie je ani tak vec názoru, ako subjektívny názor. Ak budeš niekde, kde si v živote nebol a zapamätáš si pár dôležitých, dajme tomu konečných zastávok, ver mi, že sa Ti bude ťažšie orientovať v prevádzke, kde sa cieľová stanica uvádza až na konci. Prioritne Ťa totiž zaujíma, kam to ide (či nie napr. opačným smerom) a až následne, cez ktorý smer. Ak sa vyberieš zlým smerom, je to vždy lepšie (možnosť dodatočného prestupu), ako ísť opačným smerom.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 02.pro 2005, 20:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 25.črc 2005, 07:37
Příspěvky: 531
Jednoznacne BUSE, jeho programovanie zvladne aj menej nadany clovek. A je velmi silny - je velmi dobre citatelny. Aspon tie podsvietene.

_________________
Socializmus mal niečo do seba - stavali sa sídliská, keď niečo chýbalo, došlo 25 trolejbusov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: pátek, 02.pro 2005, 22:12 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
Isti ludia ( alebo isity clovek? ) v DPMK maju ( ma ) iny nazor.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 02.pro 2005, 22:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 25.črc 2005, 07:37
Příspěvky: 531
tak to vie cloveka nasra*, ked mi povie, ze elektricka bude mat eMtest! :evil: R&G je lacnejsie pre obycajne vybavenie a zlepsenie informovanosti LEPSIE. Ale ak nie su peniaze pre BUSE, nic sa neda robit! :x

_________________
Socializmus mal niečo do seba - stavali sa sídliská, keď niečo chýbalo, došlo 25 trolejbusov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: .....
PříspěvekNapsal: sobota, 03.pro 2005, 00:06 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
Mozno 2/3 vozidiel ma BUSE.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 03.pro 2005, 12:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Vsechno je dneska jednoduchy, ale pokud to ma mit sirsi vyznam , ma to nejak vypadat a pripadne se k tomu resi dalsi napojeni, tak to chce nekoho , kdo vi co dela a umi to . Nejni to jenom o napsani nazvu konecny / zastavky .

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 04.pro 2005, 09:23 
Offline

Registrován: pátek, 02.pro 2005, 12:47
Příspěvky: 21
Mne sa to páči tak ,ako je to v KE v súčastnosti. Sarko vs. Vlado, skorej mii to príde k Sarkovi, Cieľ jednoznačne hore, a nižšie to cez.
To teda o bočnom paneli...
Vpredu by som to riešil bud velkym cislom linky a velkou konecnou, alepbo podobne ako na bocnom paneli....
Vzadu tredične čislo linky.
čo sa tyka vnutorneho displeja, Opäť sa mi pozdáva čo je u nas v KE, je to celkom vyhovujuce. Ked sa k tomu pridaju este informacie...klikni si: http://www.dpmk.sk a podobne, aj to celkom zaujme.....
toť moj subjektívny názor.
Inak ako cestujuci som s BUSEčkami spokojny, su dobre čitatelne cez den aj vecer, plati aj pre vnut, aj vonk. displeje.... takisto dizajn je pekny...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: neděle, 04.pro 2005, 11:02 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
Len tak na okraj. Displeje Buse maju terciky aj diody. Ked su dostatocne svetelne podmienky, tak diody nesvietia. Displeje Emtest maju len diody. Tie svietia stale, ci treba alebo netreba. Uz vidim, ako budu vymienat tie nesvietiace za nove. Citatelnost bude dost vyrazne znizena.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ....
PříspěvekNapsal: neděle, 04.pro 2005, 11:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Nodes píše:
Len tak na okraj. Displeje Buse maju terciky aj diody. Ked su dostatocne svetelne podmienky, tak diody nesvietia. Displeje Emtest maju len diody. Tie svietia stale, ci treba alebo netreba. Uz vidim, ako budu vymienat tie nesvietiace za nove. Citatelnost bude dost vyrazne znizena.


Nejde jenom o citelnost a vymenu. Ta LED ma tusim 100 000 hodin zivotnost. Ale jde spis ospotrebu. EM-Test pouziva tusim vysokosvitivy LED o prumeru 5 nebo 10 mm . Tato Led ma spotrebu okolo 0.02 W.

Kdyz vezmu tento panel EM 3TG - tabuľa tvorená zo 6 segmentov, vonkajšie rozmery 1700x 260x 55

Tak pri :
plnem rozsviceni je proud okolo 34A
polovicnim rozsviceni 17A
Nejde jenom o naroky na napajeni, mel sem v ruce papir , kde bylo narizeno tyto panely mit zapnute pouze pri nastartovanem vozidle, ale i o to jake teplo se z nich vyzaruje do kabiny ridice. Uz buse umi byt docela teply, natoz takovyto LED monstrum .

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Odpoved
PříspěvekNapsal: pátek, 16.čer 2006, 18:49 
Sokoval ma pocet hlasov za papierovu cedulu.
Papierova cedula:
- slaba viditelnost, male, necitatelne pismena
- nedokaze urcit smer jazdy, jediny sposob je manualne otacanie.
- Vezmime si to aj po stranke turistickeho ruchu. Cedule sa uz dnes vo vyspelych mestach davno ani len nevyskytuju

U akehokolvek dig. transparentu je to presny protiklad. Jediny problem je ze spotrebuje elektrinu no to je jediny argument :? . Co vas teda k tomu viedlo?


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz