Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je neděle, 17.pro 2017, 20:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 188 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.srp 2009, 01:49 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 13:51
Příspěvky: 289
a debreceni villamosok helyzete 1952-ben

ex Budapest 5317 : 1952 májusában,mint 42-es ingavonati vezérpót, forgalomba állt
------------ 5315 : 1952 májusában.mint44-es ingavonati vezérpót forgalomba állt
uganekkor a 42-es motorkocsit, 43-ra maszatolták át
a két ingavonati vezérlőpótba ujra vezetöállást épitettek. az egyik irányban
a szerelvény pótkocsijai haladtak elöl.tolt menetben, tehát csak a hátsó motorkocsikon volt motor
41-42 : 1309-5317:egyvezetöállásos.kétmotoros motorkocsi -vfzérlőingapót
43-44 :1303-5315 ez is ingavonat volt

4154.4166 : budapeströl juliusban átvett "tartalékalkatrészek, a 121,122,124, üzemeltetéséhez
állományba visszavették.és a harmadik vasvázasnak átépitették:1952 május 1-re. a 2-es motorkocsit
a 4164.4166 állományba nem volt. elvileg 126.129 lehetett volna

állomány 1952 végén
plusz kettö, vezérlö ingapót.és egy vasvázas AFJ:: 2-es számmal


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.srp 2009, 04:40 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 13:51
Příspěvky: 289
-------- a debreceni villamosok 1953-ban -----------------------------------------------------------------------------------

A debreceni ember, az egy kicsit külömbözik más városoktól. s általában olyan tipusu emberek, akik nem tul sokat beszélnek,és amit megmondanak, az ugy van
ehhez a stilushoz tartozott egy bizonyos Völgyi János, aki becsületességével,és rendszeretetével, még a "közppont " gáncsoskodását is ki tudta volna védeni
pontosan olyan tipusu ember volt, mint Baradlayné, képtelen volt sunyisággal,megvesztegetéssel átvinni az akaratát
akivel csak konzultáltam, azok mind rajongtak ezért a -sajnos-fiatalon elhuvyt, igazi debreceni szakemberért.
ahogy azt kell, Völgyi egyenesen, szókimondoan felkereste az illetékeseket,azzal, hogy í többi, háborus sérült kocsit is ujjáépiteni,mint a 2,21,22-öt.
persze "illetékes elvtárs" gyülölte debrecent, és gögösen kijelentetttte, a vasut, az nem gyár,és ne épitsen villamosokat, hanem üzemeltesse azokat a matuzsálemeket, amit a közpoont kiutalt
itt kellett volna az áldott emlékü völgyinek, egy kicsit sunyibbnak lennie
ugyanis,én nem is kérdeztem volna semmit, hanem kezdetre mindjárt egy konyak az "illetékes elvtársnak,és a meglevö kocsiszámokkal. elöször pótókat épitettem volna, majd a következü nagyjjavitáskor motorral láttam volna el a hat jármüvet
de ehhez rafinéria, meg pia kellett volna, Völgyi pedig egyenesen, tiszta jellemmel ment az "Illetékes elvtárshoz, aki
annak rendje-módja szerint,- el is utasitotta
elkövetkezett 1953 januárja.Lovász Istvánnak köszönhetöen, 1953 végére, jelentösen javulni tudott a forgalom
az, hogy hogyan ? mindjárt áttekintjük......


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.srp 2009, 05:45 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 17:24
Příspěvky: 32
Vallásomat tekintve református vagyok, de hát mi is más lehetne az ember a kálvinista Rómában. Természetesen a felhasznált irodalom részben már megemlítettem, hogy az adatok Végh Dezső nagymihályi lakos roppant alapos adatbázisából valók. Külön köszönjük Beretvás Károly szakmai segítségét. Lovászt csak úgy említem meg, mint a Régi magyar villamosok könyv egyik társszerzőjét, mivel személyesen nem ismerem, így nem említem meg külön. Nem vagyunk mi Jordán menti székelyek
A pénz nem nagyon izgat, már második éve csiszolgatom a könyvet
Hogy ki Szűcs Ernő? Debrecen ipari történetét dolgozta fel anno a levéltári könyvekben, történetíró. Nem is a kisöreg ott a hunyó, hanem a fia, a Sz E Zoltán, az szimatolt jó pénzt ebben, de a könyvíráshoz, de főleg a villamosokhoz tudott megjelenni, mert fingja nincs. A 120 éves könyv csak azért tudott megjelenni, mert Kálmán és Karcsi ragaszkodott, hogy a szakmai anyag csakúgy jelenhet meg, ahogy ők megírták, mert ahogy ez a k.... megírta, ahhoz nem adják a nevüket.
Kálmánnal tegnapelőtt 7 óra hosszában átnézte az idáig megírt anyagomat szakmai lektor szerepben, 2 oldal hibát írtam össze, most javítom. De azt mondta, hogy ehhez szívesebben adja a nevét, mint a másikhoz.

Megpróbálunk olyan képeket tenni ebbe a kiadványba, mely más könyvekben még nem szerepelt, mert már unjuk, hogy szinte mindig ugyanazok a képek mennek mindenhol.
Debreceni képeid annyi van amit Karcsinak küldtél anno? Pontosan melyik képet engedélyezed, hogy belekerülhessen a könyvbe? Mert nem szeretném, hogy olyan is belekerüljön, amit nem szeretnél.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.srp 2009, 06:43 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 13:51
Příspěvky: 289
A Debreceni villamosok,1953-ban,,folytatás.

kb 1952 végén, Völgyi Jásos, egy debreceni munka-motorkocsi motorcseréje miatt,Völgyi találkozott Lovász Pityu bátyámmal. abban az idöben, a BHÉV mint önálló egység,megszünt,és a fövárosi Villamosvasuthoz lett csatolva.Persze a villamosvasutnak nem kellett az összes kocsikigy járt a PXVI -os, 10 db-os sorozat, mely /1100.as,N tipus 1896--1942
között, szabályos villamos motorkocsi volt
ezek a 3051-----3060-as sorozatu kocsik,1942-1944 között lett póttá alakitva
eljött 1952, a jármü-mint villamos- nem kellett az FVV-nek,és ezért selejtezték
hatot 1952-ben, mig a hetediket 1953 elején
ez a jármü.1949-ben uj oldallemezelést kapottk ez volt a mi hires:77-78-as ikekocsi
3051 ------------------- alkatrészhiány miatt pótkocsi lett,mint 130-as
3052 ------------------- 1953 decembere : 54-es motorkocsi /
3056 ------------------- 1953 december : 53-as kocsi
3057 ------------------1953 XII:------------------------------131 es pót/majd 77-es )
3059 :-----------------1953 XII :---------- 52-es
3060 ------------------1953 XII ----------- 51-es motorkocsi

állag _48 + 6 = 54 jármü.összesen

5311-is Debrecené: 132 vagy 133 ? nem tudom biztosan ( nincs állományban
5312 --------------133 vagy 132 ? ez se biztos
ezek a kocsik az 5317,5315 tartalék alkatrészként kerültek debrecenbe, viszont ex 5311 : mjnt 130 közlekedett, 1963 ig,,,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.srp 2009, 14:42 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 13:51
Příspěvky: 289
próba


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.srp 2009, 16:18 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 13:51
Příspěvky: 289
1953 december 31 i állag :

24 db DHV motor : 1,3,4,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,18,19,20,23.24.25.26.27.28.29.30.
3 db nagyváradi motor : 31,32,33, a 32,33 eredetileg 28,29 volt nagyváradon
3 db vasvázasitott DHV motor 21.22. és 2 sorrendben
41 = vezérmotor ex FVV 1309
42 = 1949-52:hagyományos.1952-töl 43-as számu vezérmotor.ex FVV 1303
-----------------------------1952 : 42-es vezérpót.ex FVV 5317
-----------------------------1952 : 44-es vezérlöpót. ex FVV 5315
51,52,53,54, : AFJ 1953 :ex BHÉV :3060,59,56,52,
101.103.104.106.108.109.111.112.113.121.122.124.125.126
9881 eredetileg 127-re tervezve, de pesti állapotában maradt
4164 ---------- 128 """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
4166 ---------- 129 """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

130 : ex 3051. hagyományos póot ÜH: 1953
131 : ex 3057 1949-ben a bhéven, teljes AFV /lásd 77-es, 1960 tól

132,133 vagy 133,132 : 5311,5312 tervezett AFJ-je késöbb 5311:130" : 1955-1963 között


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.srp 2009, 16:46 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 13:51
Příspěvky: 289
a debreceni villamosok története : 1950-1974 :jármüpark
------------------------------- 1954 -----------------------------------------

1954 március a DHV átvette a miskolcon levö,Q tipusu, 57,58-as motorkocsiját
senki sem tudja, milyen szándékkal, de a legvalószinübb. alkatrésznek
a lényeg az. hogy a két jármüvet 1956-ban miskolci állapotában Lovász István regisztrálta
egyszer Lovásztól kaptam egy levelet a két jármüvel kapcsolatban, Lovász ur válasza
figyelemre méltó:
Biztos vagy 1953-ban ? ezek igen rövid ideig voltak forgalomba, debreceni számot se kaptak :
Lovász ur szeret rébuszokban beszélni.személyszerint /30 év alatt/ a következöt sikerültb összegezni
a miskolciak a Q tipusu jármüvekkel azt csinálták. hogy eredeti formájában- kibelezés nélkül- utánakapcsolhatták egy nagymotorkocsi után, ez a két jármü
1949-52 között pótként üzemelt. majd 1952-ben- miután senki nem törödött velük
félrelökték valahol a kocsiszinben
mivel a debrecenieknek kellett az alkatrész, igy pótkocsiként. alkatrésznek. megvették
de mivel jött a május elseje, amikor uthenger után is pótot kapcsoltak- tehát május 1-re annyira helyrepofozhatták a két jármüvet.és május elsején-pótként- egy napra állagbba vették, és utána félrelökték végleg
itt lehet Lovász talányos válaszának indoklása
1954-ben négy kocsival nött az állomány, valószinü, hogy ezzt a kettöt belevették, a másik kettö pedig lehetett
az 1954 szeptemberében átvett :
5412.5420 , feltehetöen 134,135 re tervezve,
ezeknél a kocsiknál 1955-ben megcserélték a terveket.....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.srp 2009, 18:45 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 13:51
Příspěvky: 289
-------a debreceni villamosok
ah most nincs kedvem, fáradt vagyok majd folytatom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.srp 2009, 21:02 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 13:51
Příspěvky: 289
a debreceni vilamoskocsik története :1950---1975
1955 : elég furcsa év

talán két különálló,eléggé **** statistikával kellene kezdeni :
motorkocsi : 33 ikerkocsik : z pótkocsik : 23
ebböl üzemel: 29 üzemel: 6 üzemel : 15
összes : 33-07-23 = 63
üzemel 29 06-15 = 50
1, olyan, hogy 7 db jkerkocsi : **** 7 szerelvény, azaz 14 kocsi
33-14-23-=ez hetven kocsi
20 db motorkocsi, DHV,eredeti ,favázas
3 db vasvázas DHV
3 db nagyváradi
4 db 1100-as motor
2 db miskolci /57.58 ez 32 kocsi, de mi a 33-adik
az igaz. hogy 1955 december 23-án átadták a Q tipusu 1360,,1361-et, de nem hiszem, hogy ily rövid idö alatt állagba került ? s méghozzá nem is egy, de kettö ? egyszerre
1955 április 12 : uj motorkocsit kapott debrecen,,, kormánykocsi
ahogy ezt átnézzük, ez csakis az MVV-38 lehet, akkor kijön a 33 jármü ????
a 7 szerelvény _ 41--50 és 7-10.13-23
ez lehetséges, de nem biztos. mert az 52-53 is 6 1100-AS IKER--LEHETETT KAPCSOLVA,
UJ FEJLEMÉNY, DE EGY BALESETI FELJEYZÉSBEN VAN, HOGY AZ 51-52 BALESETEZETT. VAGYIS EZ LETT VOLNA A NYOLCADIK IKER ?
DE CSAK HÉT VOLT. VAGYIS A 7-10..13-23..51-52 KÖZÜL CSSAK KETTÖ VOLT IKER
KÜLÖNLEGES ÉV VOLT 1955 DEBRECEN SZEMPONTJÁBÓL ....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.srp 2009, 21:19 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 13:51
Příspěvky: 289
1955. A FURCSASÁG FOLYTATÓDIK
A q TIPUSU KISKOCSIK FELOSZTÁSA
1300---1319 : LADIKTETÖS, NÉGYABLAKOS KOCSIK
1320 ----------ladiktetös, de hat téglaablakos kiskocsi /lásd 53-54,,majd 75-76/
1321---1341----további ladiktetös.négy,négyzetablakos sorozat
1342---1361 """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
1362 ---------ladiktetös, de hat téglalap alaku ablakos motorkocsi
1363---1429 csónaktetös, négyablakos jármüvek

1947-1948 : most vegyünk egy levegöt,és nézzük át a ladiktetös Q tipusu motorkocsikat ,és pótokat :kb 30 évig tartott, amig összeszedtem az adatokat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: pátek, 28.srp 2009, 01:00 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 13:51
Příspěvky: 289
elsö próba


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: pátek, 28.srp 2009, 02:27 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 13:51
Příspěvky: 289
próbálok valamit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: pátek, 28.srp 2009, 14:21 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 13:51
Příspěvky: 289
itt is gond van


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: pátek, 28.srp 2009, 14:22 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 13:51
Příspěvky: 289
meg ittis


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: pátek, 28.srp 2009, 14:25 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 17:24
Příspěvky: 32
mit próbálsz? esetleg képet beszúrni? ha nagy akkor nem engedi a rendszer


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: pátek, 28.srp 2009, 15:37 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 17:24
Příspěvky: 32
Dezső bátyám! Úgy érzem hogy olyan komoly vizekre evezel ezzel a debreceni anyaggal, hogy ez már szerintem nem tartozik a topicra. Úgy sem értenék meg...

Ha gondolod, ide írom az emailcímemet: ide is küldheted: debrecenvillamos@gmail.com

vagy akár Kálmánnak is, hisz ő a lektor, társszerző, jóbarát!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 03.zář 2009, 19:54 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 17:24
Příspěvky: 32
Nincs itt senki?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: neděle, 11.dub 2010, 01:42 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 13:51
Příspěvky: 289
kedves albi.és a többiek
lehet hogy áthozom ide az anyagot.hogy ne függjünk a fideliotol
még meglátom..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: pondělí, 12.dub 2010, 20:20 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 13:51
Příspěvky: 289
budapesti haveerjaim örülnek.és köszönik e fórumot

kamerattov zo budapesti maju ran na tieto fórum
ja ties crdecne podakujem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fórum pre maďarsky hovoriach
PříspěvekNapsal: pondělí, 19.dub 2010, 22:16 
Offline

Registrován: sobota, 27.čer 2009, 13:51
Příspěvky: 289
dovodem ze list budem aj pomadarsky a poslovensky
je to pretó, lebo aj ve budapesti ziu kameratov. ako tramhobbysta.proto aj obo jazik pisem

a hozzászólást azért irom két nyelven. mert Budapesten is vannak viillamosbarátaim. akik szeretnék megérteny
tátra villamosok budapesten
tramvay T5 ve budapesti

4000-4017 = bolo vidnó na d-18 ,,, a 18-ason közlekedik
4001-4056 61-es hüvösvölgyhöz
ako d-61 ku d-61
4002-4152 ako d-18,,, 18 ason
4003-4128 dve vuz opravaju.supr ex zbytok.. két kocsit javitanak
--------------a maradék kettö közlekedik
4004-4005 szabályos iker a 28-ason: na d-26 je pravifelna dvojce
4006-4007 : a 61-en láthato.premáva na d-61
4008-4009 chodi ako 28.37../ szabályos iker a 28...37-en
4010-4011 : a 18 on jár legtöbbet/najviac chodi na d-18
4012-4013 legtöbbet a 61 en látni/ chodi na 61
4014-4015 most van AFJ után/ teraz je po GO
4016-4266 legtöbbet már régóta az 59-en/ najviac ták csodi ako 59
4000-4017 trvalna suprava na 18/4000 je protó/
4018-4057 teraz na 28.37 chodi ku cintorin / a 28.37 tenetöi járatokon
4019 ------- nagyjavitáson/ voz je na VP
4020-4021 18-ason/chodi va 18
4022-4023 szintén a 18-on / tiez na 18 chodi


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 188 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz