Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je středa, 13.pro 2017, 16:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Aký rozchod má, pod?a vás, detská železnica v ?ermeli?
760 mm, ako na tren?ianskoteplickej železnici. 22%  22%  [ 2 ]
1000 mm, ako na tatranskej železnici. 78%  78%  [ 7 ]
1435 mm, aký majú elektri?ky v Košiciach. 0%  0%  [ 0 ]
Celkem hlasů : 9
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pondělí, 06.led 2003, 14:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 06.led 2003, 09:41
Příspěvky: 24
Bydliště: Bratislava
Viete o tom, že v Košiciach existuje železnica v Čermeľskej doline, bolo by fakt super, keby bola takáto železnica aj v iných mestách, nie? :D

(Tento DODATOK pridal Etienne) Zdroj fotografie: http://www.kosice.sk

_________________
Zdenko Dzurjanin
Fanda MHD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 07.led 2003, 00:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Zdenko:
Ja by som len chcel upozornit na skutocnost, ze uverejnena fotografia bola pouzita zo stranky http://www.kosice.sk a pokial na jej uverejnenie nebol dany suhlas autora alebo spravcu web stranky, moze ist o porusenie autorskych prav. Kazdopadne je za kazdych okolnosti potrebne uvadzat zdroj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 07.led 2003, 11:09 
Offline

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 20:21
Příspěvky: 156
Bydliště: Prešov
Stranka o Cermelskej zeleznici je uz starsieho data a jej autorom je znamy cesky odbornik na uzkokolajky (z casti so Slovenskym povodom) Zdenek Maruna.

Tato zeleznica bola postavena ako pionierska v 50. rokoch. V tom case vzniklo viacero pionierskych zeleznic, casto prestavbou zo zeleznic ineho urcenia. Jednou takou bola aj Presovska pionierska zeleznica, ktora vznikla z lesnej zeleznice a bola podstatne dlhsia ako Kosicka. Bohuzial uz neexistuje. Mania pionierskych zeleznic presla a vacsinu z nich zrusili. Neboli peniaze na prevadzku uz ani za socializmu. O historii tej Presovskej pio.zel + historiu jej predchodkyne som spracoval na stranke : http://www.presov.viapvt.sk/~popovec/.
Mam tam aj par fotiek anejaky text k Cermelskej zeleznici: Budenie Katky, Kde sa povozit na uzkokolajke...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 07.led 2003, 16:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 06.led 2003, 09:41
Příspěvky: 24
Bydliště: Bratislava
Sarko píše:
Zdenko:
Ja by som len chcel upozornit na skutocnost, ze uverejnena fotografia bola pouzita zo stranky http://www.kosice.sk a pokial na jej uverejnenie nebol dany suhlas autora alebo spravcu web stranky, moze ist o porusenie autorskych prav. Kazdopadne je za kazdych okolnosti potrebne uvadzat zdroj.


Zdenko píše:
Sarko:
OK, dakujem, ze si ma na to upozornil. Prepac, zabudol som. Nabuduce budem davat pozor. Maj sa krasne.

_________________
Zdenko Dzurjanin
Fanda MHD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 07.led 2003, 16:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: středa, 06.lis 2002, 15:32
Příspěvky: 139
Bydliště: Bratislava
Zdenko: A co je na tom take super, keby bola taka zeleznica aj v inych mestach?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 07.led 2003, 16:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Zdenko:
Ja som to nemyslel v zlom, ale vzdy sa najde niekto, kto sa dokaze do takych "detailov" velmi obut. Etienne tu informaciu vo Tvojom prispevku promtne doplnil ;-)

Detska zeleznica (povodne pionierska) sa tesi velkej oblube. Skoda, ze naklady na jej prevadzkovanie su take vysoke (mozno je to len zle menezovane), prevadzka je len v sezone a intervaly su dost biedne. Navyse, zrusenie elektrickovej trate do Cermela bolo velkym omylom. Dalo sa tu totiz plynule prestupit na Detsku zeleznicu, dokonca tu stal vychyreny "kiosk Baranok" (restauracia), kde sa dalo najest, obcerstvit a oddychnut si. Bolo to vychyrenejsie vyletne miesto nez napr. taka Alpinka, ktora sa nachadza na konci trate Detskej zeleznice. Alpinka na druhej strane byvala vzdy malebnejsia a menej rusna. V sucasnosti je tam sezonne otvorena malicka, ale utulna restauracia Alpinka.


Naposledy upravil Sarko dne středa, 08.led 2003, 16:33, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Moja odpoveď Sarkovi
PříspěvekNapsal: středa, 08.led 2003, 14:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 06.led 2003, 09:41
Příspěvky: 24
Bydliště: Bratislava
Všimol som si Etienov dodatok.

A neplánujú tú električkovú trať znova obnoviť?

_________________
Zdenko Dzurjanin
Fanda MHD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 08.led 2003, 14:51 
Offline

Registrován: pátek, 19.črc 2002, 14:26
Příspěvky: 1549
Osem rokov po jej zruseni ju znova naplanovali obnovit :roll:
Ale po roku 89 sa uz taku vec nepodari presadit. Boli by to vyhodene peniaze.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 08.led 2003, 16:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Viacero pamatnikov mi tvrdilo, ze za zrusenie elektrickovej trate do Cermela sa udajne zasadil terajsi prezident Rudolf Schuster, ktory ma trvale bydlisko prave na Cermelskej ceste, kadial viedla jednokolajna elektrickova trat, ktora bola udajne hlucna. Skutocnost vsak bola ovela horsia, komunisticka vlada totiz v roku 1963 schvalila "Generalne riesenie dopravy" a "Smerny uzemny plan Kosic", kde cierne na bielom stalo: zrusit vsetky elektrickove trate, okrem
1) Havlickova (St. Lokomotivy) - Hlavna - Barca;
2) Zel. stanica - Moldavska cesta - VSZ;
3) Nam. MM - Trieda SNP - Moldavska cesta.
V tej dobe sa pocitalo asi jedine s ropou zo ZSSR, takze mali sa budovat iba cesty, cesty a este raz cesty. Za vlast mali padnut take vyznamne pamiatky ako Jakabov palac a cele ulice ako napr. Rooseveltova, Zvonarska, Vratna a dalsie... Za zmienku stoji megalomansky plan prepojenia centra mesta (z Nam. MM) so sidl. Dargovskych hrdinov dlhym mostom, na druhej strane sa akymsi zazrakom zabudlo na zrusenie elektickovej trate na Bozeny Nemcovej (aj ked isty cas bola obsluhovana iba v spicke linkou R4). To som uz vsak asi velmi odbocil od povodnej debaty, takze na zaver uz asi iba povzdychnutie, esteze nam ostala aspon ta detska zeleznica :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Reakcia na Sarka
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 09.led 2003, 14:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 06.led 2003, 09:41
Příspěvky: 24
Bydliště: Bratislava
A mame to tu, zase ten komunizmus. No nehanbia sa za to ti, co to zrusili?

_________________
Zdenko Dzurjanin
Fanda MHD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 09.led 2003, 16:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Zdenko:
Myslim, ze na tuto temu (kto sa ma za co hanbit...) nema vobec zmysel sa bavit. V tej dobe na tom nerobil jeden clovek, ale cele kolektivy, ktore museli dodrziavat vtedajsie idey. Tazko teda urcit, co len mieru najakeho zavinenia. Bavme sa teda radsej iba o tom, co bolo, je, resp. mohlo byt.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 09.led 2003, 18:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 13.říj 2002, 14:57
Příspěvky: 414
Bydliště: Prešov, ale väčšinou som v Brne
taketo nezmyselne plany na rusenie, buranie a obmedzovanie cohokolvek kdekolvek a akokolvek boli za komunizmu velmi oblubene, najma v sedemdesiatych rokoch utrpela ekologicka elektricka doprava dost velky uder, za vsetko staci spomenut zrusenie trolikov v prahe, tlmenie v inych mestach a postupna likvidacia.
ked si to tak clovek uvedomi tak je dost nelogicke, ze rezim, ktory hlasa kolektivizaciu a zdielanie majetku, takymto sposobom bojuje proti hromadnej doprave, zaujimavy paradox, ze ? nastastie im to zarazili jednotlive ropne krizy. ono nakoniec taka ropna kriza je dobra vec, lebo si uvedomime, aki sme zavisli od ropy a ze sa vobec nesnazime tejto zavislosti zbavit.
nastastie sa tieto megalomanske plany nesplnili, viete si prestavit, ako by to vyzeralo ? obrovske sidliska (to tu uz je), ale centrum zburane, lesy dymiach (a husto, aby to bolo vidiet !) kominov a la vsz, ale v omnoho vacsom mnozstve, znicena priroda ... nevravim ze je to teraz lepsie, len vravim ze mnoho sa planuje a malo sa stava pravdou.
berte to len ako poznamku na okraj, asi som sa nechal uniest trochu mimo temu

_________________
vivat elektricka trakcia !


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 09.led 2003, 19:10 
Offline

Registrován: pátek, 19.črc 2002, 14:26
Příspěvky: 1549
Utlm ekologickej dopravy by som nevidel len komunistickej ideologii. Elektrickove a trolejbusove trate sa hromadne rusili aj na zapade a zatial co komunisti v CSSR ich v 80. rokoch zacali obnovovat, "kapitalisti" svoj postoj neprehodnotili a aj dnes sme svedkami zaniku elektrifikovanych systemov. Ale to uz aj naozaj mimo temy...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 09.led 2003, 21:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Zaujimave, ake myslienky dokaze vyvolat jedna tema o zeleznici v Cermeli :-)

Vladimir vsak pripomenul jeden dolezity fakt, ze nezmyselne rusenie elektrickej trakcie je velkym problemom nielen na vychode. Lenze, kym post-komunisticke krajiny su v ekonomickej sile doslova iba "v plienkach", zapadne krajiny si bez problemov vybuduju hned rovno metro. V mensich mestach sa vsak znova buduju elektrickove prevadzky, a to dokonca napr. aj v takom Anglicku, co je nevidale.

Myslim si, ze aj v pripade Kosic, ak sa zazenu existencne problemy DP, bude mozne v buducnosti uvazovat o vystavbe nejakej "vyletnej" elektrickovej trate. Ved napr. na obdobnu trat na Anicku je dokonca vypracovana projektova dokumentacia! :shock:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Sarkovi
PříspěvekNapsal: pátek, 10.led 2003, 21:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 06.led 2003, 09:41
Příspěvky: 24
Bydliště: Bratislava
Mate byť na čo v Košiciach hrdí.

_________________
Zdenko Dzurjanin
Fanda MHD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 10.led 2003, 22:54 
Offline

Registrován: pátek, 19.črc 2002, 14:26
Příspěvky: 1549
Samozrejme, ze mame! Aj ked su trate v strasnom stave, kosicka kolajova siet je plna pozoruhodnych rieseni a unikatov. Clovek v jednom meste zasne nad viacerymi krizovatkami, zastavkami a pod. Bratislavske trate su naproti tomu dost fadne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 10.led 2003, 23:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Vlado, mohol by si mne, roduvernemu Kosicanovi uviest nejake priklady tych perliciek a unikatov, pretoze asi su tieto takmer denno-denne zalezitosti prilis bezne, aby som sa nad nimi nejako zvlast pozastavoval :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 11.led 2003, 07:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 06.led 2003, 09:41
Příspěvky: 24
Bydliště: Bratislava
No, ja som v Košiciach bol len raz, aj to len na železničnej stanici, ale pohlad z nej bol pekný, najmä na kostol sv. Alžbety a električky ako si "hľadali" už dávno určenú cestu medzi ulicami Košíc. Týmto nechcem povedať, že ostatné sa mi nepáčilo, práve naopak, nemal som dosť času si to dôkladne pozriet. Podľa mňa sú Košice pekné mesto odhliadnuc od toho, že každé mesto, či už Bratislava, Banská Bystrica alebo nejaké iné, samozrejme, má vždy nejaké problémy.

Toto je môj, myslím si zväčša pozitívny pohľad na mesto Košice ako predstaviteľ Bratislavy.

P.S.: Len tak ďalej! Určite sa tam prídem pozrieť aj viackrát.

_________________
Zdenko Dzurjanin
Fanda MHD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Ano...
PříspěvekNapsal: sobota, 11.led 2003, 12:16 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
VLADIMIR: Ano,suhlasim, ze elektrickova siet ma unikaty. Ale skusme o tom radsej v inej miestnosti.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 11.led 2003, 13:01 
Offline

Registrován: pátek, 19.črc 2002, 14:26
Příspěvky: 1549
Nodes: O.K., zareagujem v kosickom fore.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz