Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je pondělí, 23.říj 2017, 18:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Prečo zrušili Gorilu desinu?
PříspěvekNapsal: pátek, 30.črc 2004, 15:15 
Iste je tu niekto, kto mi bude vedieť objasniť, prečo v 1977 zrušili Gorilu 499.0010. Viem, že 0009 v novembri ´89 napálila vo vysokej rýchlosti do pantografu. Ale nedarí sa mi zistiť, čo sa stalo so 499.0010. OZZaj, Je možné niekde nájsť obrázky z nehody z 1989? Zaujímalo by ma, čo zrážka spôsobila Gorile a ako po nej vyzeral pantograf.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Prečo zrušili Gorilu desinu?
PříspěvekNapsal: pátek, 30.črc 2004, 18:50 
SC píše:
Iste je tu niekto, kto mi bude vedieť objasniť, prečo v 1977 zrušili Gorilu 499.0010. Viem, že 0009 v novembri ´89 napálila vo vysokej rýchlosti do pantografu. Ale nedarí sa mi zistiť, čo sa stalo so 499.0010. OZZaj, Je možné niekde nájsť obrázky z nehody z 1989? Zaujímalo by ma, čo zrážka spôsobila Gorile a ako po nej vyzeral pantograf.


ES 499.0010 sa, myslim, vykolajila v BA hla.st. s nejakym vlakom.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Nemáte toho o tej Gorile viac?
PříspěvekNapsal: pondělí, 02.srp 2004, 14:54 
Dík. Len som chcel nejaké detaily. Jeden rušňovodič, čo s nimi chodí (resp. chodil) mi hovoril niečo o tom, že zhorela Čechom. Hm, tak ja neviem. Viem len, že ju zrušili už v 1977, takže slúžila sotva dva roky.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nemáte toho o tej Gorile viac?
PříspěvekNapsal: pondělí, 02.srp 2004, 19:44 
SC píše:
Dík. Len som chcel nejaké detaily. Jeden rušňovodič, čo s nimi chodí (resp. chodil) mi hovoril niečo o tom, že zhorela Čechom. Hm, tak ja neviem. Viem len, že ju zrušili už v 1977, takže slúžila sotva dva roky.


Urcite nezhorela.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 02.srp 2004, 19:51 
Zabudol som sa podpisat v predch. prispevku...
ES499.0010 musela vyzerat asi dost brutalne ked ju tak skoro zrusili. Ale keby zhorela, to by ju urcite opravili. V tom case to by bola este urcite aj v zaruke u vyrobcu, takze s opravou by nebol problem.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Mám to!
PříspěvekNapsal: středa, 04.srp 2004, 14:36 
Včera som mal šťastie a podarilo sa mi zistiť ako pošla ES 499.0010. Okrem toho som od chlapíka, ktorý s nimi jazdil v polovici sedemdesiatych rokov ako pomocný počul pár zaujímavých historiek zo života Goríl. Ako napríklad jednej úplne novej za jazdy vytlačil prúd vzduchu predné okno, alebo ako po ceste (tuším) z Komárna vždy zarvalo aspoň päť bažantov. No a vypočul som si aj to aký sajrajt dokážu narobiť vtáci a divina na čele stroja. No ale späť od nepodstatností: ES 499.0010 skutočne havarovala v Blave na Hlavnej v roku 1977. Ťahala vtedy Panóniu. Vyletela z tunela pred Hlavnou, vo vysokej rýchlosti nabehla na výhybku vykolajila sa a skončila v kamennom múre oproti stanici. Český strojvodca sa zabil, pomocnému to údajne utrhlo nohy. Počul som dve verzie. Podľa jednej zlyhal strojvodca, podľa tej druhej brzdy. Tak neviem...
Ak ma niekto dokáže odkázať na podrobnejšiu dokumentáciu, najlepšie na fotodokumentáciu, budem rád. Thanx.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mám to!
PříspěvekNapsal: středa, 04.srp 2004, 20:04 
Tak to musela vyzerat naozaj dost brutalne...
S tymi fotkami to bude naozaj asi dost problem, lebo vtedy bol ZAKAZ FOTENIA..... A okrem policajtov co to vysetrovali asi fotky nema nikto.
Ale predstav si ju podla toho ako vyzerala 754.017 po podobnom vykolajeni... (ak si nevidel jej fotku mam ju na stranke este v "starom" Fotoalbume I)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: K tým fotkám
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 05.srp 2004, 11:10 
OK. Mám (trocha) stupídnu otázku: v ktorej fotogalérii? Túto stránku som objavil len pred týždňom a zatiaľ sa nedá povedať, že by som sa v nej nejak extra orientoval. Inak, k fotkám tej Gorily: kto to vyšetroval? Železničná polícia? VB? Nejaká inšpekcia? Vždy sa dá nájsť cesta a nejaký krtko, ktorý vynesie materiály z archívu na svetlo sveta. Prednedávnom sme sa s kamarátom náhodne dostali k pomerne zaujímavej kolekcii fotiek nehôd na železnici. Žiaľ, nemôžeme ich capnúť na web. Hold, chýba copyright. Lenže mne nejde o bulvárnu senzáciu podľa šablóny "náraz - masaker - krv". To, čo ma zaujíma sú elektrické mašinky a Gorila obzvlášť. Preto sa snažím dostať k tým fotkám nabúranej 350.0009 a ES 499.0010.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: K tým fotkám
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 05.srp 2004, 20:09 
SC píše:
OK. Mám (trocha) stupídnu otázku: v ktorej fotogalérii? Túto stránku som objavil len pred týždňom a zatiaľ sa nedá povedať, že by som sa v nej nejak extra orientoval. Inak, k fotkám tej Gorily: kto to vyšetroval? Železničná polícia? VB? Nejaká inšpekcia? Vždy sa dá nájsť cesta a nejaký krtko, ktorý vynesie materiály z archívu na svetlo sveta. Prednedávnom sme sa s kamarátom náhodne dostali k pomerne zaujímavej kolekcii fotiek nehôd na železnici. Žiaľ, nemôžeme ich capnúť na web. Hold, chýba copyright. Lenže mne nejde o bulvárnu senzáciu podľa šablóny "náraz - masaker - krv". To, čo ma zaujíma sú elektrické mašinky a Gorila obzvlášť. Preto sa snažím dostať k tým fotkám nabúranej 350.0009 a ES 499.0010.


Nie na tejto stranke, toto nie je moja stranka. Ja mam http://rail.szm.sk . Prepac, zabudol som to napisat do toho prispevku.
Ked sa stala ta nehoda tak to vysetrovala asi VB (?) :?: :?:, skor by som ale patral niekde v depe, tam by mohli skladovat take veci...
Mas tam niekde aj nejaku dobre odfotenu "rozbitu" 363.153? Vsetky fotky co som videl na internete boli rozmazane...
Ake nehody tam mas este odfotene?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Fotky
PříspěvekNapsal: pátek, 06.srp 2004, 16:23 
Budem asi vyzerať jak blbec, ale na to, čo presne tam je, Ti budem vedieť odpovedať až o týždeň. CD s nimi získal kamarát, ja si musím ísť pre kópiu k nemu do Blavy a na to budem mať čas až niekedy next week. Každopádne, tú 363.153 Ti pozriem.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: O tej fotke
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 12.srp 2004, 11:22 
V tej sérii je aj jedna fotka rozbitej 363.153. Zrejme Ťa nepoteším: je na nej prd vidieť. Fotená je z trocha väčšej vzdialenosti ako by bolo vhodné, rozlíšenie nie je najhoršie, no problém je v celej kompozícii. Čo sa vlastne 363.153 stalo? Nie je to náhodou z tej nehody pri Sv. Jure? Asi spred desiatich rokov?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: O tej fotke
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 12.srp 2004, 20:19 
SC píše:
V tej sérii je aj jedna fotka rozbitej 363.153. Zrejme Ťa nepoteším: je na nej prd vidieť. Fotená je z trocha väčšej vzdialenosti ako by bolo vhodné, rozlíšenie nie je najhoršie, no problém je v celej kompozícii. Čo sa vlastne 363.153 stalo? Nie je to náhodou z tej nehody pri Sv. Jure? Asi spred desiatich rokov?


Ano, je to presne ta nehoda pri Sv.Jure.... Skoda jej, dnes sme mohli mat aj 362.017.... 363.153 by bola 362.007. Nemozes mi ju poslat? Adresu mam napisane na http://rail.szm.sk v sekci "e-mail" ked na to kliknes adresa je uplne hore. Dik (nedam ju na stranku ked si pisal ze na to nemas povolenie)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 13.říj 2004, 10:41 
Starý tunel bol v novodobej histórii svedkom aj menej príjemných udalostí. Najvážnejšia z nich sa udiala dňa 28. júna 1977, kedy viezla pražská rušňová čata s elektrickým dvojsystémovým rušňom ES 499.0010 medzinárodný rýchlik R 271 Meridian. Pri výjazde z tunela sa na zhlaví bratislavskej hlavnej stanice rýchlik vykoľajil a rušeň bol súpravou tlačený ďalej dopredu, pričom narazil do oporného múra. Od múra odrazený rušeň sa prevrátil na bok a pritom násilne poškodil aj posunovací rušeň staničnej zálohy S 458.0004. Po tejto tragickej nehode bol rušeň ES 499.0010 výnosom FMD č. 20 722/77-12 zo dňa 26. septembra 1977 zrušený, ako prvý rušeň z dvadsaťkusovej série vtedy nových dvojsystémových rušňov radu ES 499.0 (dnes rad 350). Rušeň S 458.0004 (dnes striedavý elektrický posunovací rušeň radu 210) sa podarilo po oprave vrátiť do prevádzky.

Mohal.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 08.pro 2004, 21:06 
k 010: co jsem slyšel(nevím zda pravda): v tunelu byla stahovačka... A problém byl v brzdách o selživším fírovi jsem neslyšel. nebrzdila souprava jen lokomotiva. Ještě to sebou vzalo 210 na posunu. Ale její číslo nevím.

k 009: 10.11. bylo 15. výročí .. více -> http://sweb.cz/es350/gorily/devina/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 08.pro 2004, 21:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
sigi píše:
k 010: co jsem slyšel(nevím zda pravda): v tunelu byla stahovačka... A problém byl v brzdách o selživším fírovi jsem neslyšel. nebrzdila souprava jen lokomotiva. Ještě to sebou vzalo 210 na posunu. Ale její číslo nevím.

k 009: 10.11. bylo 15. výročí .. více -> http://sweb.cz/es350/gorily/devina/


Nedalo by se jeste zjistit co to bylo za pantograf ? Pry se ho podarilo opravit. Tak nevim . Osobne bych vsadil spis na 350.009

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Prečo zrušili Gorilu desinu?
PříspěvekNapsal: úterý, 25.zář 2007, 14:02 
Offline

Registrován: pátek, 30.bře 2007, 23:17
Příspěvky: 7
Bydliště: BA - Dúbravka
SC píše:
Iste je tu niekto, kto mi bude vedieť objasniť, prečo v 1977 zrušili Gorilu 499.0010. Viem, že 0009 v novembri ´89 napálila vo vysokej rýchlosti do pantografu. Ale nedarí sa mi zistiť, čo sa stalo so 499.0010. OZZaj, Je možné niekde nájsť obrázky z nehody z 1989? Zaujímalo by ma, čo zrážka spôsobila Gorile a ako po nej vyzeral pantograf.


Zhrnutie :
Dňa 28. 6. 1977 viezol elektrický dvojsystémový rušeň ES499.0010 (Gorila "desina") s pražskou čatou medzištátny rýchlik R271 Meridian. Pred vchodom do Bratislavského železničného tunela pri Hlavnej stanici došlo k otragickému zoskupeniu nešťastných náhod a nedodržaniu postupov. Od ŽST Lamač až k tunelu rušeň stále zrýchloval a do tunela kde platí rýchlosť 30km/h vletel rýchlosťou vyše 90Km/h. O niečo menšou rýchlosťou vyšiel z tunela a na prvej výhybke vyletel z koľajníc, odtrhol sa od vlaku, narazil do múru pod Jaskovým radom, odrazil sa, pričom trafil posunovycí rušeň staničnej zálohy S458.0004 a poškodil ho (rušeň bol opravený). Po tejto nehode bol rušeň ES499.0010 výnosom FMD č. 20 722/77-12 zo dňa 26. septembra 1977 zrušený, ako prvý rušeň z dvadsaťkusovej série vtedy nových dvojsystémových rušňov radu ES 499.0 (dnes rad 350).


Fotky z tejto nehody mám k dispozícii, ak bude záujem rád ich poskytnem. Mám aj podrobný popis tejto nehody, nakoľko ma zaujíma už niekoľko rokov, po príbehu, môjho dedka, ktorý túto nehodu videl osobne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 25.zář 2007, 17:43 
Offline

Registrován: pátek, 30.bře 2007, 23:17
Příspěvky: 7
Bydliště: BA - Dúbravka
To nikto nezistil, pocul som toho vela.
Napriklad ze boli nekvalitne tesniace gumy na hadiciach priebezneho potrubia u masiny, nespravna manipulacia s brzdicom (Rychlobrzda - švih opakovane, čím došlo k zminimalizovaniu úcinku brzdy). Rušňová čata už si spravila pred Lamačom voľno. Takže nemohla reagovať na zvukové signály majstra z Gorily. Myslím že aj tí mali z toho nejaké dôsledky.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz