Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je pondělí, 23.říj 2017, 18:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Ktorú trakciu by ste v Bratislave najviac rozvíjali ?
elektri?ky 58%  58%  [ 14 ]
metro 25%  25%  [ 6 ]
trolejbusy 17%  17%  [ 4 ]
autobusy 0%  0%  [ 0 ]
Celkem hlasů : 24
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Metro
PříspěvekNapsal: sobota, 29.led 2005, 11:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pátek, 28.led 2005, 16:04
Příspěvky: 8
Bydliště: Galanta
Podľa mňa nosný systém bude metro. A prečo by mali práve rozvíjať električky (tramvaje) do petržalky? Ako z hobby hladiska sa mi najviac páčia električky ale z technického a finančného hladiska je jednoduhší trolejbus. Lebo električka potrebuje vybudovať aj kolaje a trolejbusu stačí elektrické vedenie ktoré sa dá napnúť na stĺpy z náklaďáku ako pri vianočných girlandoch bez toho aby obmedzovali dopravu. A môže používať tú istú cestu ako ostatok premávky. Ale ak ide o električku tak treba nájsť miesto pre trať a potom rozbyť všetko naookolo. A presmerovať premávku a pod. Ale mne osobne by sa páčilo keby chodili električky na druhú stranu dunaja lebo Bratislava je jediné hlavné mesto na dunaji kde chodia cez dunaj iba autobusy.

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 29.led 2005, 11:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Jenze trolejbusy , nedosahuji takove prepravni kapacity a rychlosti jako tramvaje. Navic tramvaje pri trose snahy netrpej silnicnima zacpama .

Misto pro trat tu je. Pokud je mi znamo, tak dodnes plati stavebmi uzavera na teleso pro ryhlodrahu. ta byla nachystana jiz pri vystavbe sidliste a podle toho jak jsem ji prochazel, tak telese je stale volny.

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 29.led 2005, 18:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pátek, 28.led 2005, 16:04
Příspěvky: 8
Bydliště: Galanta
Podla toho kde. Napríklad na nábreží dunaja kde medzi cestami bola vynechaná trávnatá plocha pre trat už nebude lebo sa stavia nová viedenská cesta... A to bude nejaká šesťpruhovka, teraz presne neviem ale to miesto pre trat tam uz nebude. A som este pocul ze tie miesta pre tramvajovu trat budu vyuzite pre nove metro...

A k tej kapacite tramvaju mas prvdu ale cesko/slovensko to moc nevyuzivaju lebo jazdia samostatne vozne alebo maximalne 2. Si pozri Vieden alebo Budapest, tam sa spoja aj 3-4 tramvaje do radu. Tak jeden vodic zoberie aj 3x tolko ludi a urcite je to aj financne jednoduhsie. Tak to preco u nas neinicializuju???

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 29.led 2005, 20:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Protoze maximalni delka soupravy je v CR/SR dana zakonem na 40 metru., KE mely jako jediny vyjimku . Dnes uz by jeji udeleni pokud vim ani nebylo mozny. Jedina moznost je ze by cela linka byla provozovana na samostatnem telese bez koliznich bodu s ostatni dopravou. temer jakakoliv krizovatka na trase trojicky vylucuje. I spojene K2 maji o 1 metr vic.


Hadky jesti metro bebo tram jsou tu stale. Pokud ale vim tak jako nosny system byla schvalena rychlodrazni tram. Metro melo prilis vysoky naklady na stavbu a minimum vyhod. Navic nenavazovala na ostatni MHD.

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 30.led 2005, 08:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Horror : mas trochu stare informacie. Projekt metra sa pustil k vode uz minimalne pred dvomi rokmi. Bude sa stavat elektricka cez stary most, ktory sa po dokonceni Mosta na Kosickej odstavi a podrobi opravam. Vysledok bude taky, ze po starom meste bude jazdit len MHD - autobusy a elektricky a bude tam priestor pre pesich. Odtial bude trat pokracovat podla povodnej trasy metra az do Janikovho Dvora. Tam sa postavi nova vozovna A/E/T. Trolejbusy budu na siet napojene cez most Kosicka. Sucasna autobusova vozovna, ako provizorium z konca osemdesiatych rokov skonci, na jej mieste bude pokracovat administrativna vystavba.

Co sa tyka trate do Petrzalky - bude napojena na Safarikovom namesti, v Petrzalke bude viest na vlastnom telese a malo by tam byt 6 zastavok. Na tuto trat sa bude kupovat cez 30 vysokokapacitnych NP elektriciek. Predpoklada sa predlzenie linky 12 do Petrzalky, pripadne vymenenie 4/12 (4 natiahnut do Dubravky, 12 po Karlovu Ves).

Pociatok stavby sa odhaduje na rok 2005/2006, stavba by mala byt hotova tusim do roku 2008. Bratislava si uz na to pozicala, takze to vyzera, ze elektricke uz nic nestoji v ceste.

Citace:
Podľa mňa nosný systém bude metro. A prečo by mali práve rozvíjať električky (tramvaje) do petržalky? Ako z hobby hladiska sa mi najviac páčia električky ale z technického a finančného hladiska je jednoduhší trolejbus.

Trolejbus jednoznacne cez novy most pojde, ale trolejbus ostane v zapche rovnako, ako autobus. Z hladiska plynulosti premavky to nic neriesi. Co sa tyka financneho hladiska je elektricka jednoznacne lacnejsia ako metro. Zatialco (pokial si dobre pamatam) 1 meter trate elektricky vyjde tusim na 100 000,- 1 meter metra je desatnasobne drahsi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Luboš
PříspěvekNapsal: neděle, 30.led 2005, 13:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pátek, 28.led 2005, 16:04
Příspěvky: 8
Bydliště: Galanta
Díky za info. Ale tak potom ešte budem mať pár otázok. Ten link čo som sem dal na tú mapu električkových tratí sa teda budovať nebude? Myslým tie trate do Vajnor a prepojenie Komisárok? Predĺženie Dúbravskej trate až k Volkswagenu? Čo je z toho reálne? A veľmi sa teším že tá Petržalka vyšla tak skoro :lol: ja som si myslel že už budem na penzii kým sa odveziam v Bratislave na nejakej novej trati MHD... Som rád ak do roku 2008 to stihnú a budem stavbu neustále sledovať. Konečne nebudeme jediné hlavné mesto na dunaji kde chodia iba autobusy na druhú stranu :D už pôjdu aj električky & trolejbusy. Sa neviem dočkať kedy sa tade zveziem 8-)

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 30.led 2005, 14:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Snad to stihnu :) Tie ostatne trate... Najblizsia investicia - tak do dvoch rokov su trolejbusy s pomocnym naftovym pohonom na Dlhe diely.

U elektriciek su dalsie stavby len domnienkami. Urcite dokial nebude dokoncena trat do Petrzalky, nebude sa s nicim novym zacinat. Prepojenie race a vajnor mi zatial prijde prilis nerealne, o tom Volkswagene sa uz povedalo trochu viac a je to realnejsie vzhladom na yaujem DPB postavit v Dubravke malu vozovnu pre busy a mozno aj par tram, kvoli vyprave z Dubravky.

Urcite sa budu robit zmeny na predstanicnom namesti, kde by kvoli vystavbe mala ist trat Predstanicne namestie - Hlavna stanica pod zem. Co dalsie.... holt zatial sa nevie.

Ohlasila sa prestavba Obchodnej a mesto vraj uvazuje o Obchodnej jednokolajnej so semaformi, ale to snad nema sancu prejst. Velmi rychle by zistili, ze to je maximalne nevhodne. Kazdopadne skusam zistit viac podrobnosti. Druhy variant je ze to zostane ako je.

Jo a este sa bude robit oprava Karlovej Vsi, kvoli skuskam NP elektriciek tento alebo buduci rok. Takisto sa kvoli tomu ma na tejto radiale spravit plna preferencia elektriciek.

Tento rok sa bude robit trat v Dubravke, od krizovatky Harmincova po Damborskeho a mozno az po Hanulovu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Predstaničné námestie a stanica
PříspěvekNapsal: neděle, 30.led 2005, 17:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pátek, 28.led 2005, 16:04
Příspěvky: 8
Bydliště: Galanta
To v okolí hlavnej stanice by ma zaujímalo podrobnejšie. Som počul aj to že tá trať čo vedie zo stanice na predstaničné námestie už vraj išla aj dakde pri palácoch do mesta. Neviem ja som ešte mladý si nepamätám na to... A ešte som chcel že jak ideš električkou do Z Karlovej Vsi do Dúbravky smerom k Pri Kríži tak na ľavej strane je taká odbočka a asfalt je tam taký divný že je vidieť že tam voľakedy odbáčali kolaje (asi nejaká výhybka) a tie červené stĺpy na výstuhu troleju sú tam tiež. No ide to dajakých 10m do tej ulice a potom to končí :?:

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Predstaničné námestie a stanica
PříspěvekNapsal: pondělí, 31.led 2005, 09:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 26.úno 2004, 11:00
Příspěvky: 224
Bydliště: Bratislava, t.č. Žilina
HORROR píše:
To v okolí hlavnej stanice by ma zaujímalo podrobnejšie. Som počul aj to že tá trať čo vedie zo stanice na predstaničné námestie už vraj išla aj dakde pri palácoch do mesta. Neviem ja som ešte mladý si nepamätám na to... A ešte som chcel že jak ideš električkou do Z Karlovej Vsi do Dúbravky smerom k Pri Kríži tak na ľavej strane je taká odbočka a asfalt je tam taký divný že je vidieť že tam voľakedy odbáčali kolaje (asi nejaká výhybka) a tie červené stĺpy na výstuhu troleju sú tam tiež. No ide to dajakých 10m do tej ulice a potom to končí :?:


Výstavba na hlavnej stanici: http://www.iprslovakia.sk/slovak/projekty/06.html
prípadne si daj do Google vyhľadávať I.P.R. Slovakia a nájde ti aj články v novinách. Kedysi trať z HLST do centra viedla po Štefánikovej a Hodžovom námestí s pripojením sa na zvyšok siete na Nám. SNP.
Tá odbočka v Dúbravke bola využívaná ako dočasné obratisko pri výstavbe el. trate v dúbravke. Po čase, keď sa to prestalo využívať boli zrušené výhybky a neskôr aj vytrhaný zvyšok trate, len stĺpy zostali. Mal som síce 3 roky, ale pamätám si, ako sa tam električky otáčali.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 02.úno 2005, 19:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
V zime si tam dokonca pamatam otacat sa pluh. A mam prileyitostny listok z jazdy drevenou dvojosou 44-ou a na nom je fotka, kde 44ka stoji na tomto triangli. To obratisko sa volalo Hanulova. Vyhybky sa vytrhali az niekedy v 90tych rokoch. Tie kolaje potom vytrhali az neskor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 11.úno 2005, 12:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Vazeni a je to tu - posudzovanie stavby elektricky do Petrzalky :

http://www.bratislava.sk/vismo/dokument ... 0&id=73821


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: pátek, 11.úno 2005, 22:00 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
Nech sa aspon v Bratislave elektircka moze rozvijat. V KE jej ruzovu buducnost nedavam.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Príspevok
PříspěvekNapsal: sobota, 12.úno 2005, 15:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pátek, 28.led 2005, 16:04
Příspěvky: 8
Bydliště: Galanta
Ja som hlasoval za trolejbusy :lol: ale osobne som veľký fanda električiek ale ja beriem električky tak ako vy to metro. Ešte aj električka je drahšia a náročnejšia tak preto je nejjednoduhší trolejbus. I keď jazdí tam kde autá a ak je zápcha tak je zápcha ale akurát že je to ekologický dopravný prostriedok. Ale ináč sa mi veľmi páčili tie plány a ak to myslia vážne tak len budem rád :D

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 12.úno 2005, 18:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
mno... trolejbus ma tu nevyhodu, ktoru si spomenul... proste ked je zapcha je zapcha.... a je to pomerne vyrazna nevyhoda...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Metro BA.
PříspěvekNapsal: pondělí, 28.úno 2005, 23:26 
Zdravim,
pri surfovani som sa doklikal az na tieto stranky.

Hladam akekolvek info ohladne projektov metra v BA,
hlavne klasickeho ruskeho typu. Tiez by som rad vedel nejake info
o povodnom projekte rychlodrahy s vyuzitim vozov CKD R2.
Hlavne vsak by som sa rad dopracoval ku klajovej scheme
ruskeho typu, pre usek Janikov Dvor - Dunaj (resp az po
Trnavske Myto ex. Frantiska Zupku).
O projekt metra v BA sa zaujimam viacero rokov, ale materialy sa zhanaju velmi tazko, a projektove firmy ktore na tom pracovali
velmi neradi komunikuju, nehovoriac o tom ze ziadne starsie projekty nespristupnia.
Preto hladam niekoho na vymenu info a materialov.

Odkaz pre "uzivatela" PvvS , tvoje prispevky som videl na vaicerych forach, zda sa ze mas velmi dobre zdroje a info o BA metre.
Rad by som sa kontaktoval a vymenil info.
Moj e-mail :

peter_martinko@yahoo.fr

Dik moc,
Peter.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Nodes
PříspěvekNapsal: pondělí, 11.dub 2005, 09:31 
A čo sa má akože stáť električkám v Košiciach? Hrozí že ich zrušia? A čo, budú tam prázdne trate? Veď keď tam sú stĺpy a vedenie a celá výbava pre ,,tramvajový provoz" tak prečo by to mali rušiť?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: úterý, 12.dub 2005, 21:15 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
GUEST: Aby som Ta trosku uviedol do situacie. Dlhe roky je elektrickova doprava v KE na vedlajsej kolaji. Systematicky zanedbavana, trate su v zlom stave, vozdila nemaju udrzbu, aku by mali mat, pocet modernizacii s ahadam sa spocitat na prstoch jednej ruky atd. V 90tych rokoch bolo odpredanych 20 kusov KT8. Ta 21. do KE ani neprisla, putovala rovno dalsiemu odberatelovi. Peniaze za ich odpredaj boli pouzite na nakup autobusov. Mesto sa vyhovara, ze nema peniaze, cize nie su vozkm, intervaly su velmi riedke. O nejakom prekladani sa liniek casto nemoze byt rec. Chronometraz davno nevyhovujuca, atd atd.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz