Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je úterý, 24.říj 2017, 04:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zmeny Linkovania v Bratislave
PříspěvekNapsal: středa, 26.bře 2003, 17:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Tak sme s Jajcajom uvazovali o novom linkovani v Bratislave. Tu je zakladny navrh pre elektricky:

1 - Hlavna stanica - Vysoka - Kapucinska - Karlova Ves a spat

2 - Pri Krizi - Karlova Ves - Novy most - Safarikovo nam. - Jesenskeho - Nam. L. Stura - Novy most - Pri Krizi (sucasna 12)

3 - Komisarky - Racianske myto - Vysoka - Nam. SNP - Spitalska - Am. namestie - Racianske myto - Komisarky

4 - Zlate piesky - Trnavske myto - Spitalska - Jesenskeho - Novy most - Kapucinska - Kamenne nam - Spitalska - Trnavske myto - Zlate piesky

5 - Astronomicka - Trnavske myto - Spitalska - Nam. SNP - Kapucinska - Novy most - Jesenskeho - Spitalska - Trnavske myto - Astronomicka

6 - ZST Nove mesto - Trnavske myto - Vazovova - Vysoka - Kapucinska - Novy most - Safarikovo nam. - Nam. SNP - Vysoka - Vazovova - Trnavske myto - ZST Nove mesto

7 - ZST Vinohrady - Racianske myto - Americke nam. - Spitalska - Nam. SNP - Vysoka - Racianske myto - ZST Vinohrady (sucasna 7)

8 - Astronomicka - Trnavske myto - Vazovova - Hlavna stanica a spat (sucasna 8)

Druha verzia rata s odlisnou linkou cislo 2, 7 a 8

2 - Pri Krizi - Karlova Ves - Novy most - Safarikovo nam. Spitalska - Vazovova - Americke nam. - Spitalska - Jesenskeho - Nam. L. Stura - Novy most - Pri Krizi

7 - ZST Vinohrady - Hlavna stanica a spat

8 - Safarikovo namestie - Jesenskeho - Nam. Lud. Stura


Co VY na to ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 26.bře 2003, 20:59 
Offline

Registrován: pátek, 19.črc 2002, 14:26
Příspěvky: 1549
Nesúhlasím. Osobne som skúšal na papieri meniť linkové vedenie električiek v BA už niekoľkokrát a stále som došiel k tomu istému - niet dôvodu meniť súčasné trasovanie. Ale aby som bol konkrétny, čo vyčítam vášmu návrhu:
1. Primálo liniek - až nezdravo veľa prestupov. Ja viem, že v BA máte prestupnú tarifu a že jednotlivé linky budú jazdiť často, takže čakacie doby budú minimálne (L2 by podľa všetkého mala dosahovať špičkový interval 2-3 min.). No ako si predstavujete cestu z Obchodnej do Dúbravky? Prestupom? Každý jeden deň? Koľkokrát pôjde niekto z Dúbravky z Obchodnej domov a späť, tak bude prestupovať? Verte, že ľudia prestupy radi nemajú a radšej siahnu po aute. Pozor! Netvrdím, že všetky oblasti musia byť priamo napojené na centrum mesta! Ale je rozdiel, či po Patrónku pôjde L38 od Krematória, či po Dolné Hony L79 z Lieskovca alebo (!!!) len po Šafárikovo nám. L2 z Dúbravky!
2. Zložité a početné okruhové trasy v centre mesta - pre ľudí príliš komplikované. Kto si má pamätať, že dolu Námestím SNP jazdia L3 a 4, hore Námestím SNP L5, 6, 7, ďalej tunelom k nábrežiu L1, 5, 6 a smerom od nábrežia L1 a 4 + odlišné smery na Jesenského, Obchodnej, Špitálskej...
3. Trochu otázne smerovanie liniek do Ružinova. Na tejto radiále sa zjavne linky nebudú prekladať, nakoľko L5 bude kapacitne nepomerne silnejšia ako L8. Alebo počítate so super-intervalom aj na osmičke len po stanicu?
4. Otázka hlavnej stanice a spojenia s centrom. Som turista a chcem ísť k Národnému divadlu... S prestupom? Zbláznia sa!
5. Prudký zásah do tradície - L5 bola prvou linkou do Rače, vy ju presúvate do Ružinova, L2 jazdí už cez päťdesiat rokov po Vajnorskej, vy ju dávate do Dúbravky. Jeden chybný krok už DPB spravil (oblastné číslovanie a-liniek), neopakujte ho!
6. Verzia "b" návrhu: L8 na trase Šafárikovo nám. - Nám. Ľ. Štúra??? A kde by sa vyčkávalo? A vôbec, koľko ľudí by sa ňou viezlo?

Dúfam, že to beriete len ako môj názor a nie ako zlomyseľnú kritiku, pretože to zlomyseľná kritika nie je :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 26.bře 2003, 21:00 
Offline

Registrován: pátek, 19.črc 2002, 14:26
Příspěvky: 1549
Už si zúfam - z r u š t e tú cenzúru!!! Niekoľkokrát malo byť n_i_e_k_o_ľ_k_o_k_r_á_t.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Ajajajaj
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.bře 2003, 09:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 18.črc 2002, 08:51
Příspěvky: 144
Bydliště: Bratislava
Ajajaj to budu hadky :-) Btw. cenzuru som opravil.

_________________
It`s not the size of the ship, it`s the motion of the ocean


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.bře 2003, 11:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 13:40
Příspěvky: 348
Bydliště: Bratislava
Vladimir :
Sucasne linkove vedenie sice nie je az take zle, ale ja osobne urcite uvitam mensi pocet liniek s malym intervalom, ako to, co je tu teraz.
Vyborne to maju vyriesene v Plzni - az 6 radial a len s 3 linkami ! - tam je sice fakt, ze nemaju az tak zlozite vedenie tras v centre ako je v BA - vsetky linky sa tam v podstate stretavaju.
Lenze : vela ludi chce stale metro - tam by predsa tiez museli stale prestupovat, a este k tomu lozit hore-dole z podzemia a do podzemia...
Dalsia vec je ta, ze sucasny pocet liniek neumoznuje ich rozumne prekladanie - resp. nie je ho kompetentny clovek v DPB schopny spravit.
Napr. na radiale Dubravka + Karlova Ves - jazdi tam 5 liniek, okolo 18:00 - 19:00 s este docela slusnymi intervalmi.
Ako je mozne ze medzi 18:23 - 18:33 nejde pri takomto pocte liniek smerom do Dubravky vobec nic (celych 10 min. - zo zastavky Botanicka zahrada) a potom sa na zastavku zasebou dovalia 4 a 9 len po Karlovu Ves !!! A o 1-2 minuty na to posebe hned 5 a 12 alebo tak nejako !!! To by sa pri dvoch castych linkach urcite nestalo. takych prikladov zleho prelozenia liniek je v BA viac.
Myslim si, ze ludia by si na nove linkove vedenie, aj ked mozno trochu komplikovane, zvykli rovnako - ako si zvykli na vsetky A-busove a T-busove linky po precislovani a zmenach - ked tiez casto nadavali.
A linka c. 2, ktora sa ti tak nepaci nie je nic ine ako sucasna 12-tka a rovnako ju navrhol aj DPB, ked uvazoval o redukcii poctu liniek elektriciek v roku 2000 - mali vzniknut nove linky c. 1 - 10.
Tolko moj nazor.

_________________
IN EMERGENCY TURN 4 RED ARMS AGAINST THE LEAD SEAL UNTIL STOP AND PUSH ROOF VENT COVER OPEN


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.bře 2003, 12:49 
Ja osobne tiez nevidim dovod na zmenu trasovania elektriciek. Mozno by som akurat linku c.12 skratil len po Karlovu Ves a naopak linku 9 predlzil az do Dubravky.

Preklady liniek na radialach sa daju vyriesit aj pri sucasnom linkovom vedeni. Je to len ukazka nie prilis kvalitnej prace dpb v tejto oblasti.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Nesuhlas
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.bře 2003, 13:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 18.črc 2002, 08:51
Příspěvky: 144
Bydliště: Bratislava
Absolutne nesuhlasim so Zrebcom. Uz len pre jediny jednoducho dovod. Ak by sa znizil pocet liniek a znizili intervaly, bolo by to sice o dost lepsie co sa tyka pravidelnosti ALE co by sa stalo ? STOPERCENTNE by nas milovany magistrat behom rocika dvoch prisiel s navrhom zvysenia intervalov, potom este raz a este raz... mal by stale co rusit a na com pracovat urcite to NIE JE vhodne riesenie.

Takisto su elektrickove linky perfektne vedene co sa tyka prestupov, na kazdy smer ide 1 linka (aspon teda z karlovky) a nevidim absolutne dovod menit to. MAXIMALNE linku 12 natiahnut na dlhe diely :-)

_________________
It`s not the size of the ship, it`s the motion of the ocean


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.bře 2003, 13:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
No to je trochu problém:
V Brně taky původně "systém" odkudkoliv kamkoliv . Pak se provedla reorganizace dopravy a teď se vystačí skoro s 1/2 linek co předtím . Vzhledem k tomu ža BA má zavedený přestupní jízdenky, nevidím důvod , proč by se takovej systém nemohl zavést i jinde.

Jedině snad to že tam chybí hlavní přestupní uzel jako je u nás Česká a HL. Nádraží. Pokud by se ovšem udělal solidní jízdí řád a linky se rozumně prokládaly , myslím že by to šlo . Lidi by ze začátku remcali , ale pak by se přispůsobili a možná by to bylo aj lepší.

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.bře 2003, 14:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 13:40
Příspěvky: 348
Bydliště: Bratislava
Tiez si myslim, ze by situacii v BA dost pomohlo, ako uz PvvS spomenul, vyriesit tie prestupne uzly. Presne o tomto sme sa vcera so Zrebcom rozpravali. Pozrite sa napriklad na taku krizovatku pri Technickej univerzite. Sucasne zastavky "Technicka univerzita" a "Florianske nam." su v roznych smeroch od seba dost vzdialene a pre pesi prechod medzi nimi dost neprakticke. Keby vsak existovalo cosi take, ze by boli tieto zastavky umiestnene vo vsetkych smeroch priamo na jednotlivych stranach kolajoveho trojuholnika, bol by prechod medzi nimi velmi jednoduchy, co by tiez pomohlo pri redukcii poctu liniek. Viem, je to sice trochu sialeny napad, ale skuste si to predstavit. Ide samozrejme o zalezitost, na ktoru treba pockat do najblizsej celkovej rekonstrukcie takehoto uzla, tiez by to znacne skomplikovalo aj vedenie cestnych komunuikacii pre automobily, ale myslim, ze nejake riesenie by sa naslo. Takych miest je v Blave viac. Nie som si vsak isty, ci je taketo riesenie vobec pripustne - zastavky v krizovatke...

_________________
IN EMERGENCY TURN 4 RED ARMS AGAINST THE LEAD SEAL UNTIL STOP AND PUSH ROOF VENT COVER OPEN


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.bře 2003, 15:28 
PvvS a Jajcaj maju v mnohom pravdu. Odborne sa to riesi tzv. maticou prepravnych vztahov. Velmi zjednodusene je to tabulka, kde v riadkoch aj v stlpcoch su vsetky miesta odkial a kam sa cestujuci mozu bez prestupu dostat. Scitanim sa zisti, kolko ludi odkial a kam /zdroje a ciele cesty/ ide. No a potom uz zalezi len na jednom: kolko je vozov a aky chceme mat prijatelny interval na linkach. Najmenej zatazene smery sa postupne odburavaju /t.j. dava sa im iba moznost prestupu/ do tej miery, kedy pri danom pocte vozidiel dostaneme prijatelny interval na zostavajucich linkach. Je to kompromis medzi intervalom a prestupovostou.
Priklad: V Ziline, keby sme chceli vozit bez prestupu ludi z kazdeho miesta na kazde, potrebovali by sme 153 liniek. Na vypravu je vsak k dispozicii len cca 75 vozov. Prva moznost by bola, ze by sme sice bezprestupovu MHD mohli vymysliet, ale 1 vozidlo by obsluhovalo striedavo 2 linky. Teda interval hodinu a viac. Cestujuci by sa bez prestupu sice odviezol, ale islo by mu to len raz za 2 hodiny a na tuto dobu by sa musel napasovat. /A stale sa hrabat v cestovnom poriadku so 153 linkami!/. Druha moznost je urobit 14 liniek a interval 4-10 minut, ked cestujuci CP ani nemusi vidiet. Kedy na zastavku pride, najneskor do 4-10 minut mu voz pride. A o tom to je. Technologicky a vypoctovo je to sice zlozite, ale to robi DP a jeho pocitace, ale pre cestujuceho, t.j. naseho zakaznika je to jednoduche. S jedinou nevyhodou - prestupom na menej zatazenych smeroch.
Aj to ucim, aj s tym robim, viem, o com pisem. Uplne vsetkym vyhoviet sa neda.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Zabudol
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.bře 2003, 15:34 
Zabudol som sa k predchazdajucemu prispevku podpisat, sorry. Juraj


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.bře 2003, 17:36 
Offline

Registrován: pátek, 19.črc 2002, 14:26
Příspěvky: 1549
etienne: Hej, taká dobré hádacia téma.

PvvS, jajcaj, zrebec, Juraj:
1. Ja som nespochybnil princíp "málo liniek - husté intervaly". Ja som tiež za prestupy na menej využívaných smeroch, ale chcel som poukázať na to, že tých prestupov je v prezentovanom návrhu priveľa. Nie je predsa možné, aby napr. Dúbravka, čo je sídlisko s 35 000 obyvateľmi malo k dispozícii jedinú linku, ktorá centrum mesta (resp. jeho menšiu časť) oblsuhuje jedinou zastávkou! Na prestup nech sú riešené menej záťažové smery, ale spojenie z každého sídliska (opakujem z každého SÍDLISKA, nie každej štvrte) do centra musí byť priame.
Ani v Žiline by obyvatelia Hájika neuvítali, keby na sídlisko jazdila len superfrekventovaná 7-čka (styčný bod s centrom - zast. Polícia).
2. Prekladať sa lepšie dá aj pri súčasnom, resp. mierne upravom linkovom vedení. Základom je jednotný a pravidelný interval. Ak namietate, že v BA intervalová doprava existuje, tak potom, čo je toto?:
(odchody L1 z Hlavnej stanice, pracovný deň)
17: 07 18 31 46
18: 00 18 31 44
19: 00 18 40
20: 01 15 35 55
21: 09 28 47


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.bře 2003, 17:42 
Vladimir, mas pravdu. Ale to uz nie je princip. To su len detaily toho kompromisu. Je to aj do dochadzkovych a medzizastavkovych vzdialenostiach a podobnych prkotinkach. Jasom pisal o principe a ten je, myslim si, jasny.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.bře 2003, 17:50 
Offline

Registrován: pátek, 19.črc 2002, 14:26
Příspěvky: 1549
Tak potom jasné, v princípe sa zhodujeme.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.bře 2003, 18:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Etienne : Blbost. Mesto nema dovod - momentalne je skor tendencia rozsirit rozpocet pre verejnu dopravu (malo dojst k navyseniu o 100milionov, ale nepreslo to kvoli splatnosti pozicky). Myslim, ze s Durkovskym vo vedeni nastupuje pre MHD pozitivny trend. Sucasny system je neskutocne neefektivny a drahy. Ak si pozries okolite mesta, nikde nemas tak linky, aby jazdili odvsadial vsade. Okrem toho to znemoznuje efektivne prekladanie intervalov, pretoze ked jedna linka ide z jednej radialy na druhu, tak ked urobis prekkladanie liniek na jednej, tak sa ti to na druhej rozhadze. Ja som skusal urobit priblizne grafikony a na prestupnych uzloch sa niektore linky dokonca cakali ! A priemerny interval 3 minuty nie je k zahodeniu. V sucasnom systeme ti idu "tri elektricky v minutovych intervaloch a dalsich 7 minut nic..."

Tulenique : Tym, ze by si skratil 12 na Karlovu Ves, mohol by si ju rovno zrusit. Ta linka ma len dve pozitiva : 1) ze ide do Dubravky a 2) ze ide zo Safarikovho namestia na Jesenskeho. Ty by si to prve zrusil.... hmmm.... A ze nevidis dovod ? Podla mna system fungujuci tak, ze z Race ti idu vsetky elektricky naraz, alebo ze do Ruzinova ide najprv solo 8, hned v zavese ide klbova 14 a za tym asi po minute, dvoch ide suprava na 9 nie je dobre postaveny. V spicke je to este ok, ale mimo, ked idu vecer dve elektricky do karlovky po sebe v dvojminutovom intervale a potom je 15 minutova pauza...

A potom je tu este zranitelnost systemu. Ked patka nabura v raci, tak vypadne po celej dlzke svojej trasy a ovplyvni premavku v meste, Karlovke i Dubravke. Tento novy system by bol v tomto ovela autonomnejsi.

Vladimir : ad 4) ta poznamka s tym turistom, to mas pravdu, uz sa na tom pracuje - vznika novy variant.

ad 5) Tie cisla sa este budu upravovat, neber to ako konecne riesenie... ale co mam robit ked mam 8 liniek, dve maju chodit do Ruzinova a pritom mam k dispozicii cisla 8, 9 a 14 ?!? Novy navrh pocita i s miernym pomenenim linkovych tras a cisel... Robime na tom s Jajcajom.

ad 6) Linka cislo 8 by v B navrhu vykonavala spojku Safarikovo nam.-Jesenskeho - ale uz je to zavrhnute...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Historicky spravne ???
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.bře 2003, 18:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
NAVRH C. Odvsadial vsade max. 1 prestup !

1 - Hlavna stanica - Vysoka - Nam. L. Stura - Safarikovo nam. - Nam. SNP - Vysoka - Hlavna stanica

2 - Zlate piesky - Trnavske myto - Spitalska - Jesenskeho - Novy most - Kapucinska - Kamenne nam - Spitalska - Trnavske myto - Zlate piesky

3 - ZST Vinohrady - Racianske myto - Hlavna stanica a spat

4 - Pri Krizi - Karlova Ves - Novy most - Safarikovo nam. - Jesenskeho - Nam. L. Stura - Novy most - Pri Krizi (sucasna 12)

5 - Karlova Ves - Kapucinska - Vysoka - Hlavna stanica a spat

6 - ZST Nove mesto - Trnavske myto - Vazovova - Vysoka - Kapucinska - Novy most - Safarikovo nam. - Nam. SNP - Vysoka - Vazovova - Trnavske myto - ZST Nove mesto

7 - Komisarky - Racianske myto - Vysoka - Nam. SNP - Spitalska - Am. namestie - Racianske myto - Komisarky

8 - Astronomicka - Trnavske myto - Spitalska - Nam. SNP - Kapucinska - Novy most - Jesenskeho - Spitalska - Trnavske myto - Astronomicka

Vladimir : A sedi to i krasne historicky...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.bře 2003, 23:06 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
Vonkoncom nie som odbornik na trasy liniek v Bratislave ani nemam vedomosti, ktore by ma opravnovali do tejto temy zasahovat, ale skutocne. Je zbytocne, aby linky jazdili odvsadial vsade, kedze v BA je prestupna tarifa. A ako som si vsimol, v porovnani s Kosicami su intervaly neprovnatelne. Nakoniec, pri frekvencii 3 alebo 4 spoje za hodinu by prestupna tarifa nemala vyznam.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Odpoved...
PříspěvekNapsal: pátek, 28.bře 2003, 09:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 18.črc 2002, 08:51
Příspěvky: 144
Bydliště: Bratislava
Zrebec: Ako vzdy si tvrdohlavy a opakujes stale tie iste argumenty... Je tu TENDENCIA to je tak vsetko. Zase MALO byt zvysene ale NEBOLO. Takze je to tak isto blbe ako predtym... Durkovsky vyzera byt schopnym clovekom, mohol by s tym nieco spravit...

Sucasny sytem je neefektivny, suhlasim ale nie najma kvoli linkovemu vedeniu. Je to kvoli istemu panovi v DPB, ktory pravdepodobne prepadal z matiky na skole a preto teraz robi CP. To s tymi 7 minut nic a 3 min. eliny je bohuzial realita. Obchodna ulica napr. zimne prazdniny isla x:52 linka 1, x:53 linka 5, x:54 linka 9. A potom kraaasnych nie 7, ale 17 minut NIC. Akurat nejaka sestka. Ale vsetky elektricky na ten smer "Karlova Ves" su prec. To iste v Karlovke ako Jajcaj hovoril. 5,12,1 za sebou, potom 4,9 za sebou (tie pritom koncia v karlovke takze su pre vacsinu ludi o nicom) a potom zase nic. A takych uzlov je ovela viac. Napriklad linky 12 a 50 na safarikovom namesti odchadzaju SUCASNE. A pritom by stacilo aby jedna cakala na druhu trebars 1 min. a ludia by sa nemuseli zlostit. A takych uzlov je ovela, OVELA viac. Stacilo by do DPB posadit jedneho cloveka (nie, Zrebec, teba radsej nie :-)), ktory sa do roboty aj realne vozi MHD a nechodi autom...

Co sa tyka Tvojich grafikonov, nechcem vyvijat zbytocne kritiku, ale poznam Tvoj system prace a pochybujem ze ich vobec vies este najst...

A vseobecne je pre ludi diskutujucich v tejto diskusii malo zname, ako by to potom vyzeralo, keby sme dali nejaky navrh. Osobne som sa napriklad zucastnil stretnutia s magistratom, kde Ivo Samela (SI) daval navrhy na dalsiu nocnu linku trolejbusov atd. Potom mu niektori ludia z DPB hned vyhadzovali na oci, ze preco sa take veci pyta bez toho, aby ich "prekonzultoval" s DPB. Ze teraz ich bude magistrat otravovat atd... Takze tak. Ja som za tieto navrhy a aspon za vylepsenie intervalov, ale ak by sme ich predlozili magistratu, ten ich da DPB, ten ich zavrhne a hned bude na nas nadavat. A ked ich dame priamo DPB, tak sa na ne ani nikto nepozrie, asi tak...

_________________
It`s not the size of the ship, it`s the motion of the ocean


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Historicky spravne ???
PříspěvekNapsal: pátek, 28.bře 2003, 09:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 18.črc 2002, 08:51
Příspěvky: 144
Bydliště: Bratislava
zrebec píše:
NAVRH C. Odvsadial vsade max. 1 prestup !

1 - Hlavna stanica - Vysoka - Nam. L. Stura - Safarikovo nam. - Nam. SNP - Vysoka - Hlavna stanica

2 - Zlate piesky - Trnavske myto - Spitalska - Jesenskeho - Novy most - Kapucinska - Kamenne nam - Spitalska - Trnavske myto - Zlate piesky

3 - ZST Vinohrady - Racianske myto - Hlavna stanica a spat

4 - Pri Krizi - Karlova Ves - Novy most - Safarikovo nam. - Jesenskeho - Nam. L. Stura - Novy most - Pri Krizi (sucasna 12)

5 - Karlova Ves - Kapucinska - Vysoka - Hlavna stanica a spat

6 - ZST Nove mesto - Trnavske myto - Vazovova - Vysoka - Kapucinska - Novy most - Safarikovo nam. - Nam. SNP - Vysoka - Vazovova - Trnavske myto - ZST Nove mesto

7 - Komisarky - Racianske myto - Vysoka - Nam. SNP - Spitalska - Am. namestie - Racianske myto - Komisarky

8 - Astronomicka - Trnavske myto - Spitalska - Nam. SNP - Kapucinska - Novy most - Jesenskeho - Spitalska - Trnavske myto - Astronomicka

Vladimir : A sedi to i krasne historicky...


Zrebec: Hej, kraaasne historicky aj linka 5, ze...

_________________
It`s not the size of the ship, it`s the motion of the ocean


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 28.bře 2003, 10:52 
etienne, to vobec nie je o navysenych peniazoch, nastvanych ludoch na zastavkach ani o linkovom vedeni /drobnuckych minikorekciach jestvujuceho systemu/.
a/ S prekonzultovanim o nocnych linkach suhlasim. Je podraz bez predchadzajucej konzultacie vymyslat nocne linky, ktore su najstratovejsou zalezitostou celeho systemu este viac zvysujeci deficit podniku /nocne priplatky, vozenie neplatiacih hastrosov, homlesakov a ozranov/.
b/ Skostnateny je system administrativneho rozdelenia mesta nielen na 5 velkych obvodov, ale aj ostatnych 22 ci 23 ministarostov, s ktorymi musi DP konzultovat a podriadit kazdu hlupost. Tu nikdy nemoze urobit ani poriadny kompromis, nieto este dobry system. Tu treba zmenit zakon o hlav. meste a MHD dat vylucne do kompetencie centralnemu magistratu.
c/ Poznam niektorych ludi, co sa venuju grafikonom aj koncepciam, su fakt sikovni, ale maju tvrdo zviazane ruky podla bodu b/ a g/.
d/ Peniaze prihrabavat dalej netreba, uz dnes pripada prevadzkova dotacia rocne na 1 Blavaka cca 1700 Sk, Kosicana 1200 a Zilincana 640 Sk. A ide to, nie je to len v peniazoch.
e/ Co je o peniazoch, to je neprakticka tarifa, skostnatenost pri prechode na vykonovu tarifu podla prejdenych km alebo zastavok s jemnejsim rozlisenim. Lebo v Nitre sa za 14 Sk odvezies 4-6 km, v Blave za len trochu vyssiu cenu aj 40 km.
f/ Co je o peniazoch, tak to je to, ze nikde nemas pausalnu cenu za kupu rozkov, chleba, ci jogurtov na mesiac, ale musis platit presne podla ich poctu. V Blave tento pausal na MHD je, takze niekoho, kto sa vozi viac ako 80 jazd mesacne, vyjde jedna jazda 3-4 Sk, kto menej, aj 10 Sk. Takze treba mat system, kde si clovek nekupuje pausal na mesiac, ale baliky jazd. Samozrejme, cim vacsi balik, tym vacsia mnozstevna zlava, ale nie s takym priepastnym rozdielom. V Ziline to takto funguje uz roky a dobre.
g/ No a poslednym kamenom urazu - pozri sa na administrativu na centrale a po vsetkych arealoch rozlezenych po celom meste, tych kvantum vsakovakych rozlicne obsadzovanych rad, spravnych, dozornych, riadiacich, predstavenstiev, valnych hromad... Nehladiac uz co to stoji penazi, ale ta tarbavost pri rozhodovani. Ked niekto sikovny potrebuje nieco vyriesit, da to sefovi, ten na najblizsie predstavenstvo, ak to schvalia tak potom na najblizsieu spravnu radu, ked to schvalia a nic nepomenia, tak na najblizsiu dozornu radu, ak je to nieco vacsie, este aj na najblizsiu valnu hromadu. Ak maju niekedy pripomienky, co urcite maju, taj sa to vrati a cely postup ide niekedy skoro odznova. Kym sa to nahodou s 20% sancou schvali, uz je to castokrat neaktualne. A to este neviem, ci sa neradia aj politicke kluby ci kadekto iny...
Tak je to. Ten dobry grafikon je bohuzial az na poslednom mieste. Ber to nie ako oficialnu predstavu, ale len a len ako sukromny nazor.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz