Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je čtvrtek, 19.říj 2017, 09:54

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 84 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Rozchod
PříspěvekNapsal: středa, 23.říj 2002, 01:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pátek, 18.říj 2002, 17:16
Příspěvky: 11
Bydliště: Praha
Dosť žhavá téma v Bratislave.
Meniť či nie a hlavne prečo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 23.říj 2002, 01:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pátek, 18.říj 2002, 17:16
Příspěvky: 11
Bydliště: Praha
Podle mého názoru by se rozchod změnit měl.
V dnešní době je pro takovou akci v podstatě jediný důvod. Tím je možnost přechodu tramvají na železniční tratě. Zkušenosti ze světa ukazují, že takové systémy dokáží velmi úspěšně konkurovat ostatním druhům dopravy a mají velký potenciál pro zavádění kvalitní elektrické dopravy ve městech, kde by samostatné systémy nikdy nemohly vzniknout.
Přínosy jsou celkem jasné. Dobře navžený kočkopes (tak v Ťežku celkem běžně říkáme takovým systémům) přitáhne lidi na železnici a potažmo i do MHD. Je jasné, že jeho zavedení je běh na dlohou a ke všemu ještě překážkami doslova napěchovanou trať, ale zkušenosti z Karlsruhe a i odjinud hovoří naprosto jasnou řečí. Nenapadá mě žádný jiný projekt ve veřejné dopravě, který by viditelně snížil zatížení dálnic a silnic jak ve městě, tak v jeho okolí.
V Bratislavě navíc existuje poněkud šílená a velmi nebezpečná idea výstavby těžké a většinou i podzemní dráhy. Řekl bych, že kočkopes je i pro politiky důstojnou náhradou za ono metro a může být i důvodem k tomu, aby ustoupili od takové devastace města, jakou metro ve městě, jakým Bratislava je, zajisté bude.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Kockopes a zmena rozchodu....
PříspěvekNapsal: pátek, 25.říj 2002, 10:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Zmena rozchodu je hodne nakladna zalezitost a v dnesnej dobe hodne problematicka. Mnohe trate su v Blave stavane tak, aby umoznovali zmenu rozchodu. Dokonca existuje i niekolko projektov na postupny prechod, ale : 1) Pri prechode by sa museli nakupit uplne nove vozidla. Preco ? Dovod je jednoduchy - sucastne vozidla by neboli schopne jazdit po zeleznici (A) pochybujem, ze by Bratislava ziskala niekde dostatok podvozkov, B) neexistuje sposob, ako do nich vpravit zeleznicne napravy, C) musela by sa uplne zmenit elektricka vyzbroj a kopa dalsich problemov). Dalej by sa museli upravit dielne atd, atd.
2) Prestavba trati by si na niektorych miestach vyziadala velke financne prostriedky, ktore by sa urcite nenasli a hlavne v poslednej dobe, ked sa rekonstruovali dost velke useky...

3) Metro v Bratislave temer zomrelo a poslednym vykrikom bolo jeho napojenie na siet elektrickovu (so zmenou rozchodu + rusenim niektorych trati) a na siet zeleznicnu a spravenie nielen kockopsa, ale kockopsovola... Podla toho ste sa metrom mali dostat z Viedne az do Trnavy... A vyzera to tak, ze to vlada takmer zhltla, nebyt politiky "utahujme si opasky".

Na kockopsa proste nemame... V dnesnej dobe ale nie je problem ziskat vozy na uzky rozchod, takze si myslim, ze zmena rozchodu je bezpredmetna.

A co sa tyka kockopsa, ovela realnejsie by bolo zaclenit zeleznice do integrovaneho systemu, co sa uz ciastocne podarilo... Zo strany zeleznic vsak nevysla ziadna iniciativa, takze to v sucastnosti vyzera ako keby to zeleznice "tolerovali", neexistuju ziadne specialne linky vlakov, do BID su vlaky iba zaclenene, to zn. ze na kartu Bid mozno jazdit vo vs. vlakoch po Bratislave. Bid v Bratislave vsak nema takmer ziadnu propagaciu a stavia sa skor do polohy "nechceneho dietata", narozdiel od Prahy...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 27.říj 2002, 12:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Ja sa stotoznujem s nazormi odbornikov i vedenia DPB, pokial sa budu trate udrziavat v dobrom technickom stave, rozchod nehra takmer ziadnu rolu. Co sa tyka nemoznosti prevadzkovania vozidiel na uzkom rozchode (KT8 a pod.), z toho by som si tazku hlavu nerobil. CKD uz skrachovalo a Siemens, resp. ini vyrobcovia ak sa chcu presadit na "elektrickovom" trhu, budu vyrabat vozidla takej konstrukcie, aby boli bez problemov a bez zvysenych nakladov adaptovatelne aj na 1000 mm rozchode.

Zaujimavo sa s tymto problemom popasovali na este uzkorozchodnejsej trati Trencianska Tepla - Trencianske Teplice, kde premavaju vozidla (dali by sa bez problemov nazvat elektrickami) so sirkou skrine 2,5 m na "rozchodiku" 760 mm :!:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 27.říj 2002, 17:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pátek, 18.říj 2002, 17:16
Příspěvky: 11
Bydliště: Praha
To Zrebec
Spusta nepřesností a jistá neznalost. Podvozky řad T i K jsou rekonstruovatelné na klasický rozchod a v česku se jich válí doslova spousty ve skladech DP. Jak dostat železniční nápravy do podvozků tramvají je naprostý nesmysl. Dvojkolí pochopitelně zůstanou, jaká jsou. mění se pouze kola. Dnes má už téměř každý DP v Ťežku jiný tvar kol a v Ostravě jsou odjakživa kola železniční. Přitom konstrukční tozdíly mezi podvozky pražskými a ostravskými nejsou. Jediným rozdílem jsou prostě jen a jen ta kola. V Ostravě jsou širší, mají větší okolky a jsou kuželová. To jsou veškeré rozdíly. Je jasný, že poslat T6 nebo T3 na železniční trať je hovadina.
Říct na dneska na něco nemám, tak na to vůbec nebudu myslet a uhniju v tom, co mám je dokonalej přístup.
Ono totiž je to spíš o tom, jestli se dokáže prosadit myšlenka. Ta, když se ukáže, že je dobrá, se najednou začne prosazovat sama.

_________________
Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí na lží, nenávistí a plynodieselovou trakcí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: To Martyk
PříspěvekNapsal: pondělí, 28.říj 2002, 09:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Co sa tyka podvozkov, aj tie maju svoju zivotnost... A aplikacia podvozkov zo sesdesiatych sedemdesiatych rokov na vozy vyrobou z konca rokov osemdesiatych je ista degradacia... Co sa tyka upravy podvozkov, ano, ta je mozna, ale pouzitie zeleznicnych dvojkoli by si vyzadovalo zmenit polomery niektorych oblukov atd... Suhlasim s tebou, ze v tejto problematike az tak znaly niesom, ale viem co robia s oblukmi sukolia T6A5 III.generacie.

Dam ti inu otazku... Videl si vobec niekedy rozlozenie siete zeleznic v Bratislave ? Vedu vacsinou v koridoroch co najviac oddelenych od zastavby... Neviem si predstavit linkove vedenie po tychto trasach s dvojsystemovymi vozidlami, ktore by sa este k tomu oplatilo a dokazalo by si na seba zarobit...

A dalsia otazka... Ked maju v Ostrave zeleznicne sukolia na T3 a siroky rozchod, ako to, ze tam uz davno neexistuje napojeny system zeleznica - elektricka, resp. pripravuje sa tam nieco podobne ?

"Říct na dneska na něco nemám, tak na to vůbec nebudu myslet a uhniju v tom, co mám je dokonalej přístup." - nie je... Ale musim si uvedomit pozitiva a negativa skor nez sa do toho pustim. A tie hovoria dost jasne v neprospech podobneho planu. Netreba stavat nieco, co po preinvestovani niekolkych milionov zastavim ale kvoli danemu planu budem vsetky ostatne projekty zdrziavat (ako je tomu u stavby Bratislavskeho metra).

"Ono totiž je to spíš o tom, jestli se dokáže prosadit myšlenka. Ta, když se ukáže, že je dobrá, se najednou začne prosazovat sama." --- Vidis, ze by sa podobna myslienka presadzovala ? Dovod asi bude v tom, ze pre Bratislavu dobra nie je...

V Bratislave proste NIE je dovod na prestavbu rozchodu. Unifikacia rozchodu je iba plan socialistickej normalizacie, teda nieco, co by malo byt uz davno zazehnane...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: zmena rozchodu
PříspěvekNapsal: úterý, 05.lis 2002, 18:08 
Hej, lenže odborníci i vedenie DPB zabúdajú na jedno - v Bratislave sa trate poriadne neudržiavajú a neudržiavali. Keby sa udržiavali, tak by sa muselo aj povedaŘ, že vzhľadom na väčšie dynamické účinky vozidiel rovnakej stavby na trať s o 30% menším rozchodom je údržba takejto trate minimálne o 50% náročnejšia a opačne, vozidlá ďaleko viac trpia mechanickým namáhaním skrine a majú výtrazne skrátené prebehy medzi opravami. Stačí sa pozrieť na to, ako BA električky dnes vyzerajú. A porovnávať to s traťou Tr. Teplá - Tr. Teplice, kde je ťažký železničný zvršok a Vmax.=30 km/h nebude asi celkom k veci.
I.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: zmena rozchodu
PříspěvekNapsal: úterý, 05.lis 2002, 18:16 
Podvozky skutočne majú svoju životnosť a tá je ďaleko vyššia než skríň. Podvozky PCC nepochádzajú zo 60-70 rokov ale z ďaleko dávnejšieho obdobia a ešte stále sú lepšia ako "bezlicenčné" podvozky používané na 1000 mm rozchode (vypadávanie torzných vzpier, padanie motorov i prevodoviek, úniky oleja atď.
Čo robia s oblúkmi súkolia T6 III. generácie? Ja si osobne myslím, že varíš z vody, nerobia s nimi totiž nič. PRáve naopak, negatívny vplyv primárneho vypruženia sa prejavuje hlavne pri rýchlej jazde po priamych úsekoch, kde sa k hlavnému rezonančnému kmitočtu podvozka pridávajú parazitné rezonancie vypruženia. To však má vplyv hlavne na chodové vlastnosti (rovnako ako napr. vypružené kolesá) a nie zásadne na opotrebenie koľajníc.
V Ostrave prechádzali už v dávnych rokoch bežne železničné vozne na električkovú sieť a podobne.
Isteže dokáže každý výrobca ponúknuť vozidlá i na metrový rozchod, treba však rátať s tým, že budú drahšie, drahšia bude i ich údržba, horšie chodové vlastnosti aj kratšia životnosť skrine.
Takže - zmena rozchodu jednoznačne áno (až budú peniaze, teraz nie!).
A neviem čo to má spoločného s od začiatku nezmyselnými projektami metra!
I.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Rozchod 1000 mm
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 12.pro 2002, 19:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 29.črc 2002, 09:35
Příspěvky: 112
Bydliště: Bratislava
:arrow: Pre mestskú dráhu je (podľa mňa) lepší rozchod 1000 mm.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 12.pro 2002, 23:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Dog:
Vsade vo svete sa prevadzky s 1000 mm rozchodom uporne snazia prejst na celosvetovy standard 1435 mm. Vyroba, udrzba, vozidla (cize vo vacsine oblasti) je pre "uzkorozchodne" prevadzky financne aj organizacne narocnejsia. Vyrobcovia sa dosledne 1000 mm rozchodu ani nevenuju. Dokonca ani nedavny najvacsi vyrobca na svete CKD. Preto sa napr. do Bratislavy nedostali typy ako KT8D5 a pod.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Ad rozchod
PříspěvekNapsal: pondělí, 16.pro 2002, 12:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Igorko : Predpokladam, ze vydrate kolajnice v oblukoch si si asi este nevsimol... Dalej : Ja som hovoril o podvozkoch, ktore mame v Bratislave. Nejedna sa o bezlicencne podvozky, lebo CKD si licenciu na PCC kupila. To, ze sa vyrabali v licencii... PCC sa vyrabali v zavodoch po celej amerike tak kto bol vlastnikom licencie ? Koncepcia PCC bola vytvorena podla poziadaviek viacerych prevadzkovatelov. Co sa tyka zivotnosti podvozku... dochadza k velkemu opotrebovaniu hlavne gumovych sucasti, co sa tyka ramu, ten samozrejme vydrzi ovela dlhsie, to ti verim... Ked si to, ako u nas elektricky vyzeraju porovnam napr. so spominanymi Kosicami... alebo nechodme na vychod... co taka Praha ? V akom technickom stave maju vozidla oni ?

Sarko : Dobre, zoberme si priklad z Kosic, kde sa vyraduju vozy uz i z roku 1984, kdezto najstarsie Bratislavske vozy v premavke su este z roku 1971... A Kosice maju 1435mm rozchod a Bratislava 1000mm... Kt8D5 bol typ vyrobeny za socializmu vramci projektov unifikacie vozovych parkov... A celkove musim priznat, ze vzhladom na svoju vysoku hmotnost a znacne presahy toto vozidlo nepovazujem za zrovna najstastnejsi vyrobok... Btw... Nezbavuju sa nahodou Kosice svojich Kt8D5 ?

Pre oboch : Uzkorozchodne prevadzky existuju i v Nemecku a inych statoch a este som nepocul, ze by ktokolvek z nich chcel menit rozchod...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 16.pro 2002, 19:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Zrebec:
Vsetky vacsie kolajove prevadzky uvazuju o zmene rozchodu. Zober si len take byvale Ceskoslovensko. Liberec ho uz takmer komplet zmenil a Bratislava sa s uzkym rozchodom stale nevie zmierit. Takze v tomto smere je to bez debaty.

Co sa tyka zivotnosti vozidiel, tu Ta musim dostat do obrazu. Kosicky DPMK sa vobec nestara o udrzbu vozidliel a prehliadky (SP, VP) sa dlho-predlho robili takmer doslovne, vozidlo sa "zrakom prehliadlo", pantograf sa natrel na zlto a bolo... Tak vzniklo k KE ironicke pomenovanie SP a VP - "stredna a velka pantografova"... Cize v tomto pripade to nie je vobec o rozchode, ale o udrzbe! Ak by sme v KE nedajboze mali rozchod ako v BA, trufam si povedat, ze dnes by sme uz nemali ani jedno vozidlo typu T3, nanajvys tak poslednu seriu z roku 1989!

Takisto KT8D5 sa predavaju z uplne inych dovodov! Uvedom si, ze v KE su to oficialne "solo vlaky", takze DPMK ma takmer denno-denne totalnu vypravu vozidiel KT8 a to je co povedat! KT8 sa predavali iba preto, lebo madarsky Miskolc potreboval KT8 pre uvratovu linku c. 1 do casti Diosgyor, ceske Brno takisto potrebuje rezervu vo vyprave k uvratovej konecnej podzemnej stanici na linke c. 8, v nemeckom Straussberg maju jednokolajnu primestsku trat medzi Berlinom a tymto mestom, bosnianskohercegovinske Sarajevo naslo v klbovych vozidlach doslova zalubenie. Ine vozidla ako K2, K2S a KT8D5 tu ani nenajdes. Takze tu ide cisto iba o zaujem, nie o ich zbavovanie sa!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 17.pro 2002, 11:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: středa, 06.lis 2002, 15:32
Příspěvky: 139
Bydliště: Bratislava
Sarko: To si ako dosiel na taku pakovinu, ze "Vyrobcovia sa dosledne 1000 mm rozchodu ani nevenuju." Rozchod 1000mm nie je u elin nic neobvykleho. O zmenu rozchodu v BA sa snazia len ludia, ktory ldnivaju o nejakom pochybnom kockopsovi. Inak to nema ziadnu logiku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 17.pro 2002, 13:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Juro:
Nuz skor nez "pakovina" je to najskor realita. Samozrejme, ze 1000mm rozchod nie je nic neobvykle, ale kym prevadzky s rozchodom napocitas celosvetovo "iba" niekolko desiatok, prevadzok s 1435mm je na stovky a to je podstatny rozdiel.

O zmene rozchodu sa snazi(lo) vedenie DPB, niektorych ludi odtial poznam osobne a su to naslovovzati odbornici, nie iba nejaki snilkovia. O "kockopsovi", t.j. o systeme VAL sa uvazovalo iba ako o variante noveho bratislavskeho systemu a so zmenou rozchodu to ma pramalo spolocne.

Skus si pozriet debatu vo fore "Elektricky", tema "Nizkopodlazne elektricky", kde PvvS rozvinul zaujimavu diskusiu o vlastnom navrhu nizkopodlaznej elektricky :-). Pre taku nizkopodlaznu elektricku je uzsi rozvor napravy naozaj problemom, ktory sa vsak rozumnym navrhom koncepcie vozidla da ciastocne vyriesit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 17.pro 2002, 13:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: středa, 06.lis 2002, 15:32
Příspěvky: 139
Bydliště: Bratislava
Sarko: VAL a kockopes to je nieco uplne ine.
VAL - automaticke metro (aj gumokolove) od firmy MATRA
kockopes - spojenie kolajovej siete MHD a ZSR.

TYch niekolko desiatok prevadzok na 1000-ke nie je podla teba argument pre vyrobcov vozidiel? Netvrdim ze ten rozchod nehra nejaku ulohu v konstrukcii vozidiel a tym padom aj v cene, ale urcite to nie je tak rozhodujuci parameter, aby sa preto prestavala cela siet.
Snivanie o 1435 v BA je trosku od veci, ked system MHD v BA ma uplne ine a dolezitejsie problemy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 17.pro 2002, 18:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Juro:
Dakujem za opravu, ja inak slengove a expresivne nazvy nepouzivam.

Co sa tyka rozchodu 1435mm v BA, o tom sa nesnivalo, ale dokonca etapovito na celej zmene pracovalo. Podla mojho nazoru cely projekt skrachoval na tom, ze pre 1435mm rozchod by sa musela vybudovat nezavisle od 1000mm rozchodu uplne nova vozovna a dlhe obdobie vrazat investicie do prestavieb trati a podvozkov.

S tou vyrobou je to zial fakt. Cim menej lukrativne zakazky, tym viac vyrobca spekuluje. Ja napr. pracujem v oblasti mobilnej komunikacie, kde sa tiez pouzivaju rozne systemy - jednoducha analogova NMT siet a podstatne zlozitejsia digitalna GSM siet. Mozno si budes mysliet, ze vsetci vyrobcovia sa venuju obom systemom rovnako. Zial, postupne zanikajucim a transformujucim sa sietam na GSM standard sa venuje uz iba jeden jediny vyrobca, cize monopol, u ktoreho stoja NMT telefony 2x viac nez GSM a rozdiel medzi nimi je v porovnani ako medzi T1-kou a T6-kou :lol:
Samozrejme som to myslel obrazne, 1000mm rozchod je standardom, ktory pouziva a bude este dlho pouzivat vela kolajovych prevadzok.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 18.pro 2002, 12:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: středa, 06.lis 2002, 15:32
Příspěvky: 139
Bydliště: Bratislava
Sarko: Lenze ten projekt na prestavbu na 1435 v Ba vznikol za tvrdeho socializmu, ked tu bol jediny dodavatel vozov - CKD a ten sa moc s 1000-kou neracil.
Podla mna by to boli zbytocne vyhodene peniaze, za ktore by sme mohli mat x novych nizkopodlaznych elin.

Ci su vozidla na 1000-ku lukrativne alebo nie by vedeli povedat vyrobcovia, ale ty su radi za kazdu zakazku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 18.pro 2002, 12:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Na projekte sa pracovalo aj po pade socialistickeho rezimu, takze to nie je padny argument. Od roku 1989 uz mohol DPB bez obmedzenia rokovat s akymkolvek vyrobcom a len v Europe je ich hned niekolko. Tu ide skor o to, ze CKD bol najlacnejsim vyrobcom, nie preto, ze by nemal na vyber.

Princip vyroby som ti uz vysvetlil aj na priklade s telefonmi a kolajove vozidla nie su nijakou vynimkou. Skus sa blizsie oboznamit s problematikou nizkopodlaznosti pri vozidlach s uzsim rozchodom a zistis, ze to nie je take jednoduche, ako sa zda. Zaujimave prispevky na tuto temu, ako som to tu uz uviedol, su vo fore "Elektricky", tema "Nizkopodlazne elektricky".


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 18.pro 2002, 13:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: středa, 06.lis 2002, 15:32
Příspěvky: 139
Bydliště: Bratislava
Sarko: Ja tvrdim ze ten projekt vznikol za socializmu a ze sa z dosadzovanim 3 kolajnice pokracovalo na zaciatku 90rokov, tak to bol len taky dobeh.
Inak pochybujem ze by si niektory dopravny podnik u nas mohol za sociku kupit elinu niekde okrem CKD. Takze to CKD bol dost rozhodujuci dovod.

Co sa tyka nizkopodlaznich 1000-kovych vozidiel, tak netvrdim ze po technickej stranke je to nejake jednoduche, ale tie vozidla uz existuju, takze az taky problem v tom teda nie je.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 18.pro 2002, 13:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Na tom projekte sa vazne pracovalo aj potom, urcite to nebol "dobeh". Vo vedeni DPB sa v 90-tych rokoch o inom ani nehovorilo.

Ano, 1000-kove vozidla existuju, v tomto nie je absolutny problem, ale stale su drahsie a narocnejsie na udrzbu ako 1435-kove. Toto je a stale bude hlavnym protiargumentom.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 84 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz