Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je sobota, 19.srp 2017, 02:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.úno 2003, 12:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Otváram diskusiu o zaujímavostiach v dopravných systémoch v metropole Maďarska.


Naposledy upravil Sarko dne středa, 12.bře 2003, 00:40, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ...
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.úno 2003, 16:06 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
SARKO: Zial, neviem sem pridat nic, v Budapesti som este nebol.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 27.úno 2003, 18:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Papyr píše:
Sarko: ...co vsetko si videl v BP? Viezol si sa tamojsimi trolejbusmi? Viezol si sa mestskou zubackou na Svab hegy? Viezol si sa budapestianskymi trojickami (supravy 3xT5C5 napriklad na linke c.1)? Zazil si aj metro M2 od Nepstadionu na Ors vezer tere, kde ide nekryte po povrchu? Zaujimaju ma tvoje blizsie nazory.


Takze, ako som spominal, viezol som sa vsetkymi typmi trolejbusov, to znamena, ze som sa viezol aj pre mna unikatnymi Ikarusmi 280T, 412T, 435T, ale aj inymi znackami a typmi, ktore, zial spamati neovladam, ale dnes budu vyvolane 4 filmy, takze popracujem na pozistovani typovych oznaceni.

Co sa tyka vozidiel T5C5, zaujimavostou je nielen to, ze dvere su umiestnene po oboch stranach vozidla, ale aj to, ze vozidla sa sprajahu zadnymi celami k sebe, pricom aj v trojvozovych supravach su dve vozidla situovane v jednom smere a tretie v opacnom smere, a to z dovodu uvratovych konecnych zastavok. Objavil som aj zaujimavost, ked sa slucka v konecnej zastavke nepouzivala a nepouzivany usek bol dokonca zataraseny priecne privarenym kusom kolajnice (linka c. 17). Obluk na tejto konecnej zastavke bol vsak taky ostry, ze by som sa obaval, ci by tam preslo hoci aj obycajne dvojnapravove vozidlo. Inak trat linky je vobec v najotrasnejsom stave, s akym som sa kedy v zivote stretol, v elektricke s nami hrozne nadhadzovalo aj napriek tomu, ze sme isli maximalne 20 km rychlostou. Trat na paneloch BKV bola strasne "vlnita". OStatne trate aj napriek tomu, ze su tiez na paneloch BKV uz su v udrziavanom stave.

Velmi ma fascinovalo otvaranie dveri na zastavkach raz vlavo, inokedy vpravo a na miestach, kde to bolo mozne dokonca po oboch stranach sucasne (vacsinou na konecnej zastavke).

Obrovskym dobrodruzstvom bola jazda elektrickou na linke c. 19 popri nabrezi v Bude, kde jazdia trojicky zlozene z dvoch motorovych voznov a vlozeneho vlecneho dvojnapravoveho vozidla. Popod jeden most sa tu trat v tuneli klukatila sta horska draha. Vodic do do tohto tunela "navalil" minimalne 40 km rychlostou, pricom nas prudko o 90° vyvalilo vlavo, hned na to o 180° vpravo a napokon zasa o 90° vlavo... Do toho sa nam kazdy meter mihali podporne stlpy mosta a osvetlenie. Na polhodinu sme totalne stratili rec a zabudli zavriet pusu... :-)

Jazda v spominanom vlozenenom vlecnom vozidle bola tiez velkym zazitkom. Dve nepruzne a neotocne napravy nam dali tvrdo poznat, co je to jazda bez odpruzenia.

Aj napriek tomu, ze s MHD ako takou som bol velmi spokojny (spolahlivi vodici, velmi huste intervaly, perfektnana navaznost medzi jednotlivymi dopravnymi systemami)...

(kedze koncim v praci, pokracovanie nabuduce ;-))


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 28.úno 2003, 17:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Co sa mi na druhej strane v Budapesti velmi nepaci je, ze prestupne uzly a to dokonca aj tie najdolezitejsie nemaju jeden spolocny nazov, ale niekedy aj tri, a to podla toho, ci ide o zastavku metra, elektricky alebo autobusu. Kedze to bola moja prva navsteva a nepoznal som teren, velmi ma miatlo, ze som sa nemohol spoliehat na nazov prestupnej zastavky, ba naopak musel som este aj pocitat zastavky, aby som vedel, kde vystupit. Toto by sa malo kazdopadne zmenit. Viem, ze niektore nazvy su velmi vystizne, ale napriek tomu by sa mali ujednotit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 03.bře 2003, 13:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pátek, 26.črc 2002, 07:14
Příspěvky: 117
Bydliště: Košice/Trnava
Sarko: Asi o mesiac sa chystam do Budapesti aj ja. Mal by som sa tam stretnut s mojim kamaratom, zijucim v Budapesti, ktory sa tiez zaujima o dopravu. Velmi sa na to tesim, som zvedavy hlavne na trolejbusy typu Ikarus. Kedysi som este zbieral pohladnice tykajuce sa MHD v Budapesti. Inak viete, ze oficialna stranka Dopravneho podniku v Budapesti je http://www.bkv.hu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 03.bře 2003, 18:24 
Sarko píše:
Co sa mi na druhej strane v Budapesti velmi nepaci je, ze prestupne uzly a to dokonca aj tie najdolezitejsie nemaju jeden spolocny nazov, ale niekedy aj tri, a to podla toho, ci ide o zastavku metra, elektricky alebo autobusu. Kedze to bola moja prva navsteva a nepoznal som teren, velmi ma miatlo, ze som sa nemohol spoliehat na nazov prestupnej zastavky, ba naopak musel som este aj pocitat zastavky, aby som vedel, kde vystupit. Toto by sa malo kazdopadne zmenit. Viem, ze niektore nazvy su velmi vystizne, ale napriek tomu by sa mali ujednotit.


Ano, klasika - ako sa dostanem na Keleti? To musite ist trolejbusom c. 72.... a pride ti 72-ka s cielom Baross ter, Garay utca. To je o ulicu dalej ako Keleti palyaudvar. A takych prikladov je tam viac...

Mne skor vadila neexistencia prestupnej tarify. Ale 24h listok za 850 Ft bol celkom prijatelna cena, asi 100 Kc.

Pacili sa mi ojazdene zapadonemecke elektricky na linkach 3 a 62 (vyrobcu si stale nepamatam). Uchvatny bol Ikarus 435T, do roviny sa idealne hodi (ma len jednu hnanu napravu).

Dalej pokracujeme o chvilu :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 03.bře 2003, 19:13 
Zaujimave je hlasenie zastavok. Maju ho len niektore vozy, system sa mi nepodarilo pochopit, ale zda sa, ze je to podla typov vozidla. Napriklad elektricky na linke 2 a 2A ho maju.

Hlasenie stanic v metre (mimochodom, Mytiscinske metro typu E!) je na prisernej urovni. Keby som nevedel po madarsky, nevyrozumiem z toho vobec nic. Reproduktory tam totiz asi nie su schopne zahlasit jedinu slabiku cisto.

Zas na druhej strane, pacila sa mi formulacia "Az ajto a jobb oldalan nyilik", v preklade "Dvere sa otvoria na pravej strane". V porovnani s prazskym metrom, kde je zmatocna informacia "vystupujte vpravo ve smeru jizdy" je to omnoho zrozumitelnejsie. V Budapesti ta poinformuju, ze sa otvoria dvere na pravej strane - neprikazuju ti vystupovat ani nepouziju formulaciu "vpravo ve smeru jizdy" - keby som to mal doviest do detailov, prazske hlasenie ma nabada jednak k tomu, aby som vystupil a jednak aby som tak ucinil vpravo ve smeru jizdy - ked sa otvoria dvere na pravej strane supravy a vy vystupujete, tak viete, ze vpravo znamena dozadu, teda proti smeru jazdy.

Zaujimave su nabrezne trasy elektriciek - po oboch brehoch, zvlast podjazdy pod mostami. Zaujimave je aj to, ze sa v maximalnej miere pouzivaju slepe konce kolaji namiesto sluciek, pretoze v BP su vsetky elektricky obojsmerne.

Z netradicnych druhov dopravy je zaujimava uz spomenuta mestska zubacka, ktora zacina nedaleko elektrickoveho obratiska Szent Janos Korhaz (Nemocnica sv. Jana) a ma 10 zastavok, ktore su riesene vyvysenymi nastupistami, ako metro. Sceneria po trase je najma v lete krasna. Najkratsi interval je 20 minut a supravy prepravuju aj bicykle, co ocenia najma mladi obyvatelia strmych budinskych kopcov. Dalej BKV prevadzkuje lodnu dopravu medzi Boraros ter a Rimskymi kupelmi - tato linka ma 9 zastavok (!) a jazdi na nej v sucasnosti 5-6 spojov denne. Tou som sa ale neviezol. V Budapesti existuje i detska zeleznica, zacinajuca na konecnej elektricky Huvosvolgy a patriaca pod MAV a lanovka na hrad v Budine, prevadzkovana sukromnou spolocnostou (kratsia nez lanovka na Petrin a velmi draha.)

V Budapesti je zvlastny system integrovanej primestskej dopravy, aj ked ID typu Prahy tu nenajdeme. Vola sa HEV. Jedna sa o lahke elektricke jednotky na rozhode 1435mm, ktore jazdia po vlastnom telese na povrchu. Zacinaju rozne v meste a vedu pomerne daleko za Budapest. Najzaujimavejsia konecna HEV-u je Batthyanyi ter, kde je priamy prestup z metra na HEV urobeny v podzemi.

Linky sa odlisuju nielen cislom, ale aj farbou. Napriklad linka 7 moze byt "normalna" (cierne cislo na bielom podklade) alebo expresna (cervene cislo na bielom podklade.) V pripade autobusu s digitalnym displejom sa expres vyznacuje cervenym ramcekom okolo cisla linky. Linka 7 ma asi najkratsi interval z autobusov a nahradza stvrtu, este nevybudovanu linku metra Bosnyak ter - Kelenfoldi pu. (stanica Budapest-Kelenfold, z metropolitneho eleznicneho hladiska asi taka dolezita, ako Praha-Liben.)

Pre toho, kto vie po madarsky, su zaujimavostou aj niektore miestne nazvy, napr. Bornemissza ter alebo Mezeskalacs ter. Bornemissza znamena Vinonepije, Mezeskalacs znamena Medovy kolac, ter je namestie.

Autobusy su Ikarusy, Ikarusy a este raz Ikarusy. Vsetkych moznych prevedeni a rokov vyroby. Trolejbusy su zase Ikarusy odvodene od autobusov, kratke trolejbusy su aj ruske ZIU-9, jedno z najhnusnejsich vozidiel v tamojsej MHD.

Na rozdiel od nasich podmienok je v Budapesti zvykom pristavit vozidlo na odchodove nastupiste konecnej zastavky aj desat minut pred odchodom a nechat otvorene dvere az do doby odchodu. Turistu v Budapesti teda spoznate tak, ze na autobus/elektricku na konecnej dobieha a potom sa 5 minut cuduje, ze este stojime.

Trolejbusy jazdia len po vychodnom brehu (Pest) a po rovine, kopcovity budinsky teren zatial nepoznaju. Ako jedina trakcia maju ucelene cislovanie liniek, a to od 70 vyssie (70-83), pretoze prvy trolejbus presiel Budapestou v den Stalinovych sedemdesiatin. Ostatne linky su vsemozne poprehadzovane, ba dokonca existuju aj zastavkove elektricky a expresne autobusy vedene v tej istej trase pod tym istym cislom (napr. 56 Moszkva ter-Huvosvolgy.)

Na hrad jazdi "hradna linka", namiesto cisla ma na displeji maly obrazok hradu. Je zaistovana mikrobusmi Ikarus 405, jej druha konecna je na Moszkva ter.

Huh. Snad ked ma este nieco napadne, tak to sem dopisem. Zatial tolko k mojim postrehom z Budapesti, ktoru som navstivil uz asi 15-krat :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 04.bře 2003, 12:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Ano, hlasenie zastavok je naozaj velmi zaujimave, hlavne zvucka, ktora hraje snad vsade, na zeleznicnych staniciach, elektrickach, HEV... Domnievali sme sa, ze to bude zaciatok madarskej hymny, ale vraj nie je :-))) Je to inak taka vtipna zvucka, na ktorej sme sa spociatku hrozne smiali a cestujuci na nas nechapavo zazerali. Po niekolkych desiatkach opakovani sme si uz vsak zvykli a pri odchode nam tato zvucka pripadala taka bezna, ze po navrate domov nam aj normalne chybala...

Co som si vsimol, hlasenie zastavok v ED maju iba vozidla typu CSMG2 na linkach 2 a 2A, kde premavaju rekonstruovane vozidla. Tie su vnutri vybavene aj informacnym panelom. Na vsetkych ostatnych linkach hlasia iba vodici cez mikrofon, ale aj to len dolezitejsie zastavky a niektori nehlasia vobec. HEV a zubacka z Varosmajor na Szechenyi hegy su tiez vybavene elektronickym hlasenim, ale bez informacnych tabul.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 05.bře 2003, 00:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Este k tomu hlaseniu, v metre je to naozaj dost slabe, ale je o to zaujimavejsie! V Prahe pozname iba "opakovacku": "Ukončete prosím nástup a výstup, dveře se zavírají!", kdezto v Budapesti ma zaujalo, ze sa striedaju dve hlasky, ktore maju sice identicky vyznam, ale predsa je tu rozdiel: "Tessék vigyázni, az ajtók záródnak!" (Prosím, dávajte pozor, dvere sa zatvárajú!), alebo "Kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak!" (Prosím pozor, dvere sa zatvárajú!), "A Moszkva tér következik" ("Nasleduje Moskovské námestie"). No daco uchvatne :-)

Dalsia vec, ktora ma prijemne prekvapila, zaroven vsak aj zarazila, su nazvy ulic. Pochopitelne, ako spominal Papyr, su tu perlicky v podobe eufeministickych nazvov, ale beda, ak je jednym nazvom pomenovanych aj niekolko ulic! Ako rekord som zatial objavil 3 namestia "Petöfi tér", 8 (!!!) ulic "Petöfi utca" a 2 "Petöfi Sándor utca" v roznych castiach mesta, ale takych su desiatky a desiatky... Rychlo sme si zvykli klast otazky typu "v ktorej casti sa tato ulica nachadza?" alebo "je to namestie, ulica, cesta ci okruzna?" :shock:

Dokonca aj mileniova linka M1 zavadza. Vychodzia stanica sa nazyva "Vörösmarty tér", no na 5. stanici pocujete zasa "Vörösmarty utca" a takmer sme zachaosili, mysliac si, ze sme sa dajakym sposobom vratili naspat na konecnu :-)

Inak sa mi najviac pacil moj krkolomny preklad ulice, kde sa nachadza aj velke dopravne muzeum - "Városligeti körút", pricom az o 500 metrov nas "zaviedol" takmer navlas rovnaky nazov ulice "Városligeti fasor", cize "Mestskoparková okružná" a "Mestskoparková aleja" :D

No a kedze ma madarske nazvy uplne pochytili, pre zaujimavost par madarskych prekladov miest:
Praha-Prága, Viedeň-Bécs, Bratislava-Pozsony, Košice-Kassa, Žilina-Zsölna, Prešov-Eperjes, Banská Bystrica-Besztercebánya, Trnava-Nagyszombat, Trenčín-Trencsény, Zvolen-Zólyom, Levoča-Lőcse, Spišská Nová Ves-Igló, Vranov nad Topľou-Varanó, Stará Ľubovňa-Ólubló, Šamorín-Somorja, Bardejov-Bárdfa, Moldava nad Bodvou-Szepsi, Trebišov-Terebes, Kežmarok-Kézsmárk, Sobrance-Szobránc, Rimavská Sobota-Rimaszombat, Šaľa-Vágselye, Nové Zámky-Érsekújvár, Rožňava-Rozsnyó, Dunajská Streda-Dunaszérdahely, Ružomberok-Rózsahegy, Krompachy-Korompa, atd, atd... Zvlastne, ze? :roll:


Naposledy upravil Sarko dne čtvrtek, 06.bře 2003, 01:12, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 05.bře 2003, 00:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Šamorín=S.o.m.o.r.j.a...

...nechapem, vidite v nazve nejaku asociaciu vulgarizmu?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 05.bře 2003, 14:34 
Ano, v Budapesti na stanici Keleti som si vsimol, ze na odchodovych tabuliach (taky modernejsi Pragotron) je napriklad natocene PRAHA-HOLESOVICE cez Rajka, Bratislava hl.st., Brno hl.n. - ale v reproduktoroch ti to povie Rajka, Pozsony, Brünn, Prága.... dokonca Vieden je Bécs!

A k tym nazvom ulic: Len po Presove su pomenovane TRI ulice v Budapesti: dvakrat Eperjes utca a raz Eperjesi utca, alebo tak nejak. Rozdiel je asi taky, ako by bolo v nemcine Preschau Str. a Preschauer Str.
Naproti tomu v Prahe Presovsku ulicu nenajdete.

Krasne nazvy ulic boli: Vagon utca, Szemafor utca, Mozdony utca (Lokomotivna ul.) , Vagany utca (Kolajova ul.), Villamos utca (Elektrickova ul.) a podobne. Ked prednedavnom vznikla v Kosiciach ulica Trolejbusova, myslel som si, ze je to inpiracia prave z Budapesti.

Inak k tomu hlaseniu uzatvarania dveri: Mam dojem, ze ja som pocul aj "Kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak" - ale aj "az ajtók csukódnak". Je vobec nieco take v madarcine mozne?

Sarko: uz vidim, ze sa budeme musiet niekedy stretnut :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 05.bře 2003, 16:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Takze som sa pytal znameho, ktory je rodeny Madar a ten mi potvrdil tieto tvary hlaseni:
Tessék vigyázni... "
"Kérem vigyázzanak..."

"...az ajtók záródnak!"
"...az ajtók becsukódnak!"


Papyr: V pohode kedykolvek, Budapest je rovnako ako Praha - vecna tema :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 06.bře 2003, 00:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Papyr:
Podla mapy z roku 2001 su v Budapesti 4 ulice s privlastkom "presovsky", jedna "Eperjes köz" ("Prešovská medzera" :-)), jedna "Eperjes utca" a dve "Eperjesi utca".

Kosice "dopadli" lepsie, v Budapesti je jedna "Kassa köz", 4 "Kassa utca", 5 ulic "Kassai utca" a dokonca aj jedno velke namestie ("Kassai tér"), ktore sa nachadza nedaleko konecnej linky metra M1 na "Mexikói út" 8).

Uplne ma vsak dorazili ulice pomenovane po podstatne mensich slovenskych mestach, napr. Trnave - "Nagyszombati utca", ci 3 ulice po Rimavskej sobote - "Rimaszombat utca", jedna "Rimaszombati út", jedna vranovska "Varannó utca", ci dokonca 7 ulic "Igló utca" po Spisskej Novej Vsi... :shock:

Na zaver "ulicne" hlavolamy: "Könnyűfémformaöntő utca" a "Nehézfémformaöntő utca", co nedokazem prelozit, takze pekne po poriadku: könnyű=ľahký, nehéz=ťažký, fém=kov, forma=forma, öntő=liaty, cize nieco ako "Ľahkokovovoformoliata" a "Ťažk.o.k.o.vovoformoliata ulica", uff... :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 06.bře 2003, 01:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Este ako som zistil, stare vagiony z Mitiscinskeho masinostrojitelneho zavoda sa neoznacuju ako "Ečs", ale ako "Ev" a okrem tohto typu su tu zastupene 81-72, 81-74 a dokonca nejaka jedna prototypova suprava 81-752, spolu by ich pre linky M2 a M3 malo sluzit 402 a 30 trojclankovych vozidiel GANZ z roku 1973 pre mileniovu linku M1. Podarilo sa mi urobit kvalitnu snimku rekonstruovaneho interieru "Ev" s calunenymi sedadlami a na dovazok este v stanici "Moszkva ter" :-)

Pre porovnanie, Praha ma cca 450 vozidiel typu 81-71, cca 70 modernizovanych vozidiel typu 81-71M a cca 70 vozidiel modernych M1, spolu teda priblizne 600 vozidiel.

Co sa tyka expresnych autobusovych liniek so smerovymi tabulami s cislom v cervenom ramceku, v hojnom pocte su uz zastupene aj tercikove displeje, a to sa podrzte, s cervenymi tercikmi! Ako som si vsimol, informacny system je hojne zastupeny zrejme domacou znackou- Fog-gyem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 06.bře 2003, 21:28 
Jen tě Sarko opravím v počtu vozidel.
Praha má v současné době z rekonstruovaných a nových vozů metra:
95 rekonstruovaných vozů 81-71 (19 souprav)
115 nových vozů metra M1 (23 souprav)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 08.bře 2003, 23:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
m@rtin:
Dik za upresnenie, vychadzal som zo starsich udajov. Aj ked niet nad pohodlne a rychle supravy typu M1, predsa len stare vagony typu Ev na budapestianskej linke M2 dychali istou nostalgiou a vzacnostou, pricom vdaka absencii zabezpecovacieho zariadenia MATRA je zaujimave vidiet caty vo dvojiciach, kde ulohou pomocnika je hlasit zastavky a obsluhovat dvere. Zvlastnou zaujimavostou boli pre mna i 6-voznove supravy na linke M3, ktora je uz zabezpecena systemom MATRA.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 11.bře 2003, 00:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
A teraz slubena fotografia interieru "stareho" rekonstruovaneho metra typu Ev s calunenymi sedackami v cervenej farbe a na dovazok v stanici "Moszkva tér" (Moskovske namestie) :-)


Přílohy:
03-09a.jpg
03-09a.jpg [ 84.03 KiB | Zobrazeno 8661 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 03.dub 2003, 22:17 
Offline

Registrován: sobota, 27.črc 2002, 18:40
Příspěvky: 203
Ad Sarko:
:arrow: mooooc pěkný foto,kde jsi ho získal ? :shock:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 08.dub 2003, 08:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
M.B.73:
Osobne som sa v tom vagone nachadzal a odfotil ho :lol:. Zahovaras si? ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 08.dub 2003, 19:42 
Hi!

I like it very much :D , that you discuss about Budapest, about my home city. I'm interested in the oppinion of people from other countries about the public transport of the Hungarian capital.

I don't speak the Slovakian language :( , but I'm looking forward to learn it(or czech, but I think they're very similar). I speak German and English, but no Slav language, but I find them very interesting, and in the Europian Union Language-knowing will be worth.

If you have any questions, I may have the pleasure to answer them.

--------------------------------------------------------------------------------------

I don't know wheter you know about the "Mátrá"s. I spoke about them in the topic I started("Help! Hilfe! Segítség!). They are modernised T5C5 cars, they got a chopper-controllsystem, which were made by GANZ, so they have along the Czech-Slovakian "Tatra" parts Hungarian "Mátra"(this is also a mountain) parts.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz