Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je čtvrtek, 19.říj 2017, 03:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Signalizace
PříspěvekNapsal: středa, 21.led 2004, 19:39 
Offline

Registrován: středa, 23.črc 2003, 09:06
Příspěvky: 10
Bydliště: Praha
Dávám sem návrhy na signalizační systém VlakoSimu, které jsem zatím dostal, budu rád, pokud sem svůj názor připíšete i vy.
První velký návrch jsem dostal Bořka Hudáka, jako wordovský dokument je vystaven na stránkách vlakosimu
http://zelpage.goo.cz/vlakosim/semafory.doc

_________________
Jena


Naposledy upravil jena dne středa, 21.led 2004, 19:44, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Návrh od Petra V.
PříspěvekNapsal: středa, 21.led 2004, 19:56 
Offline

Registrován: středa, 23.črc 2003, 09:06
Příspěvky: 10
Bydliště: Praha
Další návrh byl nedávno ve vzkazem na stránce vlakosimu

Vzdycky jsem navestni system povazoval za tim lepsi, cim vic respektuji skutecnost. Coz takhle se vzdalit nesmyslu a hrube neznalosti (i kdyz take univerzalnosti a obecnosti) a priblizit skutecnemu stavu? Mozna se ukaze, ze jsem se zmylil, ale nevylucujme predem, ze dovest k funkcnosti takovy system by mohlo byt jednodussi nez ostatni.

Navestidla nerostou jako stromy v lese, ale jsou odjezdova, vjezdova a oddilova, prip. kryci. S tim se navestidlo umistuje a chova.

Navest se nedava do vetru, ale strojvedoucimu - zakladnim stavem je Stuj a o Volnu se rozhoduje, az kdyz se bude blizit fira a podle toho, kam jede.

Radikalni myslenkou je extrapolace smerem ke Gordikonu: vlak se podiva, jestli ma volnou cestu (k dalsimu navestidlu nebo stanici), kdyz jo, "zabere" si ji - postavi se vlakova cesta... Pak by se i dal naprogramovat panel vypravciho.

_________________
Jena


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Návrh od ATHLANTISe
PříspěvekNapsal: středa, 21.led 2004, 20:01 
Offline

Registrován: středa, 23.črc 2003, 09:06
Příspěvky: 10
Bydliště: Praha
Málem bych zapomněl na návrh, u kterého mě napadlo diskusi o signalizaci přenést sem:

Vlak A vjede do traťového úseku X (na konci tohoto úseku je
vjezdové návěstidlo L1, (na L1 je závislá předvěst Př1
<L1-Př1>,<0=červená,1=zelená,
2=(1.žlutá)-výstraha,3=(2.žlutá)=omezení rychlosti (s
/indexem)=>3/40,3/100...apod.)
4přivolávací návěst,10=posun povolen,20=posun zakázán>
=
<L1=0-Př1=2>
1 - 1
2 - 1
3/40 - 2/POMAL.KMIT.
3/60 - 2/RYCHLOKMIT
3/80 - 1/POMALOKMIT
3/100- 1/RYCHLOKMIT
4 - 2
VJEZDOVÉ NÁVĚSTIDLO SI UŽIVATEL NASTAVÍ SÁM PODLE NOVÉHO OKNA
,NA KTERÉM BUDE VYKRESLEN PLÁN STANICE,KTEROU UŽIVATEL ZROVNA

CHCE POUŽÍVAT.
BUDOU TAM VŠECHNY NÁVĚSTIDLA,KTERÝ SPADAJ POD TU STANICI
VARIANTA B.- VLAK BUDE MÍT PŘEDEM PODLE PLÁNU(KTERÝ NASTAVÍ
UŽIVATEL, NA JAKOU KOLEJ VLAK VJEDE,JAK POJEDE RYCHLE V JAKÉM
ÚSEKU
A POD.

POKRAČOVÁNÍ:
L1-ZÁKLADNÍ POLOHA - STŮJ
Př1-ZÁKLADNÍ POLOHA - VÝSTRAHA
NYNÍ ZAČNU VYPISOVAT BODOVĚ:
1- VLAK SE BLÍŽÍ KE STANICI
2- L1=0----=>2/40+2
3- VLAK MÍJÍ PŘEDVĚST(PŘ=2/40-OČEK.)
4- VLAK SE BLÍŽÍ K VJEZDOVÉMU NÁVĚSTIDLU A MEZITÍM MÁ POSTAVENOU
VLAKOVOU CESTU (ODJEZD) BEZ OMEZENÍ
5- L1=2/40+2(dvě žluté)---=>2/40+1 (žlutá+zelená)
6- L1 PO MÍJENÍ VLAKEM PŘEPNE DO POLOHY "STŮJ-ČERVENÁ"
7- ODJEZDOVÉ NÁVĚSTIDLO (D1=1---=>0)
---=> ZNAMENÁ "PŘEPNE"
POKUD TEN MANAŽER DOKÁŽE VYPOČÍTÁVAT,CO SE STANE ZA MALOU CHVÍLI,
NAMĚL BY BÝT PROBLÉM VYTVOŘIT RYCHLOSTNÍ NÁVĚSTNÍ SOUSTAVU.
JEDINÝ ZÁDRHEL VIDÍM ASI V TOM, JAK TY ÚSEKY NASTAVIT.
MOŽNÁ BY STEJNĚ STAČILO,KDYBY SE SE KLIKNUTÍM NA ZAČÁTEK TRATI A
NÁSLEDOVNÝM JETÍM PO TRATI AŽ NA MÍSTO URČENÍ,KDE BY SE KLIKLO ZNOVU
(NĚCO,JAKO
V JEDNIČCE MOSTY A TUNELY,ALE I SE ZAKŘIVENÍM (DO OBLOUKŮ)-SAMO
NAVÁDĚNÍ NA TRAŤ IKDYŽ BUDE KURZOR NĚKDE UPROSTŘED POLE :)
TAKY TU JE DALŠÍ PROBLÉM: CO UDĚLAT ZÁVISLÝM,JESTLI VLAK,NEBO
SEMAFORY.
VLAK=X1
SEMAFORY=X2
JEDNO NA DRUHÉM NENÍ ZÁVISLÉ,ALE OBOJÍ JE SYNCHRONIZOVÁNO,ABY SE
TO NEPŘERUŠOVALO A ABY TO ŠLO I HARMINICKY DO SEBE.

TENTI ÚSEK BY PAK BYL OZNAČEN AUTOMATICKY, NAPŘ.:
<031-OP/L(S1)-ČEP(L1),NEBO TŘEBA PŘEJEZD.
ALE TEN CHRÁNĚNEJ,TAN BYCH UDĚLAL ZÁVISLEJ NA HLAVNÍCH
NÁVĚSTIDLECH,NEBO BY SE SEPNUL VŽDY (TŘEBA) 10 VTEŘIN PŘED PŘÍJEZDEM
VLAKU.
JINAK NECHRÁNĚNÝ,ALE KDYŽ UŽ,TAK ALSPOŇ S KŘÍŽKEM.
TYKY JE TU DALŠÍ PROBLÉM Z JEDNIČKY: VLAKY JEZDÍ PŘES SEBE.
TAK TENTO PROBLÉM BYCH VYŘEŠIL NÁSLEDOVNĚ:
ZAKÁZAT STÁT DVĚMA VLAKŮM NA JEDNÉ KOLEJI/NEBO PROVÉST LEHČÍ ZÁVISLOST
NA NÁVĚSTIDLECH.

_________________
Jena


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Návrh autora Vlakosimu
PříspěvekNapsal: středa, 21.led 2004, 21:07 
Offline

Registrován: středa, 23.črc 2003, 09:06
Příspěvky: 10
Bydliště: Praha
Teď by bylo asi správné všechny dosavadní návrhy shrnout, ale vzhledem k tomu,
že je to poměrně komplikované, tak to ještě odložím a místo toho tady napíšu
"svůj" asi půl roku starý návrh
(je to víceméně to, co vymyslel Bořek Hudák, viz první návrh).
Zabývá se možná trochu víc tím, jak to bude udělané, než jak by se to mělo chovat,
ale aspoň to je jiný pohled. Ještě předtím by možná bylo užitečné stručně shrnout,
jak je to udělané teď:
1.Železniční síť se skládá ze sekcí, sekce jsou odděleny semafory.
2.V každé sekci může být maximálně jeden vlak, pokud není vlak řízen ručně nebo
pokud mu není dán povel Ignorovat semafory.
3.Na semaforu svítí červené světlo, pokud v sekci za ním je vlak, tudíž není možné semafor projet,
aniž by se porušilo pravidlo 2.
4.Vlaky mají priority (rychlík, osobák), které se ale uplatňují pouze když oba vlaky stojí
na semaforu před stejnou sekcí (neboli na křižovatce má přednost rychlík před osobákem)
Nevýhody:
Vlaky musí zabrzdit na jednom čtverečku, pokud jim blikne červená
další nevýhody prosím připiště, pokud vás něco napadne, je to důležité při vymýšlení
nového systému
V čem by se měl lišit nový systém:
1.Kromě červené by na semaforu bylo ještě žluté světlo, které by znamenalo
omezenou rychlost. Na semaforu bude žlutá, pokud na vedlejším semaforu bude červená, to znamená,
že vlak bude na červenou brzdit postupně (taky to znamená, že pokud by mu mezitím na tom
semafory s červeným světlem blikla zelená, brzdil by zbytečně)
2.Pokud vlaky vjednou do stojné sekce a nekříží se jejich trasy, nečekají na semaforu.
3.Priority vlaků by se měly uplatňovat i dopředu, tj. osobák bude čekat na semaforu,
i když ještě nemá červenou, pokud ví, že za chvilku pojede rychlík, který by jinak musel čekat,
až osobák projede
3.Hodně se bude lišit uvnitř, ale to vás asi tolik nemusí zajímat

_________________
Jena


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz