Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je pátek, 15.pro 2017, 01:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sobota, 22.bře 2003, 15:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Papyr:
Chcem Ta poopravit ohladne Liberca, v sucasnosti v Liberci premavaju 3 elektrickove linky (2, 5 a 11), ale to len z dovodu rekonstrukcie elektrickovej trate z Dolniho Hanychova do Horniho Hanychova, takze za normalnych okolnosti premava az 5 elektrickovych liniek (1, 2, 3, 5 a 11). Kedysi najzanedbavanejsie mesto a katastrofalna MHD sa dnes vysvihli tak, ze mozu smelo konkurovat ktoremukolvek mestu nielen v CR, ale rovno v zapadnej Europe. Specifickost Liberca spociva jednak v prevadzkovani dvoch rozchodov (1000 a 1435 mm) a jednak v prevadzke medzimestskej jednokolajnej elektrickovej linky c. 11 do Jablonca nad Nisou, kde kedysi existovala samostatna elektrickova prevadzka.

Samozrejme, nechcem tym protirecit Tvojej zakladnej myslienke explicitne vysvetlit maloletej mladezi, ale iba doplnit predosly prispevok.


Naposledy upravil Sarko dne pátek, 28.bře 2003, 17:09, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 22.bře 2003, 15:53 
Sarko: hehe, v Liberci som bol asi desat krat... V praxi to uz dost dlho (5 rokov?) funguje tak, ze existuje dvojkolajna vnutromestska linka c.2 na rozchode 1435 a jednokolajna medzimestska linka 11 do Jablonca, ktorej podmnozina konciaca uz vo Vratislaviciach sa vola linka 5, na rozchode 1000. Uplne kludne to mozes povazovat za dve linky, do Horniho Hanychova uz stara trat ani nevedie a zatial sa nova snad ani nestavia (co som tak videl). Do Hanychova k dolnej stanici lanovky na Jested chodi - co ine - autobus X-3 :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 22.bře 2003, 22:55 
Ten Liberec by ma potom zaujimal- V Nemecku maju svoje napatie, v CR a Polsku 3kV js, v MHD je zase maximalne 1000 V, konkretne v LB 600...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 22.bře 2003, 23:14 
Offline

Registrován: pátek, 19.črc 2002, 14:26
Příspěvky: 1549
Na REGIOTRAM-e NISA ma štve, že mu za obeť padne unikátna električková trať Liberec - Jablonec, ktorá má byť zrušená.

Sarko: Po lopate povedané: žel. tunel popod Dúbravu = lanovka na Furču :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 23.bře 2003, 18:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Shadow:
Ano, je to tak, ved logicky, prevadzka dvoch trati doslova niekolko metrov vedla nema zmysel. Postupne sa pritom rekonstruuje a zdvojkolajnuje len usek po Vratislavice-vyhybna, co je konecna linky c. 5 (dalej pokracuje do Jablonca nad Nisou linka c. 11). Tu niekde ma byt vybudovane prepojenie so zeleznicnou tratou smerujucou v jednom smere cez Jablonec n/N. az do Jelenej Góry a v opacnom smere cez zeleznicnu stanicu Liberec do Frýdlantu a Zittau.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 25.bře 2003, 21:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Papyr:
Co sa tyka toho Liberca, teda konkretne projektu REGIOTRAM NISA, zistil som cez jedneho odbornika z CR velmi zaujimave informacie!

Zeleznicne trate v okoli Liberca su iba jednokolajne a najblizsia elektrifikovana trat sa nachadza az pri Prahe (Všetaty) alebo Děčíne! :shock:
Z toho vyplyva, ze by si v oblasti Liberca mohli po elektrifikacii zvolit trakcne napatie medzi polskou, resp. nemeckou trakcnou sustavou. Pravdou vsak je, je elektrifikovana nie je ani polska Jelenia Góra, dokonca ani nemecke Zittau a co je najprekvapujucejsie, medzi Jeleniou Górou a Harrachovom, v smere do Liberca, ani neexistuje ziadna kolajova trat!
Co sa tyka trakcneho napatia, v Polsku je 3000 V jednosmerne napatie, v Nemecku 25000 V striedave napatie s kmitoctom 16 2/3 Hz a v CR sa pouzivaju dve sustavy, na juhu CR 3000 V jedosmerne (62% uzemia) a severe CR 25000 V striedave s kmitoctom 50 Hz (38% uzemia). Takze v pripade striktneho dodrzania napatovych sustav v kazdej krajine samostatne by museli byt vozidla schopne jazdy pod nasledujucimi sustavami: 600 V jednosmerne, 3000 V jednosmerne, 25000 V striedavo s kmitoctom 16 2/3 Hz a 25000 V striedavo s kmitoctom 50 Hz, dobre nie?

Co sa tyka zdvojkolajnovania jednokolajnej elektrickovej trate z Liberca do Vratislavic, dvojkolajna trat vedie uz po zastavku Nová Ruda, co je uz necela polovica prestavby.

Co tak vytvorit v Presove pri pripadnej realizacii regionalnej elektricky vlastne napajacie sustavy v kazdej obci, aby to nebolo nezaujimave? :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 25.bře 2003, 23:22 
Sarko: o systemoch, pouzivanych v jednotlivych statoch viem, ale diky za info. BTW, si si isty, ze v Nemecku maju 25 kV 16 2/3 Hz? Nie nahodou 15 kV, 16 2/3 Hz?

Inac, cele Ceskoslovensko malo dve prudove sustavy. 3 kV js, pouzivane aj v Polsku a ZSSR, a 25 kV 50 Hz, pouzivane aj v Madarsku. Jednotlive stycne body tychto sustav su:

1. statna hranica SR Kechnec - Hidasnemeti
2. za Puchovom smerom na juh
3. za Prerovom smerom na juh
3. medzi Svitavami a Ceskou Trebovou
4. priamo v stanici Kutna Hora (kazda polovica ine napatie)
5. za Berounom smerom na juh a uzazuje sa o
6. medzi Kadani a Karlovymi Varami.

A Sarko, do Liberca chodim rad, ale vlakom sa tam z Prahy skoro neda dostat, prave kvoli tomu, ze tam vsade je len siet lokalok. Najkrajsia trasa vedie do Decina cez Varnsdorf - to vyjdes z Liberca smerom na Hradek nad Nisou (tam je znama fabrika Vulkan, vyraba latexove rukavice a ochranne prostriedky zn. Primeros), hned za zbiehavymi vyhybkami stanice Hradek n.N. prekracuje trat statnu hranicu do Polska, obchadza obec Porajow, znovu prekracuje hranicu, tentokrat polsko-nemecku a vchadza do Zittau. Odtial pokracuje este asi 10-15 km po nemeckom uzemi, ceska statna hranica je znovu tesne (5-10 metrov) pred vjazdovymi vyhybkami stanice Varnsdorf. Samozrejme, trat je peazna.

Teraz chce Liberecky kraj vystavbu zeleznicnej rychlostnej trate Praha-Liberec - tak uvidime.

Sorry za offtopic.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 25.bře 2003, 23:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Papyr:
Nie som si isty, ja som porozumel tak, ze je to jednotne napatie (25000 V), len s inym kmitoctom, ale overim si to.

Vladimir:
Aby tieto zaujimave clanky s tematikou o Liberci neboli degradovane ako "off topic", navrhujem, aby si ich odclenil a vytvoril samostatnu diskusiu o MHD v Liberci, ktoru by si mohol hodit do fora "Ostatne mesta". Ak by si s tym nevedel poradit, navediem Ta, ako to urobit, je to jednoduche.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 26.bře 2003, 12:35 
Sarko: a rovnako tak sa mozeme presunut do diskusneho fora Zeleznice, alebo na k-report, kde je aj samostatna diskusna skupina Regiotram Nisa :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 26.bře 2003, 16:00 
Sarko:
Nejsem si také jistý, ale v SRN je podle mě opravdu 15 000 V, tak jak píše Papyr.

Co se týče regiotram Nisa. V Liberci je 600 V a zrovna tak má být 600V vybavena dnešní železniční trať Liberec-Jablonec. Další rozvoj směr Harrachov nebo Žitava je spíše ve hvězdách.

Před dvěma lety vytrhali koleje na Horní Hanychov s tím, že se přestaví na 1435 až k lanové dráze na Ještěd. Bohužel kvůli nedostatku peněz tam nejsou vidět ani buldozery, ani koleje, jen náhradní autobusová linka X-3.

Takže to s Regiotram Nisa nebude zas až tak žhavé.

Mimo jiné tramvaj Siemens Combino může být vybavena i pomocným dieselagegátem.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 26.bře 2003, 16:51 
Offline

Registrován: sobota, 27.črc 2002, 08:11
Příspěvky: 180
Sarko : A to si odkial zobral ze medzi Harrachovom a Jeleniou Górou nie je ziadna kolajova trat ??? Ta trat tam je. A je dokonca plne prejazdna, akurat ze sa nepouziva. Pokial ma pamat neklame tak uz 2-3 razy sa tam v nedavnej dobe konali mimoriadne jazdy. Dokonca su okolo nej aj stlpy trakcneho vedenia, ktore su pozostatkom elektrifikacie z 30-tych rokov, lebo ta trat bola vtedy naozaj elektrifikovana. V starsich cislach ZM a Drahy o tom najdes viacero clankov.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 26.bře 2003, 21:13 
Offline

Registrován: pátek, 19.črc 2002, 14:26
Příspěvky: 1549
Sarko:
Príspevky presunúť viem, tému vytvoriť viem, nemusíš ma navádzať :) A prečo vlastne mám tému vytvoriť ja? Veď ak na ňu chcete diskutovať, založte si ju sami, no nie?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 26.bře 2003, 21:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Vladimir:
A Ty sa este pytas?! :-) To mam zacat odznova vysvetlovat a pisat to, co som uz ja a ostatni napisali? Oznac prispevky pre rozdelenie temy a hod ich do fora "Ostatne mesta". Ak vytvorim novu temu, uz nebude mozne tie prispevky presunut, nanajvys vytvorit dalsiu samostatnu temu, co nechcem. Ak sa nevies rozhodnut, tak Ti to prikazujem! ;-) Vopred dakujem!

Papyr, m@artin:
Chalani, a co tak vyvratit tie moje tvrdenia nejakou hodnovernou informaciou a nielen dohadmi? Alebo si to mam vsetko zistovat sam? ;-)

Shadow:
Dakujem za upresnenie, ja som uvedeny udaj cerpal zo zeleznicnej mapy Ceskej republiky a Europy, kde ta trat nie je zakreslena (logicky ak sa nepouziva). Takze aspon to drazne teleso tam je a tak aj vystavba v tomto pripade nebude taka draha. Inak dakujem za tip, tie clanky si v uvedenych casopisoch vyhladam.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 28.bře 2003, 12:44 
Offline

Registrován: pátek, 19.črc 2002, 14:26
Příspěvky: 1549
Tak vás vítam v novozaloženom diskusnom fóre na tému "MHD v Liberci", ktorá vznikla odštiepením časti príspevkov z prešovského fóra. Príspevky, kde sa rozoberala aj MHD v Prešove neboli presunuté, i keď obsahovali reakcie aj k Libercu.
Moderátorom diskusie je Sarko.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 03.dub 2003, 22:15 
Offline

Registrován: sobota, 27.črc 2002, 18:40
Příspěvky: 203
:arrow: tento rok se mají vyřadit vozy T3 čísel 39-33 ex.Praha jsou poslední dva vozy v klasickém nátěru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 07.čer 2003, 14:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 01.dub 2003, 14:11
Příspěvky: 857
Bydliště: Praha - město ve středu Evropy
Liberecký kraj zadal v březnu zpracováníprojektu optimalizace dopravní obslužnost na území Libereckého kraje. Cílem tohoto projektu má být mimo jiné koordinace jednotlivých dopravních systém s následovným výhledem na zavedení IDS. Z důvodu využití výsledků pro návrh jízdních řádů na rok 2004 má být projekt dokončen do konce června 2003.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 17.srp 2003, 11:44 
Offline

Registrován: sobota, 27.črc 2002, 18:40
Příspěvky: 203
:arrow: do Liberce každou chvíli dorazí tramvaj typu KT4 z Gery čísla 105,která zde sloužila jako školní tramvaj.Tato tramvaj bude provozována jako pivní tramvaj a bude jezdit na resp.má jezdit trasu Liberec - Jablonec nad Nisou. :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 21.srp 2003, 20:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 01.dub 2003, 14:11
Příspěvky: 857
Bydliště: Praha - město ve středu Evropy
:shock: :shock: :shock: Pivní tramvaj :?: :!: To vymyslel nějaký nejmenovaný poslenec, né :?: A to jako bude nákladní :?:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Revizoři
PříspěvekNapsal: úterý, 26.srp 2003, 21:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 25.srp 2003, 20:14
Příspěvky: 29
Bydliště: Praha 10,Zahradní město
Oh,revizoři v LBC jsou fakt pěkný šmejdi!!Jen za to,že jsem měl o pět minut překročenej čas na lístku,tak mě hned zkásli(400Kč),jakožto neznalý místních poměrů jsem rezignoval a zaplatil(ani nepomohli triky typu nemám OP,ani peníze)V Praze je to jiný,nejezdím na černo,mám legitku,ale jelikož si kupuju "klouzavé" kupóny(na 3 měsíce,studentské 570Kč),tak občas zapomenu a jezdím třeba 2-3dny na černo,ale i kdyby něco,tak nic!!U nás jsou revizoři na nic(pokud nejsou z městskou policií)a ty jsem neviděl nikde jinde než v metru,takže povrchová doprava může být v podstatě "zadarmo"...revizor nemá status veřejného činitele a co on zmůže....."Kontrola jízdenek",odpověď typu nevotravuj,revizor s klidem přehlédne a dál ptá lístek a nebo rezignuje a jde dál(byl jsem toho svědkem u dvou cikánů a následně jedný cca 16-ti letý holky)nejčastější postup proti revizorovi je ale tento:"lístek,nemám,peníze taky ne,ani občanku,nashledanou...a když s vámi revizor NÁHODOU vystoupí...pane co chcete,v životě jsem vás neviděl,já tady šel kolem a vy tady něco že jsem jel na černo,nebo co??Docela síla nemyslíte??Rozhodně by neuškodila větší spolupráce s MP a taky větší pravomoce revizorů a hlavně jejich větší výskyt v celé síti MHD(jednou jsem dokonce zažil revizora v lanovce na Petřín a to při výstupu na stanici Újezd):o)))....Jinak Liberec je vážně moc pěkné město a i přes tu zbytečnou pokutu jsem byl spokojen(máte skvělou MHD) :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 19.kvě 2004, 05:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 01.dub 2003, 14:11
Příspěvky: 857
Bydliště: Praha - město ve středu Evropy
M.B.73 píše:
:arrow: do Liberce každou chvíli dorazí tramvaj typu KT4 z Gery čísla 105,která zde sloužila jako školní tramvaj.Tato tramvaj bude provozována jako pivní tramvaj a bude jezdit na resp.má jezdit trasu Liberec - Jablonec nad Nisou. :lol:

Tento vůz do Liberce nedorazil, né?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz