Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je pondělí, 23.říj 2017, 12:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 299 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Modernizácie električiek
PříspěvekNapsal: sobota, 08.bře 2003, 22:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 29.črc 2002, 09:35
Příspěvky: 112
Bydliště: Bratislava
Súhlasíte so súčasnými modernizáciami električiek? Ako by ste ich navrhli vy? Kto by ich prevádzal?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pondělí, 10.bře 2003, 12:02 
Ja si osobne myslim ze pri elektrickach treba najprv zkvalitnit udrzbu a az potom zasadnejsie moderznizovat. A co sa tyka samotnych modernizacii, myslim si ze treba modernizovat na zaklade skusenosti z CR a neskusat vymyslat vlastne riesenia. Ved v Prahe a Brne urobili rekonstrukcie na roznej urovni, a tak naco zbytocne experimentovat ?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Modernizacie bratislavskych elektriciek
PříspěvekNapsal: úterý, 11.bře 2003, 20:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Udrzbu ani tak velmi nie. Bratislava potrebuje opravit vela trati, na ktorych sa tie vozy strasne nicia, dalej potrebuju skvalitnit pracu v ustrednych dielnach a v neposlednom rade potrebuje viac financii na MHD. 4 modernizacie/rok to je predsa pri tak rozsiahlom vozovom parku na smiech... ved tym vozom pomaly ubieha zivotnost...

Ok : moj navrh modernizacii:

1) U zvysnych vozidiel rady 7701-7715 (7703, 7704 a 7706), by som siel cestou vymeny vozovych skrini, nakupom Var CB3. Tieto by boli vybavene vyzbrojou TV Progress, transparenty Buse, komplet novy interier s novymi sedackami zapustenymi do bocnice, novozabudovanymi vyhrevnymi telesami, protismykovou podlahou a samozrejme s novou kabinou vodica - rucny radic a pedal mrtvy muz, alebo mrtvy muz rovno na radici. Vozy by dostali klimatizaciu pre vodica, plastove 4dielne dvere a vyklapatelne okna. Podvozky by boli vybavene odhlucnenymi kolesami s gumovou vlozkou, ale nie od tej firmy co robila 7718. Vozy by mali odokryte podvozky (ulahcuje to udrzbu i odtah a kolesa s vlozkami riesia odhlucnenie). Zberac prudu pantografy typu Lekov. Boli by ponechane povodne cela s vyrezmi pre transparent. Vsetky tri vozy by boli schopne jazdit solo, alebo ako predne vozy suprav, mali by vlastne palubaky a displaye i vzadu. Samozrejmostou by bol akusticky hlasic a bocne displaye tzv. teplomery. Vozidla by boli natrete v Bratislavskom natere. Vozidla by kompletizoval DMN Sumperk.

2 ) Vozidla serii 7717-7736 (s vynimkou T3M), 7737-7810 - opieskovana kostra, lepene plechy, vyzbroj TV Progress, transparenty Buse, nove sedacky alebo aspon natriet vsetky sedacky na jednu farbu a pridat odnimatelne calunenie (interierova vybava moze varirovat, zavisi od financnych prostriedkov), nove vyhrevne telesa, protismyk. podlaha, kabina vodica opravena (to znamena, vytahane nepotrebne sroby, diery po nich zatmelene, okienka kabin bud zrusene, alebo plexi upravene tak, aby to vyzeralo spravne zasklene, cela kabina nanovo natreta, dnu rovnako upraveny riadiaci pult, mozno rucny radic, ale urcite mrtvy muz ci uz na radici alebo zvlast pedal + riadiace panely sa ZJEDNOTIA - vsetky budu rovnake), cely interier nanovo nafarbeny, vymenene preklizky na bocniciach (mozny napr. ten mramor a pod) interier novy nater, oranzove tyce atd. Dvere mozu zostat povodne, ak budu opravene, alebo mozu byt pouzite plastove (zalezi na peniazoch). Okna ostanu povodne, pridaju sa DT Buse, vozy budu robene formou AB vozov - zadny voz bez pocitaca, usetri sa i na displayoch. Vzadu stanoviste vodica iba najnutnejsie ovladanie, aby voz mohol odist po vlastnych. Predne vozy by dostali klimatizaciu pre vodica. Buse by bolo s teplomermi na boku. Podvozky by dostali odhlucnene kolesa. Nater : Bud Bratislavsky, alebo Cerveno-kremovy. Co sa tyka rekonstruktera, zatial by som sa spolahol na DPB, ale s tym, ze by som prace neobmedzil len na ustredne dielne. Cast praci by si zabezpecili prevadzky samy. S tym, ze neskor, ked sa dokoncia K2Sky by som posielal nejake vozy (hlavne starsie, teda seriu 7717-36, neskor aj ine do Pars DMN, kde by sa robili prace v rovnakom rozsahu - napr. u nas sa zacalo 7783 a vyssie, pars by zacal 7717 a vyssie a raz by sa stretli). Vozidla by boli vybavene klasickymi zberacmi prudu (dvojlistovymi), alebo polpantografmi lekov (v pripade, ze budu peniaze). Je mozne neskor polzberac doplnit pri prehliadke. Zasuvky vpredu na prednom a vzadu na zadnom vozni budu odstranene.

3) Vozidla 7811-7834 - Prace v rovnakom rozsahu ako u 7717-7810, ale vozy budu pocitane ako solo/mozne solo, a preto budu mat vsetky plne vybavenu kabinu a tiez displeje na kazdom voze. Zasuvky budu obe funkcne.

4) Vozidla 7602+7610, 7725+7726, 7729+7730, 7733+7734 - supravy T3M. Vyzbroj je uz modernizovana, preto bude nasledovat len tzv. mala modernizacia, teda doplnenie a opravenie interieru, nove sedacky/polstrovanie a novy nater sedaciek, opravenie+unifikacia stanovista vodica,atd, v rozsahu ako u 7717-7834 + doplnenie Buse transparentov. Vozidla nedostanu polpantografy. Lakovanie bud bratislavsky nater/ CN. Modernizaciu si vykona prevadzka Krasnany. Pri prehliadke dosadit tiche kolesa. Co sa tyka skrini, zatial nechat tak, v pripade potreby sa opieskovanie a GO urobi u nas/v Parse.

5) Vozidla rady 7835+7846 - T3G. Vyzbroj je uz modernizovana, takze nasleduje mala modernizacia ako u vozov T3M. Interier + kabina, polzberace Lekov, DT Buse. Nater Ba/ Cerveno kremovy. Modernizaciu si vykona prevadzka Krasnany. Pri prehliadke dosadit tiche kolesa. Co sa tyka skrini, zatial nechat tak.

6) Vozidla T6A5 - momentalne ziadne upravy, mozno postupne do bratislavskeho nateru.

7) Vozidla K2 - vsetky postupne na K2S

8) Vozidlo K2G - Jedine svojho druhu.

9) Vozidla rady 7301-04 - Vozidlo 7304 by malo dostat TV Progres a byt naspat precislovane na 7701, prevedu UD, dalej 7303, ak by sa nedala spojazdnit a uspokojit drazny urad, tiez prehodit na Progress, nechat v strasidelnom rade 73, prevedu UD Bratislava.

10) Vozidlo 7715 - Postupne unifikovat s 7703-7834 ale az po dokonceni velkych modernizacii.

Takymto sposobom sa eliminuju atypicke vozidla na 6 kusov (7301-04, 7715 a 7085). Co sa tyka Bratislavskeho nateru, mam navrhy (vlastne), neskor mozno predstavim.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 11.bře 2003, 20:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Jo... a este si treba KONECNE ZAKUPIT dokumentaciu k TV Progress, aby vedeli ako to maju montovat ! Inak modernizacie by mohli vykonavat pre nas i UD v Ostrave... si myslim...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: úterý, 11.bře 2003, 22:53 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
ZREBEC: Smele plany...Co sa tyka modernizacii v Ostrave, napr. interiery ich modernizovanych T3 su fakt pekne...fotku Ti mozem poslat, sem do fora ju nedavam, nefotil som ja.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ...
PříspěvekNapsal: pondělí, 17.bře 2003, 10:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 29.črc 2002, 09:35
Příspěvky: 112
Bydliště: Bratislava
Žrebec: Tvoje nápady sú super, ale ak to pôjde ďalej tak, ako to teraz ide, dopadneme asi ako Brno...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 19.bře 2003, 11:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
No já bych se Žrebcom souhlasil.
Pokud by se opravdu při modernizacích začal používat jeden typ výzbroje, a jednotný interiér, spojený s dosazením Buse, tak by to opravdu moc pomohlo. brno dojelo na to že , se reko provádí stylem co ku s to unikát.

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 19.bře 2003, 12:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 29.črc 2002, 09:35
Příspěvky: 112
Bydliště: Bratislava
Aspoň je to v Brne zaujímavé :)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 19.bře 2003, 12:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Zjímavý to sice je, ale pro údržbu absolutně nepraktický. Ono mít součásti a zkušenosti na údržbu nějakých 17-20 typů vozidel je nahouby.i pro provoz je to špatný. Náhodou umře jeden vůz a pokud se náhodou nenajde záložní stejnýho typu a navíc vhodný pozice (A,B,C) tak je z něj pouze krásný sólo v lepším případě, v horším je odstavená celá souprava. Skus si představit jakej maglajz v tom musí mít vypravčí , když z přibližně 200 vozů , asi 8 typů výzbrojí, dvou typů zásuvek ,dvou pozic v soupravě, a odlišných typů vozů , které se nesmí spřahovat, má poskládat náhradní soupravu. to pak připomíná superpuzzle.

Je sice co fotit , ale v dílnách právem řvou, nad každou další verzí rekonstrukce. Tohle není cesta k solidnímu provozu.

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Modernizacie
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 20.bře 2003, 19:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Ja myslim, ze TV Progres je vhodna vyzbroj ako nahrada za odpory... Inak... vazeny, drzte palce... hrozi vyradenie 7703... pri VP sa zistilo rozsiahle poskodenie skrine a su iba dve alternativy... Var CB3 alebo srot :o-O


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 20.bře 2003, 19:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Navrhuju obojí číslo dát na novou T3 Var , na kterou by se použila i výzbroj progress a možná i kotasovy čela a strarou po vytěžení dílů nechat otestovat kvality drtící linky.

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Pvvs
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 20.bře 2003, 19:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Ale vsimas ? Opat sa ukazalo, ako predpovedam buducnost... zrovna tento voz mal dostat podla mojho zoznamu novu var skrinu...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: 7703
PříspěvekNapsal: neděle, 23.bře 2003, 17:27 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
Len tak nesmelo sa opytam, ktora je to 7703? Tych cisel je na mna kus vela tak naraz... :shock:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: nodes
PříspěvekNapsal: pondělí, 24.bře 2003, 09:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
7703 je T3 (oficialne T2), dodana ako nahradne diely pre modernizaciu vozov T2 v roku 1975. Samozrejme z T2 to ma uz len papiere. Bola to rada 7701-7716, dochovali sa dodnes len :

7701 - T3MOD - terajsie cislo 7304
7702 - T3S - terajsie cislo 7301
7703
7704
7706
7707 - T3AS - terajsie cislo 7303
8437 - byvale cislo 7708
7709 - T3S - terajsie cislo 7302
7712 - T3CSM - terajsie cislo 7602
7715 - T3MOD (s vyzbrojou TV progres) - povodne cislo 7715
7716 - T3CSM - terajsie cislo 7610


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 24.bře 2003, 11:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 29.črc 2002, 09:35
Příspěvky: 112
Bydliště: Bratislava
7715 nie je T3Mod, ale T3B :!: Aj mne sa to zda nelogické, ale je to tak...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: pondělí, 24.bře 2003, 20:36 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
DOG: Was ist das, T3B? Aka uprava?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 25.bře 2003, 15:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 13:40
Příspěvky: 348
Bydliště: Bratislava
T3B - neviem preco je to tak oznacene, ale je to :
T3 (ev. c. 7715) - modernizacia v ZOS Zvolen
- vyzbroj TV-Progrss, dig. transparenty BUSE, modernizovany interier, klasicky dvojlistovy pantograf, ... - v podstate nieco ako tie prazske T3P alebo T3R.P, ci ako to maju oznacene (cisla 82xx a 83xx). Povodne mala dostat nove ev. cislo 7305.

_________________
IN EMERGENCY TURN 4 RED ARMS AGAINST THE LEAD SEAL UNTIL STOP AND PUSH ROOF VENT COVER OPEN


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: středa, 26.bře 2003, 14:33 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
Zhrnime to. Kolko teda je v BA T3 upravenych v ZOS Zvolen? Uz jazdi 7304 s cestujucimi?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: T3-zos
PříspěvekNapsal: středa, 26.bře 2003, 15:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Zo ZOS Zvolen su len dve a asi ich ani viac nebude, lebo DPB nie je spokojny s kvalitou. Ev. cisla su :

7304 - T3MOD - Dubnicka vyzbroj - Bratislavsky nater
7715 - T3B - TV Progress - cerveno-kremovy nater

K tvojej otazke - 7304 este cestujucich nevidela. A este asi dlho ani neuvidi. Rozhodne je na tom lepsie ako 7303, ktora bola v uliciach posledne minuly rok a je otazne co sa s nou stane.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 02.dub 2003, 12:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 10.bře 2003, 12:55
Příspěvky: 1010
Bydliště: Všeobecná diskusia / Universal Discussion
V Kosiciach su tie rachotiny krajsie ako u vas :D

_________________
Budúcnosť je jasná, budúcnosť je EUROBUS :lol:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 299 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz