Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je úterý, 12.pro 2017, 18:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 299 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ...
PříspěvekNapsal: úterý, 20.dub 2004, 10:57 
Offline

Registrován: pátek, 16.dub 2004, 10:50
Příspěvky: 15
Bydliště: Bratislava
uvidime, nenafilozofujeme tu vela... najprv musia byt kamery, a nie vselijake skryte, ktore mozno ani nie su, ale take ktore kazdy uvidi a potom mozeme rozoberat to ci su efektivne...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 20.dub 2004, 13:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 26.úno 2004, 11:00
Příspěvky: 224
Bydliště: Bratislava, t.č. Žilina
Tie nálepky o tom ako môžu byť sprejeri prichytení skytou kamerou mali byť len ako psychologický strašiak. Osobne si ale myslím, že dosť zle riešený, ale to je vec tých amatérov, ktorý ten návrh schválili. Žiadne kamery vo vozoch nie sú a dosť pochybujem, že niekedy budú.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: úterý, 20.dub 2004, 23:26 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
No uvidime, ci budu kamery v tych novych elektrickach. Zaujimalo by ma, kolko by stal taky system do jedneho vozidla, napr. to T3 alebo T6.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Grrr
PříspěvekNapsal: středa, 21.dub 2004, 14:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Combino nie je ziadnou vyhrou. Vozy su podla mojho nazoru nevzhladne (prisposobovanie dizajnu je DRAHE), technicky su nedokonale a nie su bezpecne ani pre cestujuceho, ani pre trat. Podvozky su fixovane (neotocne), a tak vozy su prezyvane aj "kolajovy brus"

Naproti tomu Bombardier tieto problemy uz zvladol, preto by som sa tiez priklonil k jeho vyrobkom.

NODES : Uz v rokoch 2005-6 ma prebiehat uprava trati v Karlovej Vsi. Podla toho co som pocul sa ma trat upravovat PRE jazdu Combinom :evil: :evil: :evil:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 21.dub 2004, 14:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Valec : Pravdu mas. Po tej kampani sa sprejeri do elektriciek vratili a to v nevidanej miere. Podla mna by sa mali umiestnovat v prvom rade kamery na obratiskach, lebo tam sa najviac sprejuje. Konkretne Dubravka, Nove Mesto, Ruzinov a Zlate Piesky. V Raci kamery su a nic sa tam nedeje....

Nodes : Na to kolko to stoji by vedeli odpovedat Ostravaci... Oni to spravili prave kvoli doskriabanym oknam.

All: Skoncila konecne zima :) DPB zacal umyvat vozy !!! 7789+7790, 7733+7734, 7602+7610, 7843+7844, 7819+7820 a dalsie...

Ad skrabanie skiel : Uz sme tu takych mali co skrabali, ale prestali... inak sa to da opravovat nejakou silikonovou hovadinou a ani to nie je vidno... neviem presne kolko to stoji. Podniku tiez ponukali folie na skla, ale tie stali skoro tolko co nove okno...

Inak... uvazujem... keby sa vozy zvonka voskovali, vyzerali by pekne, nalestene a sprej by na tom povrchu nedrzal...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 21.dub 2004, 15:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Lubos: Rez nenalestis :)) A prvne by se musely vozy od spreju umyt. Lepsi je PUR lak, ten je dostatecne odolny i proti laku.

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 21.dub 2004, 15:09 
Offline

Registrován: čtvrtek, 01.dub 2004, 07:26
Příspěvky: 4
lubos píše:
NODES : Uz v rokoch 2005-6 ma prebiehat uprava trati v Karlovej Vsi. Podla toho co som pocul sa ma trat upravovat PRE jazdu Combinom :evil: :evil: :evil:


V čom konkrétne spočívajú tie úpravy, že sú to úpravy PRE Combino?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: středa, 21.dub 2004, 20:19 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
LUBOS: Po chlebe... :( Cize si idete brusit kolajnice. Ale ktovie. Aspon to bude musiet prinutit podnik na pravidelnu udrzbu trati. A ako to vyriesil Bombardier pri svojich Outolookoch Flexi? Tie maju tiez pevne podvozky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 21.dub 2004, 20:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Mate dojem ze DP zvladne pravidelne brousit koleje a casto je vymenovat ? Nebo navarovat ? Hlavne v obloucich .

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 22.dub 2004, 20:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
tr3m : asi uprava oblukov, vyrovnavanie trati... kto vie...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 22.dub 2004, 21:34 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
LUBOS: Vie DPB o tych odstavenych Combinach v roznych mestach?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 23.dub 2004, 19:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Urcite... ale pochybujem ze o tom vie mesto...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: sobota, 24.dub 2004, 12:11 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
LUBOS: Nie je to ziadne tajomstvo. Ozaj, kto vlastne rozhodol, ze maju byt Combina? Ci je to cisto len vysledok predchadzajucich siemensackych aktivit?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 24.dub 2004, 12:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Combina na odstavné koleji, příčina nejasná

Ve Stadtvehrkehru 1/04 na stránce 14 a násl. proběhla informace o technických potížích s tramvajemi Combino. Potvrzujeme, že vozy z Freiburgu byly odstaveny v Praze a tam rozebírány pro zjištění, které části skříně bude třeba překonstruovat a zpevnit. Poté měla proběhnout přestavba všech vozů. Freiburské vozy mají najeto až 215 000km.
Výsledky prohlídky ze dne 11.3.2004 však byly nečekaně alarmující, a tak Siemens Transportation Systems (STS) dne 12.3.2004 písemně varuje všechny uživatele vozů Combino, a nařizuje odstavení všech vozů s více než 100 000 najetými kilometry do doby jejich důkladné prohlídky pracovníky STS. Podle sdělení Freiburger Vehrkehrs AG jsou poškozeny všechny spojovací elementy dveřních a okenních sloupků s vaznicí střechy. STS míní, že při těžké nehodě můžou uvolněné spoje zapříčinit úplné uvolnění střechy od zbytku vozu a tím vzniká velké riziko pro cestující.
V Postupimi byly všechny vozy Combino staženy z provozu dne 12.3.2004 a nahrazeny vozy KT4. Nejstarší Combina tam mají najeto již 400 000km. Postupim již prodala většinu KT4 do Rumunska a Maďarska, ale naštěstí jich má ještě 66 k dispozici. Jezdí se podle letního JŘ a doprava ve špičkách je posílena expresními autobusovými spoji. V Basileji zůstala Combina - v průměru se 150 000 najetými kilometry - dne 13.3.2004 ve vozovnách. Očekávají se kapacitní problémy, protože většina čtyřnápravových vozů již byla vyřazena a zhruba polovina starších tramvají Düwag byla odprodána do Bělehradu. Postiženy jsou dále vozy ve Freiburgu, starší dodávky vozů do Augsburgu, Erfurt, Nordhausen a Hirošima. Amsterdam to prozatím nezasáhlo, protože nejstarší vozy tam mají najeto necelých 100 000km, v Bernu zatím jen 75 000km. Nejstarší vozy NF-10 (na bázi Combina - poz. překl.) v Düsseldorfu byly také odstaveny. Společnost Rheinbahn oznámila, že "při prohlídce provedené firmou Siemens... byla na více místech prověřena 4 vozidla. Nebyla nalezena žádná poškození nebo jejich příznaky. Po uvědomění orgánů technického dozoru bylo ihned navráceno do provozu s cestujícími 14 vozů typu NF-10, takže spolu s 15 vozy typu NF-8 je nyní v provozu opět všech 29 vozidel této řady." A dále : "Siemens trvale pracuje na řešení případných problémů, ale zatím k nim nedošlo a tak nemůže být znám přesný postup při jejich odstranění".
Dokud nebudou výsledky prohlídek známy, nemůže být také jasné, jaká opatření mohou být v krátké době provedena a s jakým zdržením je možné počítat. Můžeme jen věřit, že postižené provozy budou moci svá Combina znovu nasadit co nejdříve, a že jsou plánována dlouhodobá opatření na odstranění všech závad.
H.Hondius, 16.3.2004


Global Tram Crash

Ve čtvrtek proběhlo v Nordhausenu setkání zástupců německých i zahraničních dopravních podniků. Pouze představitelé z Postupimi a Basileje stáli spolu se Siemnesem za tramvají Combino a současné obtíže brali jako "otužování" vozidel v plném provozu. Většina ostatních šéfů DP prohlašovala důvěru ve svá Combina za ztracenou. 14 "Combinoměst" - například Nordhausen, Erfurt, Potsdam, Freiburg, Basel, Bern, Amsterdam nebo Hiroschimu - tíží po technické stránce "Aluschrott" (orig. citace - pozn. překl.) a po stránce dopravní politiky kupa sr...k ("Scherbenhaufen" - doslovně hora střepů, pozn. překl.).
Celá událost je typická pro globalizovaný kapitalismus. Globální hráč Siemens uprostřed 90. let zaplavil trh nevyzkoušenými výrobky. Co bylo dobrým zvykem déle než sto let, vzalo za své v dobách privatizace a bylo odmítnuto ve jménu krátkodobých spekulací na hodnotu akcií. Kolejové vozidlo, aniž by najezdilo statisíce kilometrů ve zkušebním provozu, bylo náhle ve stovkách kusů vrženo do každodenního provozu.
Jako první si Combino koupili v Postupimi, kde tamní vedení pělo na výrobek chválu a předvádělo oslavné tance. Pak Combino dobývalo město za městem. Jako za vlády Rublu byla kritika umlčena, i když v Postupimi vozy vrzaly a skřípaly, i když se ve Freiburgu uvolňovaly spoje hliníkových nosníků, i když v Amsterodamu při přejezdu mostů nad kanály praskaly klouby, vše se drželo pěkně pod pokličkou. Již třetí týdny jsou Combina v Postupimi mimo provoz. Podle názoru ředitele tamního dopravního podniku p. Martina Weisse sice nemá Siemens žádný koncept na vyřešení téhle mizérie, ale : "Máme se Siemensem kontrakt s opcí na dalších 32 Combin. Odmítli jsme nabídku BVG Berlín na zapůjčení 4 nízkopodlažních tramvají Bombardier GK6, je to spíše symbolické gesto." Jinak řečeno : bylo by příliš okaté a symbolické, kdyby si Postupim měla půjčit méně moderní vůz od svého většího souseda a věčného konkurenta. Raději podpoříme domácí výrobek a udržíme zaměstnanost, jak nám bylo v roce 1997 nenápadně naznačeno, či spíše vlastně přikázáno.
Winfried Wolf

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 25.dub 2004, 12:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Mno... podla najnovsieho vydania Bratislavskych novin, by mala byt trat do Petrzalky otvorena v roku 2008. V roku 2006 sa v Bratislave maju skusat NP elektricky. Tie upravy na zmenu budu podla tohoto clanku v zavedeni preferencie elektrickovej dopravy a dalsich zariadeni. Trat do Petrzalky bude mat rozchod 1000 mm :!: s moznostou prechodu na 1435. Do uvahy vraj prichadzaju troj- pat- a sedem- clankove vozidla.

Fotografie pouzite v clanku zobrazuju 2 Citadisy a 5-clankovy Inekon :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ...
PříspěvekNapsal: neděle, 25.dub 2004, 17:23 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
LUBOS: A mazanie oblukov nebude? Citadis by sa mi pacil. :) Ale na 5 clankovy Inekon, Pento, este musime pockat. Nebola tam zobrazena Vektra?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 25.dub 2004, 17:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
bude mazani okolku, jak skoro na kazdy tram .

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 25.dub 2004, 17:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Nodes : E-e ... to bolo pento... ale asi z propagacneho materialu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: pondělí, 26.dub 2004, 10:46 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
LUBOS: Vedel by si mi nejako oscanovat ten obrazok? Alebo poslat posotu tie noviny ci casopis? Pozriem to a vposlem Ti naspat. Vdaka.

PvvS: A v BA sa pouziva mazanie okolkov? :shock:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 26.dub 2004, 11:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Tusim by to mely mit K2S a T3S. u K2S myslim na strednim podvozku

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 299 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz