Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je středa, 13.pro 2017, 23:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 05.lis 2006, 21:10 
Offline

Registrován: pondělí, 02.led 2006, 10:26
Příspěvky: 450
E499.3056 píše:
5 - planovana vozovna Dubravcice, autobusy a elektricky :wink:
omg naco vam tolko vozovni :?: ???


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 06.lis 2006, 07:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 02.zář 2003, 19:07
Příspěvky: 1223
Bydliště: Košice - Sever
jajcaj píše:
Evidenčné čísla autobusov začínajú číslicou 1, 2, 3 alebo 4 - podľa dopravnej prevádzky (vozovne), v ktorej je vozidlo pridelené (1 - Trnávka, 2 - Jurajov dvor, 3 - Krasňany, 4 - Petržalka).


Mňa by zaujímalo čo sa tými číslovaniami sleduje. Veď keď tie vozidlá kolujú medzi vozovňami, tak tých evidenčných čísel vystriedajú niekoľko. Nebolo by jednoduchšie použiť číslovanie rad-radom, alebo podľa typu vozidla (bez ohľadu kde sa vozidlo nachádza mu dať jedno číslo a s tým vydrží do vyradenia)?

_________________
Fico: Juraj Jánošík bol prvý slovenský socialista, lebo bohatým bral a chudobným dával.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 06.lis 2006, 07:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 10.bře 2003, 12:55
Příspěvky: 1010
Bydliště: Všeobecná diskusia / Universal Discussion
eMareq píše:
Mňa by zaujímalo čo sa tými číslovaniami sleduje. Veď keď tie vozidlá kolujú medzi vozovňami, tak tých evidenčných čísel vystriedajú niekoľko. Nebolo by jednoduchšie použiť číslovanie rad-radom, alebo podľa typu vozidla (bez ohľadu kde sa vozidlo nachádza mu dať jedno číslo a s tým vydrží do vyradenia)?
Tie vozovne su samostatne prevadzky. V kosiciach to nieje tak oddelene tu su setky vozovne jedna prevadzka, vozy mozu bezstarostne medzi vozovnami kolovat.
A este k tomu BA ma skoro 900 vozidiel z toho cca 500 busov a nebol by v tom asi poriadok, ktory voz kde ma ist pri takom velkom pocte :?

_________________
Budúcnosť je jasná, budúcnosť je EUROBUS :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 06.lis 2006, 09:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 25.črc 2005, 07:37
Příspěvky: 531
900 vozidiel mozno ale schopnych asi 500 ;-)

_________________
Socializmus mal niečo do seba - stavali sa sídliská, keď niečo chýbalo, došlo 25 trolejbusov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 06.lis 2006, 20:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
E499 : Zase kecas. Ako obvykle. Tak by ma zaujimalo, kde si dosiel k nazoru, ze 400 vozidiel je neschopnych prevadzky a kde su dane vozidla odstavene ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 07.lis 2006, 09:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 25.črc 2005, 07:37
Příspěvky: 531
No Lubos, opat som sa sekol, ale aby si bol rad, tak nie je 500 autobusov, ale 487! :lol:

_________________
Socializmus mal niečo do seba - stavali sa sídliská, keď niečo chýbalo, došlo 25 trolejbusov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 07.lis 2006, 18:27 
Offline

Registrován: pondělí, 02.led 2006, 10:26
Příspěvky: 450
Podla mna je ten system precislovania vozov tiez chaoticky. Proste sa zaroven miesaju aj trakcie, v jednej vozovni sa depuju elektricky aj autobusy. Podla mna by bolo postacujuce 2 vozovne pre elektricky a 2 pre autobusy+trolejbusy.Inak tomu preradovaniu vozidiel medzi vozovnami nechapem vobec a navyse pri rekonstrukciach tiez neviem naco sa menia cisla. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 09.lis 2006, 10:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 13:40
Příspěvky: 348
Bydliště: Bratislava
Preradovanie medzi vozovnami je v poslednych rokoch vykonavane najma v suvislosti s plynofikaciou. Zrejme aj kvoli zaskoleniu personalu na novy druh pohonu boli najprv sustredovane vsetky kratke autobusy sustredovane vo vozovni Krasnany, vtedy sa ale zrejme nevedelo, ze plnicka na plyn v areali DPB bude postavena v Jurajovom dvore ...
Naftove autobusy z Krasnan preto boli presuvane ako nahrada do tych zvysnych vozovni ...

Podobne to bolo aj s klbovymi vozidlami ...

Teraz, po vystavbe plničky CNG priamo vo vozovni bola snaha o sustredenie autobusov k plničke, kvôli odbúraniu zbytočných jalových kilometrov najazdených kvôli tankovaniu plynu ...

Okrem toho presuny sú často nutné aj kvôli nedostatku vozidiel ... Niektoré Ikarusy museli byť vyradené kvôli skorodovaným rámom, preto boli presúvané autobusy, aby sa zabezpečil dostatok vozidiel v konkrétnej vozovni a pod ...

Co sa tyka poctu vozovni a miesaniu trakcii - na tom nic zle nevidim, prave naopak, cim viac je vozovni, tym menej vozidla jazdia naprazdno, kym sa dostanu na svoju linku ...

Iná vec už je prečíslovanie - to by sa asi naozaj dalo vyriešiť aj inak, i keď, tomu, čo pozná systém sa to takto možno zdá prehľadnejšie (ľahšia identifikácia príslušnosti vozidla k vozovni), je to ale asi bratislavská špecialita, meniť evidenčné číslo po presune do inej vozovne. Nenapadá ma momentálne žiadny iný dopravný podnik, v ktorom by sa toto dialo ...

_________________
IN EMERGENCY TURN 4 RED ARMS AGAINST THE LEAD SEAL UNTIL STOP AND PUSH ROOF VENT COVER OPEN


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 09.lis 2006, 16:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
K poctu vozovni. Myslim, ze by naopak malo byt vozovni viac. Napr. Vozovna v Dubravke pre zapadnu cast mesta velmi chyba.

Co sa tyka ev. cisel, podla mna jedina nelogickost je v rozdelovani prvej a druhej vypravnej prevadzky, ktore su v podstate umiestnene vramci jedneho arealu. Na druhej strane je a bolo v nej umiestnenych tolko vozidiel, ze vyclenit jej len rad vramci jednej tisicky by bolo neudrzatelne.

V evidencnych cislach vramci vozovni nevidim ziadny problem. Naopak, pri takom mnozstve autobusov by bolo pomerne tazke si pamatat od ktoreho po ktore cislo su vozy v jednej, od ktoreho po ktore v dalsej prevadzke. Takto maju vypravci a dalsi personal aspon aku-taku predstavu o tom ake busy sa v danej vozovni nachadzaju.

Precislovanie vozidiel suvisi s dalsou vecou a to je cislovanie posla typu. V Bratislave kedysi mali busy jasne cislovanie podla typov, ktore bolo zhodne na vsetkych zavodoch. Preto bolo kazdemu jasne, ze ked x0xx a x1xx boli karosy B731/2 tak 1121, 2061, 3131 a 4095 budu proste karosy B731/2. S prichodom dalsich typov autobusov sa to uz porusilo, takze sem skusim napisat jednotlive typy :

<b>10xx</b> - do 1997 len Karosy B731/2 - dodnes existuje 1093, po roku 1997 sa zacali zaradovat Ikarusy 415 od zaciatku rady. Neskor sa sem preradili iIkarusy 412.
<b>11xx</b> - Karosy 731/2 - v rade sa nachadza uz len 1111
<b>12xx</b> - od 1987 Karosy 744, za nimi od 1992 Karosy B741 s motorom LIAZ. Rada existovala do 2006, kedy sa sem zaradili Solarisy 15M
<b>13xx</b> - od 1993 Karosy B741 s motorom MAN, od 1995 aj Karosy B741 s motormi RENAULT
<b>14xx</b> - od 1993 TAM BUSY klbove
<b>15xx</b> - Ikarusy 280.12 - vyradovane 1990-91, za ktore sa v roku 1991 zaradili Ikarusy 283.01
<b>16xx</b> - do privatizacie strediska nepravidelnej dopravy autobusy C734, LC 735 a LC736 + 3ks B732, od 2004/5 Plynofikovane B741
<b>17xx</b> - povodne od 2000 Ikarusy 412, tie precislovane na 1030-32, ked sa sem zacali dodavat plynofikovane B732
<b>18xx</b> - Ikarusy 280.08 posledne vyradene niekedy 1999-2001. od 1997 Ikarusy 435
<b>19xx</b> - Ikarusy 280.08, vyradene v juni 2006, + minibusy 1900 a 1901

<b>20xx</b> - do 1997/8 len Karosy B731/2 - dodnes existuje 2061/II, po roku 1997/8 sa zacali zaradovat Ikarusy 415 od zaciatku rady
<b>21xx</b> - Karosy 731/2 - v rade sa nachadzaju uz len zimne hotovosti
<b>22xx</b> - od 1992 Karosy B741 s motorom LIAZ
<b>23xx</b> - od 1993 Karosy B741 s motorom MAN, od 1995 aj Karosy B741 s motormi RENAULT
<b>24xx</b> - od 1993 TAM BUSY klbove
<b>25xx</b> - Ikarusy 280.12 - vyradovane 1990-91, za ktore sa v roku 1991 zaradili Ikarusy 283.01
<b>26xx</b> - od 2003? Plynofikovane B741
<b>27xx</b> - plynofikovane B732
<b>28xx</b> - Ikarusy 280.08, 2881 stale este v ohrade. od 1997 Ikarusy 435
<b>29xx</b> - Ikarusy 280.08, vyradene v 30.6. 2006, este existuje 2943

<b>30xx</b> - do 1997 len Karosy B731/2 - dodnes existuje 3001, po roku 1997 sa zacali zaradovat Ikarusy 415 od 3030-3050. Neskor sa preradili na 1. a 2. prevadzku. V 2006 sa sem pozbierali vsetky este v premavke jazdiace karosy B732 na naftovy pohon okrem 1093 a 1111.
<b>31xx</b> - Karosy 731/2 - v rade sa nachadza uz len par poslednych mohykanov ako napr. 3197 a 3189
<b>32xx</b> - posledne u SM11
<b>33xx</b> - posledne u SM11
<b>34xx</b> - posledne u S11 ??
<b>35xx</b> - Sor B9.5
<b>36xx</b> - plynofikovane B732 od 2003
<b>37xx</b> - od 1995 solo tam busy
<b>38xx</b> - nikdy nebol
<b>39xx</b> - nikdy nebol

<b>40xx</b> - do 1997/8 len Karosy B731/2 az do 2006
<b>41xx</b> - Ikarusy 415
<b>42xx</b> - od 1992 Karosy B741 s motorom LIAZ
<b>43xx</b> - od 1993 Karosy B741 s motorom MAN
<b>44xx</b> - od 1993 TAM BUSY klbove
<b>45xx</b> - Ikarusy 280.12 - vyradovane 1990-91, za ktore sa v roku 1991 zaradili Ikarusy 283.01
<b>46xx</b> - nebola
<b>47xx</b> - nebola
<b>48xx</b> - Ikarusy 280.08 - posledne likvidovane v roku 1999, od 1995/6 Ikarusy 435
<b>49xx</b> - Ikarusy 280.08

<b>60xx</b> 9TrHT
<b>61xx</b> 9Tr
<b>62xx</b> 14Tr
<b>63xx</b> 14Tr
<b>64xx</b> 21TrAC
<b>65xx</b> Sanos
<b>66xx</b> 15Tr
<b>67xx</b> 25Tr

<b>70xx</b> K2 + K2G
<b>71xx</b> K2S
<b>72xx</b> T2 - v prav. Doprave do 1987, 7230 do 1993-5 (?)
<b>73xx</b> T3 po GO (T3S, T3AS, T3MOD)
<b>75xx</b> T3 rok vyroby 1964-66 vyradene v 1988 z osobnej dopravy, 7509 do 2006
<b>76xx</b> T3M
<b>77xx</b> T3CS, SU, SUCS + T3M, T3P
<b>78xx</b> T3SUCS, T3P, T3G
<b>79xx</b> T6A5

<b>8101-05</b> autoskola autobusy
<b>8131-37</b> autoskola elektricky
<b>8141-44</b> autoskola trolejbusy

8431-37 sluzobne elektricky

Povodne precislovanie elektriciek T3M na 601-612 ---> 7601-7612 suviselo s tym, aby tie vozy niekto nespriahol s odporovymi. U K2S a T3S sa vytvorili nove rady 71xx a 73xx, aby sa ukazalo, ze tie vozy su po celkovej modernizacii a v podstate je to uplne "novy" vozen. U T3 sa to potom zopsulo, lebo sa zacalo experimentovat s vyzbrojou u T3AS a potom vyhralo sutaz ZOS Zvolen.

V texte mozu byt mensie nepresnosti ohladne rokov, pisal som to narychlo a z hlavy.


Naposledy upravil lubos dne pátek, 10.lis 2006, 23:56, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 09.lis 2006, 19:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 25.črc 2005, 07:37
Příspěvky: 531
Lubos, dovolim sa Ta poopravit 19xx sú 1900 a 1901 - Minibusy :wink:

15xx mali byť Solarisy, aj nálepky boli vytlačené, no niekto to na poslednú chvíľu zmenil...

_________________
Socializmus mal niečo do seba - stavali sa sídliská, keď niečo chýbalo, došlo 25 trolejbusov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 10.lis 2006, 23:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
jj, dik, uz som to tam doplnil. tie minibusy mi tak trochu vypadli.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 25.lis 2006, 15:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 01.dub 2003, 14:11
Příspěvky: 857
Bydliště: Praha - město ve středu Evropy
Jak to u vas vypada se spokojenosti ze strany cestujicich s patnactimetrovymi Solarisy? Protoze Ostrava taky nahrazuje kloubaky Urbiny 15 a clovek si ve spicce v tom Solarise pripada jak dobytek namackany na sebe. Ale DPO stale tvrdi, ze bude kupovat SU15, ze to staci, proto se ptam, jak to vypada v Blave.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 25.lis 2006, 16:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 25.črc 2005, 07:37
Příspěvky: 531
Ludia su spokojni, na niektorych linkach sice pasuju, na niektorych nie. Niektori vodici sa vsak nenaucili, ze vozidlo nema klb, tak dneska 1218 na L63 sme 2x medzi Shopping parkom a Lamacom osuchali gumy, nabrali na obrubnik atd.

Na L88 sa to v zime da, v lete je tam teplo ako v saune, kazdopadne na kazdej linke su plusy aj minusy. Ja osobne som so solarismi spokojni, mne na nich neprekaza nic.

_________________
Socializmus mal niečo do seba - stavali sa sídliská, keď niečo chýbalo, došlo 25 trolejbusov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 25.lis 2006, 17:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pátek, 28.črc 2006, 09:21
Příspěvky: 82
Bydliště: BA
Tak, skusenost, boli ma s nich chrbat :lol: . No pravda je ze na vytazene linky solace nie su prisposobene, su na tom zle s komfortom pre stojacich cestujucich. Ale ked opomeniem ten smrad a teplotu interieru ktora nevyhovuje snad vzdy...

...tak je to celkom dobre vozidlo :)

_________________
- Kde skoncia neposlusne zastavkove oznacniky?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 11.pro 2006, 17:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 25.črc 2005, 07:37
Příspěvky: 531
Mercedesy (tusim 1900) dostal cervene pruhy po celej dlzke vozidla, jeden nad oknami a jeden hrubsi pod oknami. DPB asi chcela upozornit, ze tieto doteraz biele vozy nie su sukromicke. Povodna snaha asi bola LBC, ale nalepka by sa tam nezmestila, takze presli k tomu rieseniu.

Inak ten minibus uz vyzera krajsie :)

_________________
Socializmus mal niečo do seba - stavali sa sídliská, keď niečo chýbalo, došlo 25 trolejbusov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 11.pro 2006, 23:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
so solarisom som v nedelu zazil cestu Patronka-Slovinska za 17 minut... takze plna spokojnost :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 26.kvě 2007, 12:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 02.zář 2003, 19:07
Příspěvky: 1223
Bydliště: Košice - Sever
Dnes ráno vyhorela motorová časť super-hypermodernému produktu z bołechowskej budarówky SU15CNG #1216. Vie niekto či si požiar "pochutil" len na motore, alebo pohorela aj časť interiéru? Hádam v DPB dostanú rozum a tento dĺžkový typ vozidla /jedno či je na plyn alebo naftu nekúpia/.

Ešte vám chýbajú ku šťastiu rôzne tažké nehody (zdemolovanie skoro polovice vozidla), keď nejaký valalčan príde do veľkomesta so svojou Schade 120T (T = Tuning) a robí machra (= má všade prednosť).

_________________
Fico: Juraj Jánošík bol prvý slovenský socialista, lebo bohatým bral a chudobným dával.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 26.kvě 2007, 14:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 25.črc 2005, 07:37
Příspěvky: 531
eMarko: Solaris je dost kvalitny autobus, ale praca dielenskych ovela menej... a interier nevyhorel (iba zadne 3 sedadla).

_________________
Socializmus mal niečo do seba - stavali sa sídliská, keď niečo chýbalo, došlo 25 trolejbusov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 26.kvě 2007, 17:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 10.bře 2003, 12:55
Příspěvky: 1010
Bydliště: Všeobecná diskusia / Universal Discussion
E499.3056 píše:
eMarko: Solaris je dost kvalitny autobus, ale praca dielenskych ovela menej... a interier nevyhorel (iba zadne 3 sedadla).
kvalitný je určite, tak kvalitný ze to po 11 mesiacoch vzdal a chcel sa upáliť :evil: To by si napr. ikarus v takom veku nedovolil, a aj karosa aj solaris ma tych istych dielenskych tak v com je problem? V dielenskych?

_________________
Budúcnosť je jasná, budúcnosť je EUROBUS :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 27.kvě 2007, 06:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 25.črc 2005, 07:37
Příspěvky: 531
ze dielensky servis je odflaknuty a robia to ludia co videli solaris prvykrat iba z navodu na obsluhu a mozno stranky o MHD.

_________________
Socializmus mal niečo do seba - stavali sa sídliská, keď niečo chýbalo, došlo 25 trolejbusov


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz