Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je pátek, 20.říj 2017, 00:30

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: A je po volbach...
PříspěvekNapsal: sobota, 11.lis 2006, 09:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Keďže sa nám priblížili voľby primátora Bratislavy, musíme si hlavne uvedomiť, že táto voľba podstatne ovplyvní to, ako sa bude MHD v meste ďalej rozvíjať. Je to téma, ktorá sa nás bytostne dotýka, lebo teraz máme možnosť sa rozhodnúť a vybrať si.

Preto som sa rozhodol založiť túto tému, určenú na zverejnenie volebných programov, resp. diskusiu o nich, prípadne na prezentáciu názorov diskutujúcich. Stále lepšie to otvoriť tu, ako to potom nachádzať v témach, kam to nepatrí.


Naposledy upravil lubos dne neděle, 03.pro 2006, 23:37, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blížia sa voľby
PříspěvekNapsal: sobota, 11.lis 2006, 09:39 
Offline

Registrován: pondělí, 02.led 2006, 10:26
Příspěvky: 450
podla mna sa MHD nezmeni ani po volbach...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 11.lis 2006, 10:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Napriklad pocas uplynuleho volebneho obdobia bolo spravenych niekolko pomerne dolezitych a pre MHD prinosnych rozhodnuti.

Napr. trolejbusy na Dlhe Diely, ci konecne prijatie koncepcie nosneho systemu MHD.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 11.lis 2006, 10:35 
Offline

Registrován: pondělí, 02.led 2006, 10:26
Příspěvky: 450
ano, ale ja to sledujem skor z toho hladiska ze obcas sa do parsu posle nejaka K2, alebo sa kupi nejaky autobus, alebo sa opravuje trat a medzi tym je tam hrozny chaos ale inak sa nic vyznamneho nedeje, MHD stale rovnako funguje a stanguje, malo vodicov atd...

inak trolejbusy na dlhe diely niesu ziadna vyhra, tie trolejbusy maju rovnaku kapacitu ako autobusy, navyse je ich len 6 a nestihaju vsetko obsluhovat, ked este berieme ze cast trasy jazdia na diesel-agregat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 11.lis 2006, 11:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 02.zář 2003, 19:07
Příspěvky: 1223
Bydliště: Košice - Sever
Nebudem radiť koho si v Bratislave máte voliť - je to Vašou výsadou.

Viete koľkí kandidujú a aké majú programy. Áno ide tu aj o MHD, ale treba si vybrať takého (v tom je ten háčik) čo má záujem AJ o rast mesta. Či to bola dobrá voľba sa ukáže až po 4-och rokoch.

Je pekné mať fungujúcu MHD, ale na druhej strane celé mesto je kdesi na úrovni provinčného zaostalého mesta bez hlbšieho významu s nerozvinutým priemyslom, z ktorého ľudia utekajú za lepším životom. Kde okrem MHD už nie je čo praobyčajnému návštevníkovi ponúknuť a on sám musí premýšľať prečo by tam mal zostať a nechať tam peniaze. Ľudia totiž chcú aj niekde pracovať, kultúrne sa vyžiť, bývať atď . Nie zabíjať čas prevážaním sa v dopravných prostriedkoch, že ráno nastúpim o 6.00 do niečoho a o 14.00 z neho zase vystúpim s pocitom dobre vykonanej práce - z toho si nikto nezarobí ani na slanú vodu, okrem vodičov a podniku. Tým sa totiž nezamaskuje aká príšerná samospráva, ktorá pre obyčajného obyvateľa nevie vybaviť nič, tam je. Toto sa však neodohráva ani v novej električke, autobuse či trolejbuse. Kde sa netvoria zdroje nie je ani na dotáciu pre MHD - nie je totiž na NIČ a mesto upadá.

Preto sa JA dívam na program konkrétneho kandidáta na primátora z širšieho spektra, nie len či tam má vsuvku s názvom doprava (a nie len mestská). Tu ide o všetkých. Nie o pár šotoušov.

Každý má však iné kritériá podľa čoho bude voliť.

_________________
Fico: Juraj Jánošík bol prvý slovenský socialista, lebo bohatým bral a chudobným dával.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 11.lis 2006, 13:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 25.črc 2005, 07:37
Příspěvky: 531
Co sa zmeni? Nic. Este sa viacej blbosti porobi.

Ale Karosy treba davat do Zlinera, takisto ako male krabice treba davat do Autostarka. K2-jek sa treba zbavit a dat ich do PARSu, a trebars do 2008 tu nebude ani jedna K2, ale vsetky z nich budu K2S, jednu-dve vyradia pre nieco zhnite. Elektricke krabice s hrablami bude treba modernizovat na T3P, budu sa kupovat skrine Var3 a nova elektricka je v nedohladne. Nabuduci rok sa ma zacat s vystavbou trate do Petrzalky, bude dokoncena vraj do juna 2009. Trolejbusy treba modernizovat, ale i kupit nove. Buduci rok by mohli kupit 1x solo 24Tr na skusku a 2x 25Tr len tak tajne, pricom urobia okruh na DD...

Najblizsi plan na Var3, teraz uz zlepuju 7706/II (v suprave planovana s 7715), po nej nasleduju 7602-7610 a tak by malo nasledovat, nechcem predbiehat, ale vraj nejaka 772x suprava, ale zamyslalo sa o 8435 ta normalna len pracovna bola. T3P tento rok nebue ziadna este dokoncena,
zaciatkom roku buduceho sa ma zaradit do testovania 7791-7792 a po nej by mala nasledovat nejaka v tom rade, nieco z diale pocut o 7789-7790 :D

Nechcem predbiehat situacie, ale taktiez som nieco zasluchol, ze 7706/II+7715 a 7602/II+7610/II dostanu ine cisla, ale toto nie je overena informacia, takze bitte nein... :wink:

_________________
Socializmus mal niečo do seba - stavali sa sídliská, keď niečo chýbalo, došlo 25 trolejbusov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 12.lis 2006, 11:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Akoze o com teraz hovoris ? My tu nehovorime o vedeni DPB, ale o vedeni mesta.

Ide o to, ze zatialco A. Durkovsky prezentoval a robil jasnu dopravnu politiku a konecne dotiahol system nosnej dopravy k realizacii,

kandidatka Monika Benova tvrdi, ze : "Cieľom riešenia by mali byť zásadné opatrenia na minimalizáciu vstupu individuálnej a tranzitnej dopravy do mesta a tým vytváranie podmienok pre preferovanie MHD a jej integráciu s jestvujúcou verejnou dopravou cestnou a koľajovou a najmä definitívne rozhodnúť o nosnom koľajovom systéme hromadnej dopravy a začať ho budovať v jeho finálnej koncepcii. Tento problém už rieši Magistrát viac ako 16 rokov, minul z peňazí daňových poplatníkov 100-vky miliónov korún a ku dnešnému dňu neexistuje reálny návrh.
", takze podla nej zatial ziadny navrh nejestvuje... :roll:

ujo mafian Kočner hovori o MHD zadarmo, pretoze podla neho by obcan nemal platit za nieco, co nefunguje ... Zdroje na to by vraj ziskal usporami v DPB... :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 12.lis 2006, 13:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 25.črc 2005, 07:37
Příspěvky: 531
Kocner? Upalit!
Nie som Bratislavcan, o Bratislavu sa nezaujimam, aj ked tu byvam, nezaujimaju ma kandidati, kto ma aky volebny program. Takze kto je lepsi? Benova alebo Durkovsky? :)

_________________
Socializmus mal niečo do seba - stavali sa sídliská, keď niečo chýbalo, došlo 25 trolejbusov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 12.lis 2006, 16:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Ja budem volit Durkovskeho.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Voľby
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 23.lis 2006, 08:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 08.čer 2006, 14:42
Příspěvky: 28
Bydliště: Trnava SVK
lubos píše:
Napriklad pocas uplynuleho volebneho obdobia bolo spravenych niekolko pomerne dolezitych a pre MHD prinosnych rozhodnuti.
Napr. trolejbusy na Dlhe Diely, ci konecne prijatie koncepcie nosneho systemu MHD.

Ja sa obávam, že po totálnom zmršení projektu trolejbusovej trate na Dlhé Diely (málo vozidiel, nevybudovanie spoločných zastávok s električkou a bus pruhu) príde aj zmršenie petržalskej električky.
Posledné volebné obdobie nebolo pre MHD BA žiadnym prínosom, naopak aj naďalej je DPB zhnitá firma...

_________________
tomas1.xf.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 24.lis 2006, 19:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
V rozpocte na buduci rok je nakup 6 trolejbusov, ako aj nakup klbovych NP busov, ale este sa nevie ci CNG, alebo na naftu. Nevybudovanie spolocnej zastavky stroskotalo podla vyjadrenia Ing. Koladu (namestnika pre dopravu v BA na magistrate) na vykupe pozemkov. Kedze mali skusenosti s tym, ze vykup pozemkov sa moze tahat aj niekolko rokov, vybudovala sa na Molecovej len provizorna otocka, ktora vsak nie je konecnym riesenim, inak by sa stavba mohla posunut aj o niekolko rokov. Predstavou magistratu je mat spolocnu zastavku elektricka - trolejbus + autobus a zatrolejovanu otocku. Kedy zacnu so spominanymi upravami, resp. s jednanim o vykupe vsak nespecifikoval. Takisto odmietol zatrolejovanie sucasneho obratiska, pretoze este nie je podla konecneho riesenia.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 24.lis 2006, 19:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 25.črc 2005, 07:37
Příspěvky: 531
Na buduci rok sa kupi taktiez nejaka ta 24Tr s pomocnym dieselovym agregatom. NP busy budu musiet byt CNG, no videl si, aby DPB kupil v poslednom roku nejaky naftovy bus? :twisted:

_________________
Socializmus mal niečo do seba - stavali sa sídliská, keď niečo chýbalo, došlo 25 trolejbusov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 24.lis 2006, 20:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Pocuj, ty si sa s nim rozpraval osobne ? Lebo ja ano. O 24Tr slovo nepadlo, takze neviem. Co sa tyka pohonu, spominal, ze tie CNG vozy su strasne predrazene.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 24.lis 2006, 20:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 25.črc 2005, 07:37
Příspěvky: 531
Durkovsky? Ak ano, tak v pohode. Nakup 24Tr sa uz planuje asi rok a pol. Tak chcu znizovat emisne normy, alebo nie? :? Zvratene... plynofikuje sa jak debilne Karosy, kupovali sa plynove Solarisy... :?

_________________
Socializmus mal niečo do seba - stavali sa sídliská, keď niečo chýbalo, došlo 25 trolejbusov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 25.lis 2006, 08:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
No Kolada je v podstate menovany durkovskym. Co sa tyka tej plynofikacie, bude pokracovat i buduci rok u karos. Podstata je, ze bratislava teraz potrebuje urychlene nove autobusy a to co najrychlejsie a hlavne co najviac. Tym padom sa ale nemoze plytvat peniazmi. Preto sa udajne este nerozhodlo... ostatne rozpocet i tak este bude musiet byt schvaleny az po volbach... Takze podla toho ako dopadnu volby, tak to s nim dopadne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 25.lis 2006, 09:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 02.zář 2003, 19:07
Příspěvky: 1223
Bydliště: Košice - Sever
lubos píše:
No Kolada je v podstate menovany durkovskym. Co sa tyka tej plynofikacie, bude pokracovat i buduci rok u karos. Podstata je, ze bratislava teraz potrebuje urychlene nove autobusy a to co najrychlejsie a hlavne co najviac. Tym padom sa ale nemoze plytvat peniazmi. Preto sa udajne este nerozhodlo... ostatne rozpocet i tak este bude musiet byt schvaleny az po volbach... Takze podla toho ako dopadnu volby, tak to s nim dopadne.


Tá plynofikácia Karos, hlavne krátkych Vás z biedy nevytrhne (za tie prachy mohla mať BA B952CNG - aj to sa podľa mňa počíta a BOL BY TO NOVÝ VOZ, žiadna prehrdzavenina odzhora až ku streche). Zlínerské modernizácie B741 sú celkom OK. Zatiaľ čo tie Starkovské a v ÚD za veľa nestoja. Keď by sa už mal obnovovať park, tak zostanem pri soláčoch a objednám ich naraz 100 (110?) kĺbákov. Alebo pol na pol - 12/18 m (trebárs by tie 12m mohli byť aj CNG). Na strednekapacitný budar sa vykašlem, ktorý sa nehodí ani tam ani tam. Hádam by sa taká jedna miliarda na 100 vozidiel našla (keď minulý rok dal magoriát do dopravy miliardu, tak nevidím problém znova). Pravda je, že Vy by ste potrebovali aspoň ďalšie dve (hlavne na tie vozidlá). Ekonomický potenciál má BA vysoký. Nové vozidlá potrebujete ako soľ, tak hrozné vozidlá už mali dávno skončiť v šrote.

_________________
Fico: Juraj Jánošík bol prvý slovenský socialista, lebo bohatým bral a chudobným dával.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 25.lis 2006, 16:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 25.črc 2005, 07:37
Příspěvky: 531
eMareq: Pozn. red. - nie si v Kosiciach, alebo v CSSR :) Aj ked si stale myslim, ze namiesto 22 ks Solarisov za rovnaku cenu by sa dalo kupit 38 ks Karosa B 961E, skoda, ze tieto stroje sa uz nevyrabaju. Keby pridali tak o 30 milionov viacej, k 38 autobusov by pribudlo tak 6-7. Dokopy 45 novych autobusov. DPB by mohol vyradit Ikarusy a niektore linky posilnit. Karosy by som modernizoval aj nadalej.

Preco DPB kupil prave solarisy?
Podmienka - CNG! Karosy B 961E sa nevyrabali CNG! Snad Karosa by bola ochotna niekedy vyrobit Bratislave 25 ks B 961E! :wink: Keby mali este nakresy a vsetky elektricke toky vo vozidle, myslim, ze Karosa by este vyrobila 25 ks autobusov. Aj ked to norma nedovoluje, no a co, treba posilnit dopravu a nie obmedzit.

DPB ked by nakupil nove autobusy, tak namiesto neustaleho rozsirovania ciest z dovodu narastu gumokolovej dopravy by ludia predali, alebo odlozili auto a z penazi na rozsirovanie ciest by sa nakupili nove autobusy. Haf!

_________________
Socializmus mal niečo do seba - stavali sa sídliská, keď niečo chýbalo, došlo 25 trolejbusov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 25.lis 2006, 17:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pátek, 28.črc 2006, 09:21
Příspěvky: 82
Bydliště: BA
eMareq: 100 vozidiel? A este k tomu klbovych? Taka nejaka miliarda na investicie?

...

Kiezby! Ale realita je tvrdsia, miliardu dostanes akurat tak na udrzbu, investicne dotacie sa pohybuju okolo 400 mil. sk a to nie je jedinou potrebnou investiciou len nakup novych klbakov. K2 na K2S, plynofikacia (podla mojho nazoru je potrebna), T3 na T3P, nakup novych informacnych systemov...

Prostriedky vystacia max. na 25 - 40 vozov.

_________________
- Kde skoncia neposlusne zastavkove oznacniky?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 25.lis 2006, 19:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 02.zář 2003, 19:07
Příspěvky: 1223
Bydliště: Košice - Sever
tpmm píše:
eMareq: 100 vozidiel? A este k tomu klbovych? Taka nejaka miliarda na investicie?

...

Kiezby! Ale realita je tvrdsia, miliardu dostanes akurat tak na udrzbu, investicne dotacie sa pohybuju okolo 400 mil. sk a to nie je jedinou potrebnou investiciou len nakup novych klbakov. K2 na K2S, plynofikacia (podla mojho nazoru je potrebna), T3 na T3P, nakup novych informacnych systemov...

Prostriedky vystacia max. na 25 - 40 vozov.


Ja viem, že je realita tvrdšia. Všade je tvrdšia. Šlo mi o to, že keď sa bude nákup autobusov odkladať, tak prehrdzavenejšie vozy budú ešte prehrdzavenejšie až raz zhnijú. Pravidelná obnova parku robí svoje. Tak bude musieť BA kúpiť nie 50 ani 100 ale NARAZ aj 200 vozidiel a to stojí omnoho viac! Už ste mohli byť čiastočne za vodou!!!

Mať tak vaše prachy a správnych ľudí, to by v KE bolo radosť žiť. To čo BA dáva na investície, je v KE celoročná dotácia. O investičných dotáciách ani nehovorím (to je veľká bieda). Ale nedal by som niekedy ani to.

E499.3056 píše:
eMareq: Pozn. red. - nie si v Kosiciach, alebo v CSSR :) Aj ked si stale myslim, ze namiesto 22 ks Solarisov za rovnaku cenu by sa dalo kupit 38 ks Karosa B 961E, skoda, ze tieto stroje sa uz nevyrabaju. Keby pridali tak o 30 milionov viacej, k 38 autobusov by pribudlo tak 6-7. Dokopy 45 novych autobusov. DPB by mohol vyradit Ikarusy a niektore linky posilnit. Karosy by som modernizoval aj nadalej.

Preco DPB kupil prave solarisy?
Podmienka - CNG! Karosy B 961E sa nevyrabali CNG! Snad Karosa by bola ochotna niekedy vyrobit Bratislave 25 ks B 961E! :wink: Keby mali este nakresy a vsetky elektricke toky vo vozidle, myslim, ze Karosa by este vyrobila 25 ks autobusov. Aj ked to norma nedovoluje, no a co, treba posilnit dopravu a nie obmedzit.

DPB ked by nakupil nove autobusy, tak namiesto neustaleho rozsirovania ciest z dovodu narastu gumokolovej dopravy by ludia predali, alebo odlozili auto a z penazi na rozsirovanie ciest by sa nakupili nove autobusy. Haf!


Pozn. red. KE by potrebovali ročne kúpiť tak 25 nových vozidiel.

V BA sa pretestovalo toľko vozidiel aj na plyn aj na naftu, že si podnik mohol vybrať čo kúpiť. To, že sa DPB vydal cestou plynofikácie vozidiel mu neupieram, ALE PREČO INVESTOVAŤ PRACHY UŽ DO ROZSYPANEJ takmer dospelej B732, KEĎ SI MôŽEM KÚPIŤ NOVÝ A VYDRŽÍ MI 2x TAK DLHŠIE (a sa o neho aj patrične starám)? Každý dopravca kupoval predovšetkým nové autobusy.

Kto raz presadne do auta už z neho nepresadne naspäť ani keby po meste chodili len samé hypermoderné nízkopodlažáky, každé 2-3 minúty! (Tá posledná veta je nezmysel.)

_________________
Fico: Juraj Jánošík bol prvý slovenský socialista, lebo bohatým bral a chudobným dával.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: sobota, 25.lis 2006, 21:29 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
EMareq: KE by potrebovali rocne 25 novych vozidiel? Srandujes?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz