Karol Nagy 05.Feb 2006, 20:13 píše:
Revízori by nepotrebovali žiadnu mzdu, pokiaľ by celá čiastka z pokuty pripadla im. Pokuta by nemusela byť 100 - násobkom cestovného, ale by stačil 20 - násobok. Tým by sa zvýšil aj podiel vymožených pohľadávok od čiernych pasažierov. Frekvencia revízorov by mohla byť oveľa vyššia. Uživili by sa aj pri výskyte čiernych pasažierov v počte menšom než 1%.
PvvS 11.Feb 2006, 16:25 píše:
A jak by se osetrilo aby revizori nevybirali neopravnene pokuty ? A pokud by nebyli zamestnanci DP nemaji v jeho vozidlech co delat. Pokud jsou , tak je zamestnavatel povinen zajistit minimalni mzdi, tudiz musi byt placeni.
Podvodných revízorov sa z času na čas vyskytne tak či ta. Tak ako podvodných vyberčaov na rozne zbierky, podvodných poisťovacích agentov a pod.... Aj ja sa čudujem, že sa s podvodnými revízormi pri súčasnom systéme nič nerobí. Napr. pri nástupe skutočných revízorov by sa ten, ktorý nastúpi prednými dverami mal u vodiča legitimovať. Ten by potom po určitom čase (1-2 min) zablokoval označovače lístkov, ohlásil do mikrofónu prítomnosť revízie. Falošní revízori by mali úplne minimálnu šancu.
Pointa mojho návrhu by bola aj v tom, že by vobec nevadilo (z hľadiska potrieb eliminácie čiernych pasažieroch - a stále predsa hovoríme len o ekonomike dopravných podnikov), keby pracovali aj falošní revízori!
PvvS 11.Feb 2006, 16:25 píše:
A pokud by nebyli zamestnanci DP nemaji v jeho vozidlech co delat.
Prečo nie? Čím by poškodili DP aj prípadne falošní revízori? Samozrejme, falošných revízorov by mohli nachytať skutoční revízori - a nevyhli by sa pokute, pokiaľ by boli bez lístka, bez platného dokladu. Falošných revízorov by mohla eliminovať aj ochrana spotrebiteľov (Aby napr. neotravovali v každej linke). Návrh samozrejme nie je a priori o falošných revízoroch. Revízori, mohli by to byť prednostne napr. ktorýkoľvek zamestnanci DP mimo svojej pracovnej náplne by mali mať odznaky, ktorých vyhotovenie (vzhľad) by malo byť zverejnené pre cestujúcich. Malý detail by bol, či by si revízori, pokiaľ by nešlo o zamestnancov DP sami kupovali mesačné lístky alebo by im ich poskytol DP.
PvvS 11.Feb 2006, 16:25 píše:
Pokud jsou , tak je zamestnavatel povinen zajistit minimalni mzdi, tudiz musi byt placeni.
Zamestnávateľ im napr. dá minimálnu mzdu - a oni mu neodvedú v pokutách za mesiac ani toľko? Nebolo by výhodnejšie, nedať im nič - a nech si zarobia ako vedia? Nejaký prehľad o vybraných pokutách by si DP mohol pritom robiť. Napr. tak, že by sa úhrada pokutu aj púha identifikácia čierneho pasažiera udiala pred vodičom.
tomas píše:
No ja by som podporil to, že by dostávali určitú mzdu (napr. minimálnu) a potom by dostávali časť z pokút, ktoré vyberú.
Tak to asi chodí. Nie? Nehovoríš nič nového a nereaguješ na môj úvodný článok.
tomas píše:
Keby brali celú pokutu, tak by zarobili asi viac ako generálny riaditeľ ...

Asi si si nevšimol v mojom úvodnom článku, že súčasne navrhujem znížiť pokutu zo 100 - násobku obyčajného cestovného na 20 - násobok. Dopľňam: Alebo len 15 - násobok. Ak by aj tak zarábali revízori príliš veľa, určite nie na úkor DP, ale naopak - k ich priamemu aj nepriamemu prospechu (DP tvrdia, že revízori sú pre nich finančnou záťažou a priznávajú len ich nepriamy finančný prínos). A aj - možno vysoký zárobok revízorov by sa znížil, akonáhle by cestujúci zaregistrovali ich častý výskyt.