Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je středa, 18.zář 2019, 11:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 203 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další

Ktorá z historických elektri?iek bola po?as osláv Dní mesta Košice vašim favoritom?
Cassovia ev.?. 104 15%  15%  [ 6 ]
T2 ev.?. 212 33%  33%  [ 13 ]
T1 ev.?. 203 51%  51%  [ 20 ]
Celkem hlasů : 39
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 09.úno 2004, 19:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 02.zář 2003, 19:07
Příspěvky: 1223
Bydliště: Košice - Sever
~> ja - taketo kiksy, najdes napr. v Saci - kvetna, ale zastavka sa vola, Krasna n.H - cukraren (mozno to uz napravili). A este mi napada zastavka od nas (VS KNV), ktora sa dostala na VD Stavbu /dnes L. A. :)/

Ked si tak matne spominam, tak zastavku pre L15 pri krajskom urade -> lokomotiva (provizorna na paneli) a potom tiez na zastavku pre L14, takisto pri krajskom urade, konkretne pri krcme u Janka.

_________________
Fico: Juraj Jánošík bol prvý slovenský socialista, lebo bohatým bral a chudobným dával.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Špz
PříspěvekNapsal: pondělí, 29.bře 2004, 15:51 
Nemá niekto ŠPZ týchto busov ??? (hlavné staré)

Karosy B731, B732, C734, Ikarusy 280.08, 280.10


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 22.čer 2004, 13:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Otazka : ako to bolo s dodavkami T3 ? v ktorom roku co za cisla ? T1 a T2 mam... hlavne by ma zaujimali tie tusim 4 supravy s TV1 - hlavne ich cisla a tiez nahradne skrine, na ktore cisla isli a z ktoreho roku boli... dik...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 01.črc 2004, 19:37 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
LUBOS: Myslim, ze v tomto by Ti vedel odpovedat Sarko alebo iny elektrickovy historik. Ja taketo informacie nemam.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 02.črc 2004, 00:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
lubos: Mrknem sa Ti na to a odpoviem Ti v "triezvejšiu" hodinu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 15.pro 2004, 21:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
uz si sa mrkol ? ma niekto vyrobne cisla starsich voznov ako rok 1982 ? po roku 1982 ich mam, ale su pomerne rozhadzane.

Vie niekto nieco blizsie o opravach vymennym sposobom ? Vraj v Ke mali o dve T3 viac, ktore boli bez Ev. c. a boli vymienane za naburane, aj s prepisom ev. c. Dialo sa to aj medzi jednotlivymi seriami ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: pripomienky - galéria his. el.
PříspěvekNapsal: středa, 16.úno 2005, 10:08 
Fotogaléria KE električiek má v popiskách drobné nepresnosti :
obr. č. 1 : ... na konci éry dvojosých vozňov ..., foto je z prelomu 40-tych a 50-tych rokov - motorový vozeň má strešné držáky na reklamy, znak mesta na bočnici, biely pruh nad nápravami, vlečný vozeň je originál vlečňák, má terčík na streche, Všetky hore uvedené "znaky" postupne boli odstránené do poloviny 50-tych rokov. Neide o foto z konca prevázdky starých električiek, ale tesne po "víťaznom februáry alebo tesne pred ním.
obr. č. 6 : električka nie je pri Dóme, ale medzi Ústavným súdom a divadlom
obr. č. 7 : ... prvé roky premávky ..., foto je z prelomu 20-tych a 30-tych rokov, prvé roky premávky by boli z rokov 1914 až 1920
obr. č. 8 : nie je to popri dóme, ale medzi Ústavným súdom a divadlom
obbr. č. 9 : foto je z rokov 1947 až 1949, na električkách sú ešte reklamné tabule, linka č. 5 je z obdobia, keď mala trasu nám. MM - žel. stanica cez Masarykovu okr.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 11.bře 2005, 22:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 18.črc 2002, 22:25
Příspěvky: 510
Bydliště: Kocúrkovo
Myslím, že sem do "histórie" sa to viac hodí...
Ak si chce niekto zaspomínať: http://www.doprava.cx/mesicnik/002.php#0024


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 11.bře 2005, 23:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Jojo to bylo jeste vozu .

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 12.bře 2005, 08:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Pavlo : Opravene. Vdaka a ospravedlnujem sa za chyby v popisoch. :oops:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 12.bře 2005, 09:40 
lubos píše:
uz si sa mrkol ? ma niekto vyrobne cisla starsich voznov ako rok 1982 ? po roku 1982 ich mam, ale su pomerne rozhadzane.

Vie niekto nieco blizsie o opravach vymennym sposobom ? Vraj v Ke mali o dve T3 viac, ktore boli bez Ev. c. a boli vymienane za naburane, aj s prepisom ev. c. Dialo sa to aj medzi jednotlivymi seriami ?


Opýtaj sa Sarka, Diggiho alebo Adama Tatranského...už by bolo na čase to zverejniť...má to však háčik jeden starý dedo, ktorý to všetko evidoval a vyhráža sa žalobami po zverejnení týchto špinavostí ktoré sa diali za minulého režimu


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 12.bře 2005, 14:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
nn píše:
lubos píše:
uz si sa mrkol ? ma niekto vyrobne cisla starsich voznov ako rok 1982 ? po roku 1982 ich mam, ale su pomerne rozhadzane.

Vie niekto nieco blizsie o opravach vymennym sposobom ? Vraj v Ke mali o dve T3 viac, ktore boli bez Ev. c. a boli vymienane za naburane, aj s prepisom ev. c. Dialo sa to aj medzi jednotlivymi seriami ?


Opýtaj sa Sarka, Diggiho alebo Adama Tatranského...už by bolo na čase to zverejniť...má to však háčik jeden starý dedo, ktorý to všetko evidoval a vyhráža sa žalobami po zverejnení týchto špinavostí ktoré sa diali za minulého režimu


Informacie o vozidlach T3 od roku 1963 do 1982 mam uz doma. Je tam vsetko, vcitane precislovani. Bolo to zverejnene minuly rok v jednom periodiku, ktore sa mi dostalo do paciek a planujem ho pouzit ako zdroj, samozrejme s kompletnou citaciou a vsetkym co k tomu patri. Co sa tyka T1-T3, ich popisy su uz v priprave, su vsak aj projekty, ktore mam prepracovanejsie a preto pojdu na radu ako prve (viz spominane kosicke autobusy). Ak vsak vsetko pojde v poriadku, cca do mesiaca by to malo ist na net, vcitane niekolkych starich fotografii (vacsina vsak nevalnej kvality :oops: :cry: ).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 09.lis 2005, 16:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 10.bře 2003, 12:55
Příspěvky: 1010
Bydliště: Všeobecná diskusia / Universal Discussion
Kto vybral [platny :D ] CP linky 105, a zalepil ho na zastavku na namesti osloboditelov.
+ 1 otazka: Kde boli kedysi garaze, v ere ikarusov 620. Na hornadskej? Na tom mieste ako dnes?

_________________
Budúcnosť je jasná, budúcnosť je EUROBUS :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 13.dub 2006, 17:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 18.črc 2002, 22:25
Příspěvky: 510
Bydliště: Kocúrkovo
Trošku smutnej histórie..

Citace:
DPMK nemá na náhradné diely, preto predáva električky

Zdroj: Korzár - streda 20.02.2002

Dopravný podnik mesta Košice nemá dostatok finančných prostriedkov na údržbu električkového parku. Nelichotivú situáciu sa predstavitelia spoločnosti rozhodli riešiť nie príliš štandardnou formou. Dve električky, ktoré momentálne vozia Košičanov, mestské koľaje opustia.
Ako sme sa dozvedeli, obe električky poputujú do spoločnosti ČKD Praha, odkiaľ dostane DPMK ako protihodnotu náhradné diely na opravy električiek. Ide o výmenný obchod, pričom ČKD predá vozne do Sarajeva.
"Je pravda, že máme málo peňazí, pričom električky si údržbu vyžadujú. Keďže nie je na náhradné diely, rozhodli sme sa situáciu urgentne riešiť. Naše električky by mali v dohľadnom čase jazdiť v Sarajeve, odkiaľ nám majú za ne zaplatiť. Za tieto peniaze nám ČKD Praha pošle náhradné diely a vlečný vozeň nízkopodlažnej električky. Ten však bude bez motorov. Ak by sme to neurobili, nastali by obrovské problémy, ktoré by sa dotkli dopravy v meste," hovorí riaditeľ dopravného podniku Igor Reiprich.
Ako uviedol, ide o električky s rokom výroby 1989, ktoré sú v bežnej prevádzke. V DPMK majú síce aj staršie vozne, no tie by vzhľadom na vek ako aj technický stav s určitosťou nikto nechcel. "Ide o akúsi strednú triedu kĺbových električiek, ktorých máme šestnásť. Zmluva medzi DPMK a ČKD je na spadnutie, mala by sa podpísať v najbližších dňoch. Na električky bol urobený znalecký posudok. Podobnú transakciu sme urobili už viackrát, pričom pred deviatimi rokmi sme podobným spôsobom predali električky do bývalej Juhoslávie. Mali by jazdiť po Sarajeve," dozvedáme sa od I. Reipricha.
Električky opustia Košice v priebehu niekoľkých dní.
"Len čo dôjde k podpisu zmluvy, trochu vozy umyjeme a pošleme do Prahy. Musíme si však dávať veľký pozor, pretože podľa skúseností s obchodníkmi z oblasti bývalej Juhoslávie sa tí snažia robiť rôzne prieťahy s platením. Pri poslednom predaji električiek do Sarajeva požadovali šesť vozňov, no nemali peniaze. Vozne z Prahy do Bosny a Hercegoviny budú presunuté na etapy, podľa toho, či dôjdu peniaze na účet, alebo nie."
Predseda dozornej rady DPMK Ing. Ján Šarák nevidí v tejto transakcii veľký problém. "Dopravný podnik má 140 električiek, pričom prevádzkuje len zhruba 86. Z toho vyplýva, že zhruba 35 percent je nevyužitých. Použitie niektorých dielov zo starších typov nepoužívaných vozňov však nie je možné. Je to špecifická situácia, veď napríklad v Londýne, aj keď tam električky nepremávajú, využívajú každý autobus na 100 percent. V čase, keď je všetko nákladné, si uvedomujú, že skladovať staré autobusy nie je ekonomické. Podobne je tomu tak aj v prípade dopravného podniku a pokiaľ viem, niečo také sa chystá aj na železnici. Dozorná rada nemá voči postupu vedenia DPMK výhrady, veď oni zodpovedajú za prevádzku," uviedol J. Šarák.

Ach, Igor, Igor...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 24.srp 2006, 14:39 
Offline

Registrován: úterý, 22.srp 2006, 09:45
Příspěvky: 64
Mohol by mi niekto prosím napísať históriu električky T3Su 100/II cvičná jazda. Prečo sa do KE dostala? Je to špecíálny kus pre potreby cvičných jázd, alebo sa dostala ako električka určená na export? ak áno, tak kam bola určená?. A stále vykonávala len cvičné jazdy?
Ešte mám otázku, jazdili v Ke električky T1? ak áno, približne, v ktorých rokoch a asi koľko kusov. ˇ
Ďakujem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 24.srp 2006, 14:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pátek, 28.črc 2006, 09:21
Příspěvky: 82
Bydliště: BA
dragula píše:
Ešte mám otázku, jazdili v Ke električky T1? ak áno, približne, v ktorých rokoch a asi koľko kusov. ˇ
Ďakujem

Staci si pozriet MD - Kosice - Prehlad Vozidiel

11 kusov Tatra CKD T1 jazdilo v KE v rokoch 1956-57.

_________________
- Kde skoncia neposlusne zastavkove oznacniky?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 24.srp 2006, 14:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 18.črc 2002, 22:25
Příspěvky: 510
Bydliště: Kocúrkovo
dragula píše:
Mohol by mi niekto prosím napísať históriu električky T3Su 100/II cvičná jazda. Prečo sa do KE dostala? Je to špecíálny kus pre potreby cvičných jázd, alebo sa dostala ako električka určená na export? ak áno, tak kam bola určená?. A stále vykonávala len cvičné jazdy?
Ešte mám otázku, jazdili v Ke električky T1? ak áno, približne, v ktorých rokoch a asi koľko kusov. ˇ
Ďakujem


100/II bola dodaná v r. 1970 ako náhradná skriňa pre vozeň 261/II, v podstate je to jediná T3SU v Košiciach a jediná pôvodne dvojdverová T3 v ex-ČSSR, jazdila do r. 1990 v normálnej premávke s cestujúcimi (foto)

T1 boli dodávané v rokoch 1956-57 (ev.č.201-211), "vďaka" tradičnej košickej "údržbe" boli všetky do roku 1966 vyradené alebo predané (v Ostrave T1 jazdili do r. 1986...) Viac info tu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 24.srp 2006, 16:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 02.zář 2003, 19:07
Příspěvky: 1223
Bydliště: Košice - Sever
carchye píše:
Bola určená pre východný trh, čo ja som videl fotky tak jazdila ako A vozeň v trojičke pod číslom 261.
Do Košíc vraj bola dodaná ako náhradná skriňa a dôvod prečo neodišla na východ je jednoduchý. Ako som sa dozvedel od kolegov z Ostravy, spadla z vagóna pri nakladaní vlaku v Prahe na Smíchove.


Tá trojička bola 261+268+290 a železiarnici nemali v obľube tento vozeň, vďaka tým dvom dverám. :)

_________________
Fico: Juraj Jánošík bol prvý slovenský socialista, lebo bohatým bral a chudobným dával.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 07.říj 2006, 12:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 08.srp 2006, 15:18
Příspěvky: 33
Bydliště: Sídlisko Ťahanovce
Nasiel som v kniznici mapu KE z r. 1993 aj s link. vedenim MHD. linky RA su oznacene bez prisluchajuceho cisla, t.j. z THC, z KVP len RA. Potom ma zarazila cudna RA-cka cez Barcu na PHV a dalsia do "Bočiar-Zvarovna rur".

Inac su tu zaujimave nazvy zastavok:

Saca - Hotel Metal (Saca-Nemocnica ?asi?)
Kovosluzba (konecna l. 24A) - kdesi na Presovskej ceste

_________________
Fotogaléria KOŠICE


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ...
PříspěvekNapsal: sobota, 07.říj 2006, 15:18 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
Kovosluzba je resp. bola, ked sa dobre pamatam, na Priemyselnej, nedaleko Termostavu.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 203 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz