Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je čtvrtek, 20.zář 2018, 12:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 522 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 27  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 04.lis 2006, 20:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 29.lis 2005, 12:48
Příspěvky: 200
Bydliště: Košice, Terasa
Geoterm: O zemetraseniach som tiez nepočul, ale je pravda že geotermalne zdroje su obmedzene podla systemu vrtov cca 20-40 rokov (existuje viac metod ako vulkanicke, horuca sucha skala ....).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 04.lis 2006, 20:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Hmm to by uz davno musely 3/4 geotermalnich lazni davno zmizet z povrchu zemskyho...
Neni to spise spojeno s vycerpanim lozisek ? U naftovych vrtu se tento jev vyskytuje, kdyz se vycerpany lozisko hrouti.

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 04.lis 2006, 21:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pátek, 03.lis 2006, 19:06
Příspěvky: 13
Bydliště: Kosice
Geotermalne kupele? Neprehanajte ;) Ale ano, vycerpatelnost je faktor, najma ked najma v pozdejsich fazach z vrtov mozno "obdrzat" nebezpecne plyny a pod. Ale respektujuc, ze toto je diskusne forum o MHD, nechcel som tu vypisovat zoznam +/- geoterm. energie (nastastie zdrojov sa da najst na tuto temu viac nez dost). Dostali sme sa k tomuto od otazky trolejbusov tusim :).
Ak mozem trochu vratit temu este dalsi o krok spat, k svojej povodnej otazke: Bolo by podla vas v KE efektivnejsie nepodporovat trolejbusy a usetrenym potencialom podporovat ED alebo takto ako teraz je to podla vas predsa len lepsie? Nazory niektorych uz ciastocne poznam. Zaujima ma osobne, ci z toho nakoniec bude 100% ano (a kazdeho kto napise) pre 3 trakcie v KE. Zatial to tak vyzera :)


Naposledy upravil miroslav dne sobota, 04.lis 2006, 21:06, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 04.lis 2006, 21:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 29.lis 2005, 12:48
Příspěvky: 200
Bydliště: Košice, Terasa
Pokial viem, tak geoterm. ložisko sa nevyčerpa v pravom slova zmysle, voda sa po pouziti vracia spat do vrtu. Tu vznika takzvana studena bublina (ktora vznika na zaklade toho, ze teplu vodu odcerpavame rychlejsie ako sa stihne podlozie znova ohriat) a ta sa rokmi siri az sa stane vrt nepouzitelny.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ...
PříspěvekNapsal: sobota, 04.lis 2006, 21:46 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
MIROSLAV: Prave v oblastiach, kde cesta vedie v blizkosti obytnych domov, je nizka hlucnost trolejbusu vitana. Napr. Podhradova, Tahanovce. A, Podhradova. Myslite, ze by sa trolejbus na l. c. 16 neuzivil? Ide o vytazenu linku. Takze si myslim, ze by sa uzivil. A ked sa zo zastavky rozbieha napr. Soplaris, tak to nie je hluk, ale rachot.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 04.lis 2006, 21:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Ve stavajicim stavu jsou trbusy drazsi. Pokud se rozsiri sit, pocty vypravenych vozu, zkrati intervaly. tak se je vyplati provozovat.
Otazkou je jak to buse nvypadat za nekolik let az doslouzej prvni vozy 15tr a bude je potreba nahrazovat. Novy kloubovy abus stoji okolo 5-9 milionu, kloubovy trbus okolo 12-17 milionu. Dnes uz se trbusy a abusy lisi pouze pohonou soustavou.
zajimavy je ze v zapadnich zemich se trbusy obnovuji a casto i staveji.I v rime investovali do trbusu. A pokud se udrzi trbusy i v takovych marianskych laznich, kde je denni vypravenost tak 3-5 vozu a mesto je i pres to dotuje (vic jak abusy) , navic se ted nakoupily novy vozy, tak nevidim duvod proc ji neudrzet i v ke.
Staci si porovnat zastavky, kde jezdi pouze trbusy a kde pouze abusy. Rozdil v tom cim jsou asfaltovy zalivy poteceny je podstatny. Tam kde je u trbusu par kapek oleje, je u abusu solidni vrstva.
K tomu brnu.
Naklady na abus jsou tusim 40-45 kc/km a na trbus okolo 35 kc/km.

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 04.lis 2006, 22:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pátek, 03.lis 2006, 19:06
Příspěvky: 13
Bydliště: Kosice
Nodes: myslim ze mozem suhlasit.
PvvS: zaujimave. Drobna poznamka ad M. Lazne: maju iba 2 trakcie a mozno udrzanie tej neautobusovej bude aj otazkou vztahu k nej, nielen k zisku... Uz vedia, ake to bolo stratit elektricky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ...
PříspěvekNapsal: sobota, 04.lis 2006, 22:23 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
PvvS: Mohol by si uviest, ako trolejbus v kopcovitom terene prinasa energeticku usporu v porovnani s antabusom?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 04.lis 2006, 22:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Nodes: neznam castku za kterou DPMB nakupuje elektrinu.

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: sobota, 04.lis 2006, 22:45 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
PvvS: Myslel som to tak, akym sposobom je v kopcovitom terene prevadzka trolejbusu uspornejsia. Ci napr. pri jazde do kopca je spotreba nizsia v porovnani s antabusom alebo inak.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 04.lis 2006, 22:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 18.črc 2002, 22:25
Příspěvky: 510
Bydliště: Kocúrkovo
miroslav píše:
Bolo by podla vas v KE efektivnejsie nepodporovat trolejbusy a usetrenym potencialom podporovat ED alebo takto ako teraz je to podla vas predsa len lepsie?

Moj nazor: za sucasneho vedenia DP by nepodporovanie trolejbusov viedlo akurat k nakupu dalsich a dalsich smradobusov, a elektricky by sa stale rovnako rozpadavali, takze nesuhlasim. Pokial by ale existovala nejaka realna studia podrobne popisujuca usetrene prostriedky v TD a naopak investicne zamery v ED (ktora bude uz coskoro na pokraji kolapsu), podlozena schopnymi ludmi s cielom naplnit MHD a nie vlastne vrecka, tak by sa o tom dalo diskutovat... Elektricky maju pochopitelne prednost, pokial by slo o to "obetovat" jednu trakciu. Aj tak si ale myslim, ze t-busy maju v kopcovitych oblastiach Kosic svoje miesto (sucasne, ale aj buduce v potencionalnom rozsirovani).

Este mi tak napada - ake dotacie (do akej vysky) sa daju zohnat na nakup autobusov (hoci aj CNG, alebo vodikovych) a ake na vystavbu trolejbusovych trati, resp. nakup vozidiel? Mozno ma niekto vyvedie z omylu, ale povedal by som, ze na trolejbusy by sme z EU mohli dostat podstatne viac (50-75%?)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 04.lis 2006, 23:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 23.kvě 2006, 20:50
Příspěvky: 2866
Bydliště: Košice
Isidor píše:
Mozno ma niekto vyvedie z omylu, ale povedal by som, ze na trolejbusy by sme z EU mohli dostat podstatne viac (50-75%?)


teraz sa opýtam tak hlúpo, ale prečo sa to potom nerobí :?: Vedˇ ryžovať by sa dalo nielen pri nákupe busov...

_________________
Live long and prosper!

May force be with Košice!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 05.lis 2006, 00:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 29.lis 2005, 12:48
Příspěvky: 200
Bydliště: Košice, Terasa
TA píše:
teraz sa opýtam tak hlúpo, ale prečo sa to potom nerobí :?: Vedˇ ryžovať by sa dalo nielen pri nákupe busov...


človek si vybera najjednoduchšie riešenie, načo sa trapit s projektami a babrat s vystavbou, ked sa daju rovno kupit abusy...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 05.lis 2006, 01:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 18.črc 2002, 22:25
Příspěvky: 510
Bydliště: Kocúrkovo
TA píše:
teraz sa opýtam tak hlúpo, ale prečo sa to potom nerobí :?: Vedˇ ryžovať by sa dalo nielen pri nákupe busov...

Mam taky pocit, ze v aktualnom (skratenom) programovom obdobi (2004-2006) nie je mozne na Slovensku (na rozdiel od CR) cerpat peniaze z EU fondov na obnovu/rozvoj ekologickych/bezbarierovych dopravnych prostriedkov (minimalne neviem o tom, ze by niektore mesto u nas nejake dotacie ziskalo). Ale na roky 2007-2013 by sa to podla vsetkeho malo zmenit (vid hysteria okolo "KORIDu" a pod.)
Akym sposobom sa cerpaju financne prostriedky z fondov EU, stanovuje typicky dokument schvalovany vladou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 05.lis 2006, 01:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pátek, 03.lis 2006, 19:06
Příspěvky: 13
Bydliště: Kosice
m2oo1 píše:
človek si vybera najjednoduchšie riešenie, načo sa trapit s projektami a babrat s vystavbou, ked sa daju rovno kupit abusy...

...a navyse, ked existuju firmy, zaoberajuce sa rekonstrukciami abusov schopne ponuknut totalne rekonstruovanu Karosu 7xx co behala niekde v Cesku (podla mojich inf. obrazne povedane, z takeho busu po tzv. rekonstrukcii zostavaju stare "iba vyrobne cisla" a doklady (dobre, mozno aj nieco ine, ale neviem presne, no vraj uz nie vela toho)) + prerobeny na CNG je mozne od nich kupit za nieco cez cca 6 mil. Sk, co je lakava cena, zvlast pre ludi s pravomocami, ktori busy uprednostnuju vzdy a vsade... :| Nebolo by zle, keby boli firmy, ktore takto rady zrekonstruuju a predaju aj tbus... ale do rekonstr. trolejbusov si len tak hocijaka firma pochopitelne netrufne (mozno ani nesmie...).

Inak suhlasim, ze tbusy maju u nas v KE svoje opodstatnenie, ak chceme elektricku trakciu aj v kopcoch. V uvodnom prispevku som uvadzal, ze Helsinki a Inssbruck vyhodili tbusy v prospech elektriciek, no je pravda, ze vsetky dolezite ulice tych miest su relativne na rovine, takze zrejme nemali az tak za cim lutovat. (Iste mi pripomeniete, ze ako tretie mesto som uvadzal este Prahu, ale tam nepoznam suvislosti...)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 05.lis 2006, 02:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
rekonstrukce trbusu by vysla skoro stejne draho jako novy. Navic enni kde brat skelety. Na 14tr se jich par vyrobilo .
Jinak pokud se vyrazuji trbusy, tak je to vetsinou proto ze jde o 20 a vic let stary vozy, ktery jsou zcela zrezively.
Tyhle vozy, uz se nevyplati ani opravovat.

V CR lze vyuzit dotacni zdroje, ze kterych lze zaplatit az 1/2 ceny novyho vozidla. Pak se nevyplati rekonstruovat stary. Rekonstrukce muze byt drazsi jako novy vuz
Tady je zverejneny na kolik vozidel a v jake vysi byly dotace poskytnuty:
http://www.mdcr.cz/cs/Programy+a+projek ... efault.htm

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 05.lis 2006, 09:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 02.zář 2003, 19:07
Příspěvky: 1223
Bydliště: Košice - Sever
carchye píše:
...Evidentne sa to oplatí viac ako kúpiť novú C954E, iste , že prestavba na CNG je trochu náročnejšia, ale pokiaľ sa niekomu chce hrabať v archíve Korzára, bol o tom tuším článok a cena sa pohybovala okolo 3 mil. za jednu Vrakosku...


Začnú premávať prvé tri autobusy s plynovým pohonom

V Košiciach začnú od štvrtka premávať prvé tri autobusy poháňané zemným plynom. Náklady na prestavbu a kompletnú renováciu každého z nich boli 3 milióny. Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) ušetrí aj na pohonných hmotách. Pri súčasných cenách nafty a zemného plynu to predstavuje päť korún na každý najazdený kilometer. Investícia do renovácie a prestavby sa tak DPMK vráti o štyri roky. Za súčasných cenových podmienok tak DPMK ušetrí na pohonných hmotách 1,5 milióna Sk.

Na brífingu po slávnostnom spustení plničky zemného plynu to uviedol riaditeľ DPMK Igor Reiprich.
Uviedol tiež, že DPMK má vo vozovom parku okolo 200 autobusov a postupne by chceli prerobiť na plynový pohon 80 až 90 z nich. Zemný plyn bude DPMK čerpať na plniacej stanici postavenej na okraji ich areálu. Do stanice investoval SPP a za takmer 30 mil. Sk ju ako dodávateľ postavila košická firma VSS. Košice sú tak po Bratislave, Michalovciach, Zvolene a Nitre piatym slovenským mestom s autobusmi na zemný plyn.

_________________
Fico: Juraj Jánošík bol prvý slovenský socialista, lebo bohatým bral a chudobným dával.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 05.lis 2006, 11:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 18.črc 2002, 22:25
Příspěvky: 510
Bydliště: Kocúrkovo
PvvS píše:
V CR lze vyuzit dotacni zdroje, ze kterych lze zaplatit az 1/2 ceny novyho vozidla. Pak se nevyplati rekonstruovat stary. Rekonstrukce muze byt drazsi jako novy vuz
Tady je zverejneny na kolik vozidel a v jake vysi byly dotace poskytnuty:
http://www.mdcr.cz/cs/Programy+a+projek ... efault.htm

Nezabudaj este na tzv. SROP (Spolecny regionalni operacni program), z ktoreho napr. Plzen dostala 75% na rekonstrukciu dvoch K3RN-T plus nejake informacne systemy, Olomouc nakupuje Tria a rozvija preferenciu MHD (62%) a pod... I ked tento program je zamerany skor na bezbarierovost a celkovu podporu verejnej dopravy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 10.lis 2006, 15:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 29.lis 2005, 12:48
Příspěvky: 200
Bydliště: Košice, Terasa
Prečo pri výstavbe nových koľají v KE (Južná trieda, teraz ŽST) sa používa upevnenie skrutkami? Aspoň pri klasickej železnici je trend upevňovať len pružnými svorkami (napr. Vossloh) :idea:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 04.led 2007, 12:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Mel bych dotaz :
Vrak 515 odjel z KE i s podvozky ?

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 522 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 27  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz