Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je neděle, 22.říj 2017, 20:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 522 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Električka na Sídl. Ťahanovce
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 12.dub 2007, 14:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 28.říj 2006, 23:51
Příspěvky: 1338
Bydliště: MČ Košice - Sídlisko Ťahanovce
m2oo1 píše:
Jedna (zatiaľ) sci-fi otázka: V prípade ED na Ťahanovce (teraz neuvažujeme o vnútrosídliskovej doprave), myslíte, že by na obsluhu stačily 1 - 2 linky? (teda bez AD, za podmienky vytvorených prestupových uzlov a časovej tarify)
Ja si myslím, že stačili by a jedna z tých liniek by mohla byť aj náhrada za dnešnú autobusovú linku 27 (Sídl. Ťahanovce - cez stanicu, alebo Nám. MMM (neviem už ani, ako to je teraz) - Nám. Osloboditeľov - Južná trieda - Sídl. Nad Jazerom). Aspoň by sa ľudia zo Sídl. Nad Jazerom, že prečo musia za 27 ísť až na Dneperskú...
A druhá by mohla mať trasu ako jedna z dvojice 10 a 34... :wink:

_________________
"Potrebu dopravného systému spravidla pochopíme až v dobe, keď vďaka nášmu nezáujmu zanikne."


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 12.dub 2007, 15:05 
Offline

Registrován: úterý, 14.lis 2006, 19:13
Příspěvky: 97
Bydliště: KE
Dnes mi pán (socialista :lol: ) Reiprich rozprával prave o trati na THC, studia je hotova, elektricka bude chodit len dole ( ved kde inde)... s pripojmi na Abusy pre ludi z hora.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 12.dub 2007, 16:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 02.zář 2003, 19:07
Příspěvky: 1223
Bydliště: Košice - Sever
m2oo1 píše:
Jedna (zatiaľ) sci-fi otázka: V prípade ED na Ťahanovce (teraz neuvažujeme o vnútrosídliskovej doprave), myslíte, že by na obsluhu stačily 1 - 2 linky? (teda bez AD, za podmienky vytvorených prestupových uzlov a časovej tarify)


Stačila by jedna linka do centra, resp. na stanicu cez centrum. S intervalom 15 ÷ 12 minút a výpravou dvoch vozňov.

36065 píše:
Dnes mi pán (socialista :lol: ) Reiprich rozprával prave o trati na THC, studia je hotova, elektricka bude chodit len dole ( ved kde inde)... s pripojmi na Abusy pre ludi z hora.


Bolo to dnes v rádiožurnáli o 12.00 h na SRo 1.

_________________
Fico: Juraj Jánošík bol prvý slovenský socialista, lebo bohatým bral a chudobným dával.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 12.dub 2007, 19:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 23.kvě 2006, 20:50
Příspěvky: 2866
Bydliště: Košice
mne sa zdá 12 - 15 minút málo :? Chcelo by to menší interval. Pri 1 linke kľudnej aj 5 - 6 minút.

_________________
Live long and prosper!

May force be with Košice!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: .....
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 12.dub 2007, 20:05 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
Samozrejme, interval by mal byt prekladany.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 12.dub 2007, 20:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 02.zář 2003, 19:07
Příspěvky: 1223
Bydliště: Košice - Sever
TA píše:
mne sa zdá 12 - 15 minút málo :? Chcelo by to menší interval. Pri 1 linke kľudnej aj 5 - 6 minút.


Zabudol som, že sa jedná o sedlo. :oops:

Súčasná "doprava" v sedle na Ťahanovce je poskladaná z liniek s dvomi odchodmi za hodinu. Keď započítam, že 3 trvalé linky 11, 27 a 34 zoberú za hodinu 3 × 2 × 160 ÷ 170 cestujúcich = 960 ÷ 1020 cestujúcich + k tomu doplnok vo forme L37 = 2 × 120 cestujúcich -> 1200 ÷ 1260 cest. Tak 5 dvojvozňových súprav (i = 12') v sedle poberie 5 × 2 × 160 cestujúcich = 1600 cestujúcich. V prípade 4 súprav je to o 320 cestujúcich menej (1180). V špičke sú samozrejme pomery iné. Tam by to bolo na smiech. Keby sa postavila aj druhá strana sídliska, tak ani sedlová 12 minútovka by nestačila.

To je taký hrubý prepočet.

_________________
Fico: Juraj Jánošík bol prvý slovenský socialista, lebo bohatým bral a chudobným dával.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 12.dub 2007, 20:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 18.črc 2002, 22:25
Příspěvky: 510
Bydliště: Kocúrkovo
Ja by som teda nepocital s tym, ze Tahanovce sa autobusov (zo sidliska) zbavia. Nutit substrat prestupovat uz vramci vlastneho sidliska (po 2-3 zastavkach), je prilis tvrde. Navyse s takym intervalom (12'), imho ble. To nie je metro, co chodi kazde dve minuty...

Moja vizia c.1: zavedie sa jedna el. linka "aby sa nepovedalo", s int. 15/20, a zrusi jedna autobusova. Substrat bude nadavat (viac ako dnes). Po pol roku sa autobus na pocetne staznosti a vyhrazky zavedie naspat, elektricke sa upravi interval na 20/30.
vizia c.2: postavena trat napriek povodnym reciam vobec nebude zjazdna mestskymi elektrickami, zavedu sa dve-tri "regiolinky" s int. 30/60 (priamy spoj do Presova, Moldavy a pod. - co viac mozno chciet?), smradobusov pribudne (vystavba novych domov). Substrat bude nadavat (tak ako dnes), takze vlastne bude vsetko v poriadku. O 15 rokov sa zeleznice spamataju a kolajnice rozoberu, na vyrocie zrusenia premavky na 25 regionalnych tratiach v r.2003.
vizia c.3: nic sa nepostavi, teda vlastne nieco hej - rodinne domceky pre "riesitelov projektu" :-) Substrat bude este desatrocia vnucatam rozpravat legendy o tahanovskej elektricke...

Zoradene podla osobne ocakavanej pravdepodobnosti, vzostupne :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 13.dub 2007, 17:23 
Offline

Registrován: neděle, 02.črc 2006, 10:28
Příspěvky: 57
m2oo1 píše:
miroslav: Ja osobne by som privítal menej liniek => menšie intervaly => potrebná časová tarifa => ED ako nosný systém a z toho ešte vyplýva kopu dalších vecí čo by bolo potrebné preto urobiť, lebo jedno bez druhého by veľký význam nemalo


niesom vobec odbornik na MHD, ale toto kvitujem
a co dalej - preferencia MHD na krizovatkach, kludne aj na ukor OMD (aktivna preferencia sa tomu tusim nadava)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 13.dub 2007, 17:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 23.kvě 2006, 20:50
Příspěvky: 2866
Bydliště: Košice
eMareq píše:
Zabudol som, že sa jedná o sedlo. :oops:

Súčasná "doprava" v sedle na Ťahanovce je poskladaná z liniek s dvomi odchodmi za hodinu. Keď započítam, že 3 trvalé linky 11, 27 a 34 zoberú za hodinu 3 × 2 × 160 ÷ 170 cestujúcich = 960 ÷ 1020 cestujúcich + k tomu doplnok vo forme L37 = 2 × 120 cestujúcich -> 1200 ÷ 1260 cest. Tak 5 dvojvozňových súprav (i = 12') v sedle poberie 5 × 2 × 160 cestujúcich = 1600 cestujúcich. V prípade 4 súprav je to o 320 cestujúcich menej (1180). V špičke sú samozrejme pomery iné. Tam by to bolo na smiech. Keby sa postavila aj druhá strana sídliska, tak ani sedlová 12 minútovka by nestačila.

To je taký hrubý prepočet.


nemalo by sa to brať len cez kapacitu :? . Ide aj o to, že ak niekto príde na zastávku napr. 2 minúty po odchode 1 spoja, bude čakať 10 minút :?: To je relatívne veľa. To už radšej nech chodia len sóla s polovičným intervalom. Bolo to by oveľa efektívnejšie.

P. S. : viem, že dnes sa čaká aj viac ako 10 minút, ale prečo neurobiť niečo pre cestujúcich
:?:

_________________
Live long and prosper!

May force be with Košice!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 13.dub 2007, 18:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí, 17.črc 2006, 17:22
Příspěvky: 397
Bydliště: Žilina
mafo píše:
niesom vobec odbornik na MHD, ale toto kvitujem
a co dalej - preferencia MHD na krizovatkach, kludne aj na ukor OMD (aktivna preferencia sa tomu tusim nadava)


hovorí sa tomu preferencia, oba typy (aktívna či pasívna) preferujú VHD pred IGK... v Bratislave je tiež preferencia, akurát SIEMENS používa neaktívnu preferenciu....

_________________
Aj vlci sú len ľudia... ;)
Kráľovské Dopravné Podniky - Váš spoľahlivý dopravca


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 13.dub 2007, 19:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 02.zář 2003, 19:07
Příspěvky: 1223
Bydliště: Košice - Sever
TA píše:

nemalo by sa to brať len cez kapacitu :? . Ide aj o to, že ak niekto príde na zastávku napr. 2 minúty po odchode 1 spoja, bude čakať 10 minút :?: To je relatívne veľa. To už radšej nech chodia len sóla s polovičným intervalom. Bolo to by oveľa efektívnejšie.

P. S. : viem, že dnes sa čaká aj viac ako 10 minút, ale prečo neurobiť niečo pre cestujúcich
:?:


Tak podnik by sa mal chovať aj ekonomicky. Lepšie intervaly znamenajú rozpájanie na sóla (čo je pre cestujúceho samozrejme lepšie), ale pre podnik je to náročné, lebo na každý sólovoz potrebuje vodiča (súprava 2xT jedného). Takto ti vzrastie počet vodičov o dvojnásobok voči pôvodnému stavu, ktorých musíš zaplatiť. Aj v BA je interval elín 12 minút s výpravou 2xT resp K2.

_________________
Fico: Juraj Jánošík bol prvý slovenský socialista, lebo bohatým bral a chudobným dával.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 13.dub 2007, 19:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 18.črc 2002, 22:25
Příspěvky: 510
Bydliště: Kocúrkovo
Netreba zabudat, ze jaksi obojsmerne sola (zatial) nemame... Ak neratam brusiaci voz ci Cassoviu :lol:
No Pragoimex by snad na poziadanie nieco s wanou vyspekuloval... ;) Vychadzam z toho, ze obojsmerna trojwana bude (niekedy buduci rok najneskor vraj)

"Najekonomickejsie" by tak ale asi bolo kupit 54metrove Combina a pospajat do suprav s intervalom 60minut :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 14.dub 2007, 06:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 02.zář 2003, 19:07
Příspěvky: 1223
Bydliště: Košice - Sever
Isidor píše:
Netreba zabudat, ze jaksi obojsmerne sola (zatial) nemame... Ak neratam brusiaci voz ci Cassoviu :lol:
No Pragoimex by snad na poziadanie nieco s wanou vyspekuloval... ;) Vychadzam z toho, ze obojsmerna trojwana bude (niekedy buduci rok najneskor vraj)

"Najekonomickejsie" by tak ale asi bolo kupit 54metrove Combina a pospajat do suprav s intervalom 60minut :lol:


Treba nájsť také optimum aby si prepravil čo najviac ľudí za prijateľný časový úsek a neprevážal zbytočne 2 vozne. ;)

_________________
Fico: Juraj Jánošík bol prvý slovenský socialista, lebo bohatým bral a chudobným dával.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 14.dub 2007, 06:50 
Offline

Registrován: pondělí, 02.led 2006, 10:26
Příspěvky: 450
Isidor píše:
Netreba zabudat, ze jaksi obojsmerne sola (zatial) nemame... Ak neratam brusiaci voz ci Cassoviu :lol:
No Pragoimex by snad na poziadanie nieco s wanou vyspekuloval... ;) Vychadzam z toho, ze obojsmerna trojwana bude (niekedy buduci rok najneskor vraj)

"Najekonomickejsie" by tak ale asi bolo kupit 54metrove Combina a pospajat do suprav s intervalom 60minut :lol:
hehe no nemysli si ze siemens elektricku kupis za 5 korun :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 14.dub 2007, 11:58 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
Isidor tym prisevkom myslel nieco ine. Cena v tomto pripade nehra ulohu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 14.dub 2007, 21:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 23.kvě 2006, 20:50
Příspěvky: 2866
Bydliště: Košice
eMareq píše:
Tak podnik by sa mal chovať aj ekonomicky. Lepšie intervaly znamenajú rozpájanie na sóla (čo je pre cestujúceho samozrejme lepšie), ale pre podnik je to náročné, lebo na každý sólovoz potrebuje vodiča (súprava 2xT jedného). Takto ti vzrastie počet vodičov o dvojnásobok voči pôvodnému stavu, ktorých musíš zaplatiť. Aj v BA je interval elín 12 minút s výpravou 2xT resp K2.


kedysi a kdesi som sa dočítal, že náklady na vodičov sú popri ostatných nákladoch spojených s vypravením dvojičky či sóla takmer zanedbateľné :? žeby neboli :?:

_________________
Live long and prosper!

May force be with Košice!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 14.dub 2007, 21:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
No pokud vim, tak prave naklady na ridice by mely byt nejvyssi. U t3 jsou naklady na energii v prumeru 5 kc na km.

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 14.dub 2007, 22:41 
Offline

Registrován: pondělí, 02.led 2006, 10:26
Příspěvky: 450
TA píše:

kedysi a kdesi som sa dočítal, že náklady na vodičov sú popri ostatných nákladoch spojených s vypravením dvojičky či sóla takmer zanedbateľné :? žeby neboli :?:
pri riadeni supravy dostava vodic priplatky, cistu vyplatu mas iba za 1 kratku elektricku


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 14.dub 2007, 23:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 18.črc 2002, 22:25
Příspěvky: 510
Bydliště: Kocúrkovo
Sheep píše:
pri riadeni supravy dostava vodic priplatky

Hej. Celych 15 halierov za kilometer :roll:
PvvS píše:
U t3 jsou naklady na energii v prumeru 5 kc na km.

Zrychlovacova T3? :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 15.dub 2007, 22:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 23.kvě 2006, 20:50
Příspěvky: 2866
Bydliště: Košice
príplatok za riadenie súpravy :?: :shock: waw, nevedel som, že také niečo existuje. A ako sa to berie pri KT :?:

_________________
Live long and prosper!

May force be with Košice!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 522 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz