Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je středa, 13.pro 2017, 21:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 522 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 15.dub 2007, 23:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 06.kvě 2006, 12:21
Příspěvky: 248
Bydliště: Košice
TA píše:
príplatok za riadenie súpravy :?: :shock: waw, nevedel som, že také niečo existuje. A ako sa to berie pri KT :?:


Za KTcku je to ako za supravu.

_________________
:::T R A M S::: For better tomorrow


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 16.dub 2007, 17:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 18.črc 2002, 22:25
Příspěvky: 510
Bydliště: Kocúrkovo
elektrickar píše:
Za KTcku je to ako za supravu.

Presnejsie sa hovori o mzdovom zvyhodneni za vedenie klboveho autobusu, klboveho trolejbusu, klbovej elektricky a supravy elektriciek ;) Zaujimave je, ze oficialne existuju este specialne priplatky za supravu 3xT3 a 2xKT8D5 :shock: :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 16.dub 2007, 18:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 06.kvě 2006, 12:21
Příspěvky: 248
Bydliště: Košice
Isidor píše:
Zaujimave je, ze oficialne existuju este specialne priplatky za supravu 3xT3 a 2xKT8D5 :shock: :)


Tú tarifu nechali asi preto, lebo keď sa ťahajú súprava+solo, alebo 2x KT8D5. Mozno aj za to platia... :D :D :D

_________________
:::T R A M S::: For better tomorrow


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 16.dub 2007, 20:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 23.kvě 2006, 20:50
Příspěvky: 2866
Bydliště: Košice
Isidor píše:
Presnejsie sa hovori o mzdovom zvyhodneni za vedenie klboveho autobusu, klboveho trolejbusu, klbovej elektricky a supravy elektriciek ;) Zaujimave je, ze oficialne existuju este specialne priplatky za supravu 3xT3 a 2xKT8D5 :shock: :)


mohol by si pls uviesť tie sumy za trojičky aj 2-KT :?:

_________________
Live long and prosper!

May force be with Košice!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 17.dub 2007, 06:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 02.zář 2003, 19:07
Příspěvky: 1223
Bydliště: Košice - Sever
Isidor píše:
Zaujimave je, ze oficialne existuju este specialne priplatky za supravu 3xT3 a 2xKT8D5 :shock: :)


To bude nejaký prežitok z minulého režimu :D Alebo Ing. MHD nesmie obmedzovať IAD Titl ešte stále sníva. :mrgreen:

_________________
Fico: Juraj Jánošík bol prvý slovenský socialista, lebo bohatým bral a chudobným dával.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 08.čer 2007, 21:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 29.lis 2005, 12:48
Příspěvky: 200
Bydliště: Košice, Terasa
Existuje (lepšie povedané kde je možné nájsť) algoritmus (resp. matematickú metódu) tvorby siete liniek MHD? Nejaké info som našiel v knihe P. Surovca : Tvorba systému MHD , ale hodilo by sa niečo bližšie.

A ešte jedna podotázka: venuje sa niekto simulácii v doprave?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 09.čer 2007, 11:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Existuje vice knizek , o jednom titulu vim ze vysel tusim ve 2 -3 svazcich. Bohuzel nektery tehdejsi pravidla jsou dnes neaplikovatelny. Krome hlavnich proudu se dneska uz musi pocitat i s napajecema, coz tehdy se pouzivalo minimalne, nepocita se s mensima kapúacitama vozu , pouzival se pomer sedici / stojici tusim 1:4 , dnes se nabiha na pomer 1 : 2 (asi jako T3 / K2)
.
Jakmile budu doma, tak se po tom titulu podivam. Ale v leccems mel prsty VU Dopravy tusim ze ziliny. Mozna mistni knihovna , nebo scripta.

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 09.čer 2007, 11:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 02.zář 2003, 19:07
Příspěvky: 1223
Bydliště: Košice - Sever
m2oo1 píše:
Existuje (lepšie povedané kde je možné nájsť) algoritmus (resp. matematickú metódu) tvorby siete liniek MHD? Nejaké info som našiel v knihe P. Surovca : Tvorba systému MHD , ale hodilo by sa niečo bližšie.


Dnešná moderná dopravná teória preferuje linky:
- čo najkratšie
- čo najpriamejšie (treba rešpektovať miestne špecifiká, napriamenie za každú cenu má niekedy opačný efekt - zrušenie obsluhy určitej oblasti)
- čo najhustejšie (to je však dané technickými a finančnými možnosťami oboch strán), aby si sa nemusel učiť cestovné poriadky a prispôsobovať sa im, že Sheep :)
- bez zbytočných súbehov (tie redukovať len na výnimočné prípady - neobsluha danej oblasti električkou)
- autobusové majú byť / mali by byť navážacie ku električkám, resp. metru
- tam kde sa dopravuje najviac cestujúcich nechať priame linky a spojiť ich s rovnakou protiváhou (rovnako dopravne atraktívne)
- citlivo posúdiť obsluhu viacerých vzťahov, je možné spojiť ich aj viacero dohromady, ale ponuka by mala byť vyrovnaná a nemalo by to ísť na úkor priamosti
- prejazdy medzi nimi
- tam kde je dostatočná prepravná intenzita za deň (počet spojov), zamýšľať sa nad nahradením autobusmi niečím iným (T, E)
- prednostne zriaďovať diametrálne linky
- nerozdrobovať ponuku na x ďalších liniek (kvázi viac spojov za hodinu), zriadiť prednostne silné linky
- nevytvárať linky "z každej zastávky do centra", opäť zaviesť prednostne silné linky a na ne nadväzovať prestupy (existujú výnimky).
- zaviesť ľahko zapamätateľný interval (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7-8, 10, 12, 15, 20, 30, 60 - teda taký čo po vydelení dáva celé číslo) prípadne zaviesť rovno systémový interval.
- vzájomne intervalovo koordinovať linky, ktoré sú zdrojovo/trasovo súbežné (rovnaké rozdelenie prepravnej príležitosti)

Krátko a stručne: linky konštruovať čo najpriamejšie s prihliadnutím na miestne väzby a čo do najmenšieho počtu (hľadať najefektívnejšie riešenia)

Keď sa pozrieš na dnešné LV tak zistíš, že popiera takmer všetko čo som tu z hlavy napísal.

_________________
Fico: Juraj Jánošík bol prvý slovenský socialista, lebo bohatým bral a chudobným dával.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 09.čer 2007, 13:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Ale ciste radialni usporadani je dost nevyhodne. V pripade vysokych pozadavku je vyhodnejsi se stredu vyhnou s zavest i tangencialni linku . Da se tim system znacne odlehcit a zefektivnit. Staci se podivat na tzv okruzni linky. Pri vhodnem trasovani funguji zaroven jako nosny i jako napajecovy. Takovych moznosti ale moc neni , chce to hodne uvazovat kdy a kde se vyplati a zda je vhodna do provozu.
Nejhorsi trasovani je odevsud kamkoliv. Krome znacny potreby vozidel , ridicu , se snizuje celkova vytizenost a rostou naklady . Navic se neda udelat rozumny interval spicka/sedlo. Tyhle linky obvykle jedou/nejedou.
Idelani je system s prestupem, kdy se clovek s 1 maximalne 2 prestupy dostane temer kamkoliv. Vic prestupu odrazuje, min uz znamena spatny linkovani.
Nosna trakce by mela byt ta nejkapacitnejsi (i s nejvyssimi naklady na provoz). Tedy kolejova, kterou na vytizenych linkach (3-5 minut v plne obsazenych vozech ) doplnuje trbusova a nakonec na ostatni casti, kde se nevyplati tahat draty , nebo neni takova poptavka, autobusy. Nejhosri je kombinace trbus/abus. Momentalne provozovany trbusy s pomocnym pohonem maji podstatne vyssi naklady na porizeni , ale i na provoz. Pokud vim tak spotreba 24tr na agregat je temer dvojnasobkem spotreby klasickyho citelisu. A to uz zatizi naklady i pri kratsich trasach.

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 09.čer 2007, 13:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 29.lis 2005, 12:48
Příspěvky: 200
Bydliště: Košice, Terasa
Ďakujem za odpovede, ale skôr som mal na mysli exaktné metódy (napr. využitím teórie grafov, programovania, simulácie..), skúsim ešte pohľadať. Otázkou je, či už vyvinuté metódy (ako spomínal PvvS VUD Žilina) nie sú predmetom know-how a nebude sa k nim ľahké dostať. Každopádne vďaka za snahu :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 09.čer 2007, 14:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
No co se tyce VUD, tak leccos ma knihovna tramvajklubu a nemyslim ze ke studiim z let 70-80-90 by mel byt vetsi problem se dostat. Aktualnejsi asi ne .

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: sobota, 09.čer 2007, 14:03 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
PvvS: Co sa tyka 24Tr. s pomocnym motorom. Pokial viem, tak trolejbus ma pomocny motor preto, aby bol pouzivany nie v pravidelnej premavke, ale pri mimoriadnych udalostiach. Ci nie? A ked sa pouzije pri mimoriadnych udalostiach, cize len obcas, tak az taky vplyv na naklady na prevadzku to hadam nema.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 09.čer 2007, 15:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
To asi nepochopila vetsina DP , ktery je nakupuji a prost s nima prodlouzily trbusovy linky. Takze pravidelny zajizdeni mimo tracni sit.

Zajimava studie :
http://www.kraj-jihocesky.cz/index.php? ... lang%5D=CS

hledejte slovo duobus

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 09.čer 2007, 15:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 02.zář 2003, 19:07
Příspěvky: 1223
Bydliště: Košice - Sever
PvvS píše:
Momentalne provozovany trbusy s pomocnym pohonem maji podstatne vyssi naklady na porizeni , ale i na provoz. Pokud vim tak spotreba 24tr na agregat je temer dvojnasobkem spotreby klasickyho citelisu. A to uz zatizi naklady i pri kratsich trasach.


25Tr-ka s pom. pohonom fakt žerie ako ďas tuším 80 l / 100 km. Pomaly sa približuje ku ruskému autu Linkino (prenosové vozidlo ČSTV) čo malo spotrebu 100 l / 100 km. :mrgreen:

_________________
Fico: Juraj Jánošík bol prvý slovenský socialista, lebo bohatým bral a chudobným dával.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: sobota, 09.čer 2007, 21:29 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
Tak ale potom dopravne podniky vlastnou chybou vykazuju vyssie naklady, ako v skutocnosti su.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 09.čer 2007, 23:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 29.lis 2005, 12:48
Příspěvky: 200
Bydliště: Košice, Terasa
Spravil som miništúdiu o potrebných intervaloch na navrhovanej linke ED na Ťahanovce (za predpokladu, že všetky súčasné výkony AD prevezme ED). Vychádzal som zo súčasných poskytovaných kapacít, intervaly platia pre dvojicu električiek (obsaditeľnosť 320 os.). Podľa toho vychádza interval pre rannú špičku 3-4 min, sedlo 12 min., pop. špička 5 min.

hodina - interval (min)
4 32.54
5 6.4
6 3.81
7 3.71
8 11.6
9 12.31
10 12.31
11 12.31
12 11.43
13 4.95
14 4.27
15 4.53
16 4.72
17 7.11
18 15.61
19 12.31
20 15.06
21 19.39
22 23.27


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 10.čer 2007, 07:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 02.zář 2003, 19:07
Příspěvky: 1223
Bydliště: Košice - Sever
m2oo1 píše:
Spravil som miništúdiu o potrebných intervaloch na navrhovanej linke ED na Ťahanovce (za predpokladu, že všetky súčasné výkony AD prevezme ED). Vychádzal som zo súčasných poskytovaných kapacít, intervaly platia pre dvojicu električiek (obsaditeľnosť 320 os.). Podľa toho vychádza interval pre rannú špičku 3-4 min, sedlo 12 min., pop. špička 5 min.

hodina - interval (min)
4 32.54
5 6.4
6 3.81
7 3.71
8 11.6
9 12.31
10 12.31
11 12.31
12 11.43
13 4.95
14 4.27
15 4.53
16 4.72
17 7.11
18 15.61
19 12.31
20 15.06
21 19.39
22 23.27


A z čoho si vychádzal? Zo súčasneho počtu spojov? Keď som ešte chodil na ODT tak mi vedúci ukazoval, že tam počas špičky ide tuším 40 :? :? :? spojov. Aspoň si to mohol učesať. :)

_________________
Fico: Juraj Jánošík bol prvý slovenský socialista, lebo bohatým bral a chudobným dával.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: neděle, 10.čer 2007, 10:17 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
Keby bola postavena trat do Tahanoviec, tak elektricka neprevezme vseky vykony po antabusoch. Minimalne v smere NO - Presovska -Tahanovce zostane cestna doprava.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 10.čer 2007, 10:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 09.pro 2006, 19:39
Příspěvky: 393
Bydliště: KE - Furča
Neriešte sci-fi :lol: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 10.čer 2007, 12:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 29.lis 2005, 12:48
Příspěvky: 200
Bydliště: Košice, Terasa
eMareq píše:
A z čoho si vychádzal? Zo súčasneho počtu spojov? Keď som ešte chodil na ODT tak mi vedúci ukazoval, že tam počas špičky ide tuším 40 :? :? :? spojov. Aspoň si to mohol učesať. :)


áno, vychádzal som zo súčasného počtu spojov, v špičke (7.00-8.00) ide smerom z THC 39 spojov. Tie čísla boli iba na ukážku, na vytvorenie predstavy o potrebných intervaloch.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 522 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz