Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je pondělí, 11.pro 2017, 16:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 170 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Fotogaléria/Photogallery
PříspěvekNapsal: neděle, 18.srp 2002, 21:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 18.črc 2002, 22:25
Příspěvky: 510
Bydliště: Kocúrkovo
Sarko - čakáme na Tvoje nápady :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 19.srp 2002, 07:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pátek, 26.črc 2002, 07:14
Příspěvky: 117
Bydliště: Košice/Trnava
:D Konecne sa tu objavila nejaka tema o linkovom vedeni.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 19.srp 2002, 19:55 
vitam zalozenie noveho diskusneho fora, tykajuceho sa linkoveho vedenia, :)
v nejakej reakcii som postrehol niekoho napad :shock: zrusit bus Optima, ja mam trochu inu predstavu, skusit zmenit trasu, napr. ku amfiku - mne by to vyhovovalo viac, lebo okrem R - ktore chodia hlavne cez tyzden sa do Optimy po vlastnej osi neda dostat, este tak prestupovat,
s tou dvojkou to by bol fakt chaos, nech ostane ako ma byt, nech oprasia cisla take ako 5, ci osem.... :idea:
v tlaci som cital ohladom nejakej linky o sidl. Tahanovce,cez obec Tahanovce, abo volako tak, kadial konkretne by to slo, myslim ciel je USS.
ake mate vedomosti o realizacii projektu prepojania nam.MMM so zel stanicou, viam teraz sa peniaze minaju na juznu tiedu ale perspektiva... :?:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 20.srp 2002, 10:14 
Offline

Registrován: pátek, 19.črc 2002, 14:26
Příspěvky: 1549
V prvom rade musim uviest, ze bolo len otazkou casu, kedy vznikne forum o linkovom vedeni, a ze jeho vznik vitam, kedze sa o tuto problematiku velmi zaujimam a napadov mam kopu.

Najprv vsak reakcia: bhec: V ziadnom pripade by som nepodporoval trasu Optima busu k amfiku. Bolo by to podla mna hrube "lezenie do kapusty" elektrickam, ktore v tomto smere jazdia. Ak si vsak myslel "Optima tram", je to v poriadku.

--

Ti, co ma poznaju osobne, ale aj ti, ktori citaju moje prispevky vo fore, uz vedia, ze sa vonkoncom neztotoznujem so sucasnym linkovym vedenim autobusov v Kosiciach. Myslim, ze sa vacsina z nas zhodne na tom, ze pocet liniek by mal byt nizsi a intervaly na nich kratke.
Dalej by mal vzrastat pocet viacvztahovych liniek, (ktore si sice dlhe, ale presnost odchodov sa vzdy da dosiahnut vyssia ako je v sucasnosti) ktore na jednej ceste riesia viacero dopravnych vztahov a setria km. To znamena, ze linka c. 18, aj ked prilis dlha, je vzdy hospodarnejsia v dnesnej trase, ako keby mala jazdit z KVP len po Lingov a doplnat by ju mala z Furce na namestie linka c. 15. Ide mi o ten spolocny usek Poliklinika - OC Laborec, ktory by sa zbytocne jazdil dvakrat. A takych usekov je v Kosiciach viac (napr. Klimkovicova).

Ja vo svojich navrhoch som si ako prvoradu ulohu vytvoril "systemovy interval", t.j. taky interval, aby vyhovoval vacsine liniek a podla moznosti ine intervaly boli jeho nasobkom alebo delitelom. Celkom sa mi to vsak nepodarilo a tak som si interne vytvoril kategorie liniek:
1. SILNA LINKA - spicka rano 10', spicka odpol. 12', sedlo 12', volne dni 15' alebo 20'
2. STANDARDNA LINKA - spicka rano 12', spicka odpol. 15', sedlo 15', volne dni 20'
3. SLABA LINKA - spicka rano 24', spicka odpol. 30', sedlo 30', volne dni 40'
4. VELMI SLABA LINKA - spicka rano 48', spicka odpol. 60', sedlo 60', volne dni 80'.

Z tychto veci som vychadzal a postupne dospel ku konkretnym zmenam liniek, o ktorych sa rozpisem nabuduce, ak bude zaujem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 20.srp 2002, 14:04 
ohladom Oprima busu, ak nie trasa od amfiku cez Tr.SNP,tak nch spravia inaksie trasu, napr. od amfiku, ku mestu,napr. na kuzmanku, a potom na moldavsku, takto ziadna brika nejazdi.... :idea:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 20.srp 2002, 14:07 
sorry,samozrejme ze som mal na mysli OPTIMA bus :roll:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 21.srp 2002, 10:06 
Caute Kosicania, mal som moznost sa minuly tyzden 2 dni trochu intenzivnejsie vozit vasou MHD. Uz hned na zaciatku som mal mensi problem zohnat celodenny listok. Predajna na Roosveltovej ulici je fest dobre zasita. Chcelo by to aspon jeden automat na zeleznicnej stanici.CNechcem tu pisat nejake zname fakty a nieco kritizovat. Kedze som z BA porovnavam hlavne z MHD v bA. Myslim ze kapacita elektrickovej siete v KE je dost podcenovana, busy behaju skoro odvsadial vsade. Chcelo by to len nadvezne linky na eliny a troleje .U elin je kopec liniek z velkymi intervalmi a uz vobec nechapem trolejbusovu trat do Myslavy.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 21.srp 2002, 16:13 
Offline

Registrován: sobota, 27.črc 2002, 08:11
Příspěvky: 180
Vlado : Čo chceš docieliť intervalmi 24' , 48 ' alebo dokonca 80'. ??!!!??? Veď z pohľadu cestujúceho to nie sú intervaly, ale chaos, ktorý sa navyše nedá zapamätať, takže je podľa mňa vopred odsúdený na neúspech....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: středa, 21.srp 2002, 18:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Navrh linkoveho vedenia ED, ktory vychadza zo sucasnej velkosti kolajovej siete:

Linka c. 1 (6)-
Zel. stanica - Nam. osloboditelov - Tr. SNP - Amfiteater - Nam. MMM

Linka c. 2 (9)-
St. Lokomotivy - Nam. MMM - Amfiteater - Tr. SNP - VSS - Nad Jazerom

Linka c. 3 (7)-
St. Lokomotivy - Nam. MMM - Kuzmanyho - Nam. osloboditelov - VSS - Nad Jazerom

Linka c. 4 (4)-
B. Nemcovej - Kuzmanyho - Nam . osloboditelov - VSS - Barca

V zatvorke su povodne c. liniek, ktore by mohli byt variantne zachovane, ale pri 4-och linkach ich "rozhadzanost" (4, 6, 7 a 9) urcite neposobi dobrym dojmom. Napokon ste si urcite aj vsimli, ze od Sportovej haly by som kvoli intervalu preklopil smery liniek c. (4) a (7), t.j. linka z Barce by smerovala na B. Nemcovej a linka z Nad Jazera na St. Lokomotivy.

Intervaly:
Na linkach c. 1, 2 a 3 by bol interval v spicke 5 min., v sedle 10 min. a na linke c. 4 interval v spicke 10 min. a v sedle 20 min. Interval liniek 1 a 2 by sa prekladal na Tr. SNP v intervale 2,5 min. v spicke (t.j. raz 2 a raz 3 min.), resp. kazdych 5 min. v sedle. Intervaly liniek 2 a 3 by sa prekladali pozdlz Komenskeho ul. a od VSS na sidl. Nad Jazerom, a to takisto v intervale 2,5 min v spicke (raz 2 a raz 3 min.), resp. kazdych 5 min. v sedle. Horsie by to bolo s prekladanim intervalu medzi linkami 3 a 4 v spolocnom useku od Sportovej haly po VSS, ale pri 5, resp. 10 minutovom intervale linky c. 3 by to nebolo az take tragicke.

Navrh intervalov ED vychadza zo sucasnej vypravy vozidiel, pricom v pripade realizacie navrhu trasovania autobusovych liniek ako doplnkovej dopravy k elektrickovej by bol tento stav nedostacujuci, pricom by sa vykony ED museli realne posilnit o cca 35 az 40%, cim by sa vyprava vozidiel dostala zhruba do stavu, ktory tu bol v prvej polovici 90-tych rokov.

V ramci vybudovaneho obchodneho centra Optima by do navrhu, samozrejme, spadal aj navrh na celodennu prevadzku ucelovej elektrickovej linky "W", ktora by mohla premavat v pravidelnych 20 min. intervaloch. Vzhladom k tomu, ze oznacenie linky pismenom "W" bybolo po zrusenej vysokoskolskej linke "V" (a obsluhovaniu najma obchodneho centra) uz neaktulalne, linka by mohla byt oznacena pismenom "O" (ako Optima), co by teoreticky sucasne zapadalo do cislelneho radu mestskych elektrickovych liniek ako cislo "nula".[/b]


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: středa, 21.srp 2002, 19:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Obsadenie ciselnej rady:

1 - 19 ED
20 - 39 TD
40 - 49 AD-zapadny okruh liniek
50 - 59 AD-severny okruh liniek
60 - 69 AD-vychodny okruh liniek
70 - 79 AD-juzny okruh liniek
80 - 89 KIDS (SAD a dalsi dopravcovia)
90 - 99 AD-nocne linky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: středa, 21.srp 2002, 19:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Navrh linkoveho vedenia AD, ktory nadvazuje na sucasnu siet ED a TD, pricom AD sluzi ako doplnkova doprava:

30 liniek je rozdelenych do tzv. "styroch okruhov", tzn. prestupne terminaly by boli vybudovane na 4-och dolezitych miestach -
1) Amfiteater, vratane oblasti Peresa, Polova a Sace - ciselna rada "40"
2) St. Lokomotivy - ciselna rada "50"
3) Nam. MMM - ciselna rada "60"
4) Nam. osloboditelov, resp. Nad Jazerom (OC Vazec) - ciselna rada "70"


Linky prveho okruhu ("zapad"):
40- Amfiteater - Cesta pod Hradovou - Gerlachovska - Amfiteater
41- Amfiteater - Gerlachovska - Cesta pod Hradovou - Amfiteater
42- Amfiteater - Watsonova - OD Mier - Kavecianska - ZOO
43- Amfiteater - Bana
44- Peres, Otocka - Lorincik - Polov - Peres, Otocka
45- Peres, Pohostinstvo - Letisko - Peres, Pohostinstvo
46- Saca - VA USS
47- Saca - PHV USS

Linky druheho okruhu ("sever"):
50- St. Lokomotivy - Kostolianska - obec Tahanovce - Dzungla
51- St. Lokomotivy - Cermel
52- St. Lokomotivy - Horny Bankov
53- St. Lokomotivy - Alpinka

Linky tretieho okruhu ("vychod"):
60- Nam. MMM - Vojenska - Popradska - DPMK - Myslava, Masa
61- Nam. MMM - Vojenska - Lechkeho - Klimkovicova - Tr. KVP - Lunik IX
62- Nam. MMM - Vojenska - Klimkovicova - Tr. KVP - Lunik VIII - Ferrocentrum
63- Nam. MMM - Moyzesova - Rastislavova - Blsak
64- Nam. MMM - Moyzesova - Rastislavova - Abovska - Barca, Heckova
65- Nam. MMM - Moyzesova - Rastislavova - Abovska - Sebastovce
66- Nam. MMM - Svatoplukova - Zel. stanica - Secovska - Lingov
67- Nam. MMM - Alvinczyho - Pri hati

Linky stvrteho okruhu ("juh"):
70- Nam. osloboditelov - Presovska - Azijska tr. - Tahanovce, MU - Americka tr. - Nam. osloboditelov
71- Nam. osloboditelov - Presovska - Americka tr. - Tahanovce, MU - Azijska tr. - Nam. osloboditelov
72- Nam. osloboditelov - Presovska - Americka tr. - Tahanovce, Madridska
73- Nam. osloboditelov - Palackeho - Juzne nabr. - Nad Jazerom, OC Branisko
74- Nam. osloboditelov - Palackeho - Juzne nabr. - Vysne Opatske
75- Nam. osloboditelov - Presovska - Krematorium
76- Nam. osloboditelov - Jantarova - Rastislavova - Abovska - Spalovna
77- Nam. osloboditelov - Secovska - Kosicka Nova Ves, Na doline
78- Nad Jazerom, OC Vazec - Krasna, Kino Hornad
79- Nad Jazerom, OC Vazec - Nizna Mysla

Intervaly jednotlivych okruhov by sa podla moznosti co najviac prekladali, nebude to vsak mozne pri menej vyuzivanych linkach, ako napr. na Alpinku, do Krematoria, ci Spalovne a dasie. Aj pri znizeni sucasnej vypravy autobusov, bude mozne zabezpecit na najvytazenejsich linkach interval 5 min. v spicke a 10 min. v sedle, na menej vytazenych linkach 10 min. v spicke a 20 min v sedle a napokon na okrajovych linkach (Krematorium, Spalovna, Nyzna Mysla a pod.) s 20 min. intervalom v spicke a 40 min. intervalom v sedle. Myslim si, ze tieto udaje su realne, ak nie podhodnotene a na niektorych linkach by mohol byt interval este hustejsi.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: středa, 21.srp 2002, 20:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Intervaly rychlodraznych a ucelovych liniek ED:

Zabudol som na intervaly rychlodraznych elektrickovych liniek "R". Vzhladom k navrhu AD ako doplnkovej dopravy, bude potrebne

posielnenie celodennej pravidelnej prevadzky na tzv. "pravidelnych linkach R" -
R1 (Zel. stanica - VA USS),
R2 (Nad Jazerom - VA USS) a
R3 (St. Lokomotivy - VA USS),

a to v intervale 15 min.[b] v mestskej spicke a [b]20 min. v mestskom sedle. Schvalne uvadzam vyraz "mestsky", pretoze spicka a sedlo su pre zamestnancov v inych casovych usekoch (ovplyvnuje ju zmennost v USS). Pravidelnu prevadzku tychto liniek by si vynutila zmena v autobusovej dopravy v mestskych castiach, kde autobusova doprava nepremava az k prestupnym terminalom. Tyka sa to nasledujucich liniek-
44 - zo zast. Peres, Otocka (prestup na zast. Peres, Pohostinstvo)
45 - zo zast. Barca, Letisko (prestup na zast. Peres, Pohostinstvo)
46 - zo zast. Saca, Nemocnica (prestup na zast. Saca, VA USS)
47 - zo zast. Saca, PHV USS (prestup na zast. Saca, VA USS)
78 - zo zast. Krasna, Kino Hornad (prestup na zast. Nad Jazerom, OC Vazec)
79 - zo zast. Nizna Mysla, stadion (prestup na zast. Nad Jazerom, OC Vazec)


Ako "nepravidelne linky R" by tak, ako doteraz, zostali zvysne "R" linky -
R4 (B. Nemcovej - VA USS),
R5 (Hotel Strojar - VA USS),
R6 (DPMK - VA USS),
R7 (Amfiteater - VA USS) a
R8 (Barca - VA USS),

pricom intervaly na tychto linkach by tak ako doteraz urcovala zmennost vo fabrike USS.


Vratim sa este k tolko sklonovanej ucelovej linke "W", ktora v sucasnosti premava iba pocas skolskeho vyucovania, a to aj len v den pred dnom skolskeho vyucovania (t.j. iba v nedelu...), pricom celkovy pocet vykonanych spojov sluzby 47014 tejto linky za cely den je "uzasnych" 25 spojov, co urcite nie je ekonomicke. Navrhovana zmena by spocivala v zruseni neekonomickej a nezmyselnej ucelovej autobusovej linky do OC Optima a nasadeni celedenneho 20 min. intervalu na linke "W". Interval linky by sa prekladal s pravidelnym intervalom linky R1.

Vitana by bola aj zmena oznacenia tejto linky pismenom "O" (ako Optima), nakolko by sucasne oznacenie stratilo svoj zmyslel. Naviac by este toto oznacenie idealne zapadalo do navrhovaneho ciselneho oznacenia liniek, kde pismeno "O" vyborne asociuje (zlucuje sa) s cislom "nula".


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 21.srp 2002, 20:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
BHEC:
OPTIMA BUS sluzi na prepravu prevazne cestujucich, ktori navstivia Kosice (resp. cestujucich Kosicanov po trase), pricom maju ponuknutu bezplatnu prapravu do obchodneho centra (rovnako ako TESCO BUS, ci JEDNOTA BUS). Tieto "specialne" spoje maju zabezpecit vyhradne vykon do spominanych obchodnych centier, preto pri akomkolvek inom trasovani by tieto linky uplne stratili zmysel.

Ked si vsimnes moje predosle navrhy, od Amfiteatra, z Triedy SNP, Kuzmanyho ul., ba ani Moldavskej cesty by si sa v ziadnom pripade autobusom nedostal... Dovod je prozaicky, zo vsetkych tychto miest premava elektricka, ktora bude v tomto pripade smerodajna. Takze ak Ta napadne ist z Amfiteatra, nasadnes na linku R3 s navrhovanym intervalom 15 min.[b] v spicke a [b]20 min. v sedle, oznacis si 30 minutovy cestovny listok a za 13 min. si na zastavke OC Optima.

V pripade Kuzmanyho ul. (dajme tomu od Hlavnej posty) nastupis na navrhovane linky c. 3 alebo 4 s navrhovanym a vypocitanym spolocnym intervalom v priemere 3,33 min.[b] v spicke a [b]6,66 min. v sedle, prestupis na zastavke Dom umenia, kde sa dopravis za 2 minuty, tu pockas v priemere do 8,5 min. v spicke a do 10 min. v sedle na linky c. R1 alebo "W" (resp. "O"). Odtial si na zastavke OC Optima za 8 minut, pricom celkovy cas straveny cestovanim sa pohybuje od teoretickych 12 min. (v tom najlepsom pripade, ak cakas na zastavkach do minuty) do 26,6 min. (v tom najhorsom pripade, ak pri Hlavnej poste cakas onych 6,66 min. a pri Dome umenia 10 min.), ale aj tak su to vynikajuce casy. Takze aj tu sa zmestis do [b]30 minutovej platnosti[b] cestovneho listka. 8)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 22.srp 2002, 05:24 
Offline

Registrován: středa, 21.srp 2002, 04:06
Příspěvky: 3
Bydliště: Praha (Kosice)
Vyssieuvedenemu navrhu elektrickovej siete by som vytkol hlavne to, ze predpoklada 3 linky smerujuce zo Zel.St. smerom na moldavsku a to (W resp. O, 1 a R1), pricom ziadne priame spojenie ZST s Kuzmanyho.

Ja by som navrhoval linku O z Optimy cez SNP, Amfiteater, Kuzmanyho na ZST.

Mimochodom, som teraz v San Franciscu, je tu uzasna MHD a lacna. Ak by mal niekto zaujem o nejake info nech sa mi ozve.

Willy


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 22.srp 2002, 10:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
JURO:
Celodenny listok je mozne kupit aj v predajnom stanku na Zel. stanici v jeho predstanicnom priestore. Automaty su na stanici zastupene v hojnom pocte, ale zatial vsetky automaty v KE ponukaju moznost zakupit si iba jednorazove cestovne listky.

Ze je elektrickova doprava podcenovana je fakt znamy niekolko rokov. Zial, vsetky dosledky ma na svedomi sucasne vedenie DPMK. V predoslych prispevkoch si mozes precitat navrhovane riesenie rovnomerneho vyuzivania a idealneho rozdelenia vsetkych trakcii.

Trolejbusova trat do Myslavy ma svoj zmysel, pretoze obsluhuje centralnu cast sidliska KVP, co bolo podstatou vystavby tejto trate. Povodne bola planovana trat s moznostou obsluhy celej casti Myslavy az ku zastavke Myslava, Kolibar, avsak z financnych dovodov nebola stavba realizovana. Budovat otocku priamo na Moskovskej triede nebolo technicky mozne, preto bola velmi rozumne vybudovana otocka na zastavke Myslava, Grunt. Do buducna sa uvazuje s prepojenim otocky na Lechkeho ul. cez Klimkovicovu na Moskovsku triedu, najprv vsak bude musiet byt vybudovana stale odkladana prekladka casti cesty Klimkovicovej ul., cim by sa odstranil technicky znacne zlozity a esovity usek cesty nedaleko ustia na Moskovsku triedu.

BHEC:
CO sa tyka novej linky, ktora bola pretriasana v tlaci, na dopravnom useku sa rozhodli "vyskusat" novovybudovane prepojenie obce Tahanovce so sidliskom Tahanovce. Aj ked sa to v clanku priamo nespomina, pojde pravdepodobne iba o predlzenie sucasnej linky RA5, resp. RA8 v trase (iba predpokladam) Tahanovce, Kostol - Zeliarska - Americka tr. - Europska tr. - Azijska tr. - Presovska - Nam. osloboditelov - Moldavska cesta - VA USS.

Co sa tyka vystavby trate elektricky z Nam. MMM na Zel. stanicu... Podla planu sme sa po tejto trati mali dosyta vozit od roku 1992. Tato stavba ma urcitu prioritu, ale budovanie bude mozne az po zruseni kruhoveho objazdu pri Mlynskej baste (ako Vlado rad hovori ;-) , cize pri Dome kultury), vybudovani svetelnej krizovatky na tomto mieste, dalej sa pravdepodobne vyluci automobilova doprava zo Svatoplukovej ul. a presmeruje cez ine ulice a napokon bude potrebne komplexne prestavat Stanicne nam. Az v konecnom dosledku tu bude mozne bez problemov vystavat kolaje. Bude to velmi narocna investicia, ale vsetci verime, ze sa toho dozijeme.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 22.srp 2002, 10:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
WILLY:
Dik za postreh, mas pravdu, ze zo Zel. stanice by premavali az 3 linky. Ale uvedomme si, ze o linke O (W) sa v tomto pripade treba bavit len okrajovo, pretoze tu by bola preprava bezplatna, pricom v "nevyhode" su linky, ktore su platene. Navrh pre pravidelne linky "R" uvadza aspon 15 min. interval v spicke a 20 min. interval v sedle, takze da sa povedat, ze linka O by "liezla do kapusty" linkam 1 a R1 (v Tebou navrhovanom pripade by sa to dotykalo az 6-tich pravidelnych liniek-1, 2, 3, 4, R1 a R3, s cim nesuhlasim). :!:

Napokon, ostalo by iba na vedeni OC Optima, ci by suhlasila s prevadzkou linky O namiesto Optima busu, a to aj v akom intervale. Ak by sa dohodla prevadzka v celodennom intervale 30 min. tak, ako je to aj v pripade Optima busu, nezostavalo by ine, iba prijat aj taketo riesenie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 22.srp 2002, 17:16 
Ak môžem prispieť do diskusie ako outsider, potom by som uvažoval trochu inak. V prípade, že sa situácia naozaj zmení a električky v Košiciach znovu nadobudnú stratený zmysel, vhodnejšie by bolo uvažovať o rozšírení tratí nasledovne: Použil by som kvázi otvorený zvršok, ale nie vo verzii a la Južná tr., ani zatrávnené panely ako v Čechách a v normálne uvažujúcej Európe, lebo sú drahé, ale Košiciam by stačilo zasypať otvorený zvršok hlinou a zatrávniť (otočka pri Boženke), koľaje by tým netrpeli oveľa viac ako tomu bolo doteraz na Južnej triede, tak či tak sa museli občas kosiť. Uvedomme si, že v zime stačí 2-3cm snehu a blížiacu sa električku takmer nepočuť, to isté urobí tráva. Týmto spôsobom potiahnuť trate z US Steelu do Šace k nemocnici, (vo všetkých uvažovaných tratiach hovorím o jednokoľajke obsluhovanej s výhybňou, lebo sú krátke, a zdržania by teda boli aj pri event. meškaní rádovo polminútové...), obnoviť prevádzku do Čermeľa, potiahnuť plánovanú trať z Lokomotívy aj do Ťahanoviec, tam samozrejme dvojkoľajku so šesťkoľajnou harfou na konečnej, predĺžiť trať z Jazera do Krásnej, stačí jednokoľajka. Na takéto plány však už nemáme dosť KTčiek lebo sme ich predali. My dnes môžeme uvažovať len o dokončení starého okruhu na linke č. 6 z MMM na stanicu, čím sa obnoví trasa bývalej linky č. 3(Kuzmányho, MMM, Masarykova, stanica, N Osl. atď.), čím električky na atraktivite takmer vôbec nezískajú.
Jednokoľajky by vôbec neboli obmedzením dopravnej priepustnosti, pretože aj pri niekoľkokilometrovej dĺžke by trasa jedným smerom trvala 4-5min, a niektoré spoje by mohli končiť v obl. dnešných koľajových slučiek.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: linkove vedenie - nove?
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 22.srp 2002, 20:18 
Odkaz pre SARKO> to nove linkove vedenie, vlastne ten navrh link. vedenia je cia tvorba? :? , je len nejake utopisticke rozpravanie, alebo to ma nejaky podklad, 8)
btw, sleduje tieto diskusie aj niekto kompetentny z DPMK, mozno by sa dalo povedat - vox populi... :?
Tiez tu padol navrh rozsirit el.trate, este v minulej diskusii
{na "starych" strankach o mestskej doprave}som sa pytal ake to malo byt spojenie sidl.tahanovce pomocou elekriciek, niekto mi vtedy odpisal, ze by to malo ist niekde cez ul.Rampovu a ako je hypermarket tesco, a v predch. prispevku je vytycena trasa od st.Lokomotivy, co je spravne {hoc myslim si teraz uz pomaly bezpredmente} :mrgreen:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 22.srp 2002, 23:52 
Fero:
K rozsirovaniu trakcii ED a TD sa dostaneme neskor, mam vypracovany aj navrh linkoveho trasovania liniek po dobudovani vsetkych planovanych
usekov. Momentalne preberajme sucasnost, aby sa nam to tu nemiesalo a ked vycerpame vsetky argumenty, pustime sa do dalsich.

Co sa tyka kolajoveho zvrsku, travnaty pas je dobry napad, ale dost drahy. Udrziavanie travnika, tak ako pises, nieco stoji, no to, co je na
otocke B. Nemcovej, je iba divo rastuca trava, ktora na uzkom kolajovom zvrsku nema sancu na prezitie. Najlepsi sposob sa predsa len javi
otvoreny zvrsok (lahka udrzba a vymena) a je to podstatne lepsie a menej hlucne ako panely BKV :x

S jednokolajkami mozem suhlasit jedine v pripade, ak sa jedna o nejaku vyletnu trat (napr. planovana na Anicku). Je to vsak drahy a financne
nenavratny spas. Radsej by som v takomto pripade vymyslel kvazi lokomitivu s pospajanymi vagonikmi na pneumatikach, ktore premavaju napr. v Prahe a cestujuci za oddychom a rekreaciou by mali podstatne atraktivnesi (a najma lacnejsi) druh prepravy. Ak by sa malo jednat o trat, kde ma byt pravidelna prevadzka, tak vystavba jednokolajky by sa dobuducna urcite neosvedcila. Svetci o tom aj celosvetovy trend, kde sa vsade jednokolajky rusia. Nemusime ist ani tak daleko, spomenme napr. kratku jednokolajku v olomouckom Neredine, ci trat medzi Libercom a Jabloncom nad Nisou :wink:

Co sa tyka vystavby novych trati, myslim si, ze prioritou c. 1 by mala byt trat z Nam. MMM, potom trat na sidlisko Tahanovce, relevantne s vystavbou prepojenia Bardejovskej ul. s Popradskou, krizenim Moldavskej cesty, poza Baumax, okolo haly Cassosport (tu s vybudovanim slucky), popri OC Cassovia, s napojenim na Alejovu ul. Ide o useky, na ktorych sa predpokladaju cestovne vykony, ktore nezvladnu autobusy a trolejbusy. V pripade Tebou spominanych trati do Cermela ci Krasnej to, myslim si, zvladnu busy hravo 8)

BHEC:
Co sa tyka navrhov linkoveho vedenia, ktore som uverejnil vo fore LINKOVE VEDENIE, je moja myslienka cca spred dvoch rokov. Vymyslel som si 2 varianty, prvy, vychadzajuci zo sucasnej siete a dopytu, ktory som nazval ako "KOSICE 200?" a druhy, ktory predpoklada dobudovanie vsetkych strategickych elektrickovych a trolejbusovych trati, ktory som nazval ako "KOSICE ?000". Tu vsak mozu nastat zmeny, lebo nikto nevie, co bude trebars o 10 rokov, ci ako a v akych lokalitach sa bude rozsirovat infrastruktura a bytova vystavba. Myslim, ze toto forum zatial nesleduje nikto z DPMK, ale urcite sa im nieco z toho sprostredkovane dostane :roll:

Co sa tyka trate na sidlisko Tahanovce, pocul som uz aj o variantnej vystavbe z Komenskeho po Hlinkovej a Magnezitarskej ul., ale nemam to
potvrdene. Ja som na Utvare hlavneho architekta (UHA) videl iba navrh v trase z Nam. MMM - Masarykova (kolajova krizovatka Masarykova-Svatoplukova-Alvinczyho) - Alvinczyho - Rampova (popri zel. trati) - Severne nabr. - Magnezitarska (s plynulym prepojenim na Americku tr.) - Americka tr. so sluckou za krizovatkou Americkej a Australskej triedy. Podla tohto planu sa Tahanovcania mali vyvazat elektrickami od
roku 1995... :shock:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 22.srp 2002, 23:53 
Prispevok nado mnou bol odo mna... :roll:


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 170 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz