Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je neděle, 22.črc 2018, 15:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1264 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 64  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 29.led 2006, 09:43 
Kĺbové autobusy by sa uživili na L2 a L26 hlavne v dopravnej špičke, ale nestane sa tak z nasledovných dôvodov :

1.) nosný systém sú trolejbusy, autobusy sú doplnkový systém. Pomer prepravených osôb TB : AB je 60 : 40. Túto štatistiku musíme dodržať, aj keby to nebola pravda. Takže predsa nebudeme podporovať autobusové spoje, aj keby boli hneď viac vyťažené ako niektoré trolejbusové.
2.) Karosy B741 (7ks) tvoria prevádzkovú zálohu pre prípad výpadku trolejbusov. Navyše sú to už staré vozidlá. Ak by mal DPMŽ záujem nasadiť v pravidelnej prevádzke kĺbové autobusy, musel by kúpiť nové autobusy (K961, Citelis 18, Solaris Urbino 18 apod). To sa však nestane z dôvodov uvedených v bode 1. a z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov.
S veľkou pravdepodobnosťou budú zakúpené kĺbové vozidlá pre dopravu zamestnancov KIA (pokiaľ ju bude zabezpečovať DPMŽ), ale tie na mestských linkách neuvidíme.
3.) Spomínané linky L2 a L26 napriek svojej vyťaženosti až preťaženosti nie sú dobré pre politiku DPMŽ, lebo umožňujú precestovať mesto bez prestupu na 1 lístok za 12 Sk, čo nezodpovedá novej koncepcii "prestupného" linkového vedenia. Takéto linky preto nemôžu byť podporené, preto musíme do budúcnosti počítať s úpravami týchto liniek do novej podoby alebo "motivovaním" cestujúcich, aby ich nepoužívali.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 29.led 2006, 11:51 
Ludo, píšeš, že kĺbové autobusy tvoria prevádzkovú zálohu pre prípad výpadku trolejbusov. Ale v skutočnosti keď vypadne trolejbus, tak tam pošlú väčšinou sólo trolejbus alebo sólo Karosu. Už som veľmi dlho nevidel ako náhradu za trolejbus nejaký bus 106-113. 8-)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 29.led 2006, 13:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 30.říj 2005, 16:28
Příspěvky: 4
Bydliště: Praha 5 (Daleko od trolejbusů:-(
Bude někdy v Žilině nějakej NP trolejbus?

_________________
Trolejbusy Škoda 7Tr a 8Tr jsou nejhezčí trolejbusy, které znám.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 29.led 2006, 14:56 
Anonymous píše:
Ludo, píšeš, že kĺbové autobusy tvoria prevádzkovú zálohu pre prípad výpadku trolejbusov. Ale v skutočnosti keď vypadne trolejbus, tak tam pošlú väčšinou sólo trolejbus alebo sólo Karosu. Už som veľmi dlho nevidel ako náhradu za trolejbus nejaký bus 106-113. 8-)


Oficiálne slúžia kĺbove Karosy ako záloha trolejbusov, a čo je oficiálne, to je pravda. 8-)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Nízkopodlažné trolejbusy.
PříspěvekNapsal: neděle, 29.led 2006, 19:24 
Offline

Registrován: neděle, 09.lis 2003, 15:38
Příspěvky: 183
Bydliště: Žilina
7Tr4 píše:
Bude někdy v Žilině nějakej NP trolejbus?

Samozrejme, že sa v budúcnosti uvažuje o zakúpení nízkopodlažných trolejbusov. V tomto roku sa ale budú prednostne kupovať autobusy na zabezpečenie dopravy zamestnacov do automobilky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 30.led 2006, 09:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Pokial niekto vie co je to prevadzkova zaloha, musi mu byt jasne ze sa jedna o pripady, kedy napr. kvoli prerusenemu vedeniu, alebo poruche na meniarni nie je mozne obsluhovat nejaku linku trolejbusmi. Zalozne vozidla su naopak vozidla urcene pre pripad vypadku konkretneho vozidla. Ak sa mylim, opravte ma.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Zaloha
PříspěvekNapsal: úterý, 31.led 2006, 06:59 
Pravdu ma aj Lubos aj Ludo. Normalne je to tak, ze v pripade vypadku celej alebo casti siete alebo pri pracasch na trase su nahradzovane klbove trolejbusy klbovymi au tobusmi a s kratkymi je to tiez tak. V sucasnosti sa vsak klbove autobusy pouzivaju na dopravu zamestnancov do Kia-Motors a Hyunday-Mobisu a teda nie su k dispozicii ako prevadzkova zaloha.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Za "krajsiu" Zilinu
PříspěvekNapsal: středa, 01.úno 2006, 20:39 
Dnes je presne 5 mesiacov, co aktivisti OZ Za krajsiu Zilinu znekraslili cca 40 trolejbusovych stlpov svojimi plagatmi. Hlasatelia dodrziavania zakona porusili priestupkovy zakon znecistenim verejnoprospesnych zariadeni. Hlasatelia slusnosti nemali ani tolko slusnosti, aby zavolali na DP, ci vobec smu, alebo ze idu plagaty lepit. Kritici nespravneno nakladania s mestskym majetkom "nakladli" na mestky majetok svoje plagaty bez zaplatenia prislusneho poplatku za reklamnu plochu. Po telefonickom upozorneni pani predsednicky na toto konanie pani odmietla poziadavku na odstranenie svojich plagatov, co uz 5 mesiacov uspesne dodrziava. Nuz dobre je vodu kazat a vino pit...


Přílohy:
Obr1a.jpg
Obr1a.jpg [ 92.07 KiB | Zobrazeno 776 krát ]
Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Linka 21
PříspěvekNapsal: úterý, 14.úno 2006, 13:53 
Ako som slubil, tu je graf zatazenia L21 v rannej spicke. Sirka stlpika je kapacita vizidiel, modre stlpceky obsadenost v smere P.Chlmec-Banova a cervene opacne.
Z grafu vidiet, ze smerom z Chlmca do centra sa vozidlo naplni pomerne rychlo, cosi pristupi este v Budatine, na Kysuckej a Hurbanovej, postupne to vystupuje az na Zitnu a cez Banovu ide v podstate malo vytazeny. Ale kedze tam ina linka nejde, musi tam byt.
V opacnom smere nastupuje na prvych troch zast. malo ludi, zacina to az pri Moravcovi /krcma v centre Banovej/, hodne nastupi v Zavodi a potom to pomaly vystupuje az do Budatina a uplne maly pocet cestujucich je cez Clmec, ked ide pre dalsich ludi do mesta.
Az na usek za Banovou je vozidlo takmer idealne vytazene a myslim si, ze navrhy na zrusenie ci upravy nie su nutne.


Přílohy:
21.jpg
21.jpg [ 79.18 KiB | Zobrazeno 781 krát ]
Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Linka 22
PříspěvekNapsal: úterý, 14.úno 2006, 14:07 
A tu je Linka 22, komentar naschval nenapisem, skuste si to analyzovat podla predchadzajuceho prikladu sami.


Přílohy:
22.jpg
22.jpg [ 81.27 KiB | Zobrazeno 784 krát ]
Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Linka 22
PříspěvekNapsal: úterý, 14.úno 2006, 14:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 26.úno 2004, 11:00
Příspěvky: 224
Bydliště: Bratislava, t.č. Žilina
Juraj píše:
A tu je Linka 22, komentar naschval nenapisem, skuste si to analyzovat podla predchadzajuceho prikladu sami.


Červená je Bytčica - Brodno a modrá opačne. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 14.úno 2006, 16:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
koukam ze nektery linky maji dost solidni vytizeni. Je timto systemem mozen analyzovat i prestupy ?

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ano
PříspěvekNapsal: úterý, 14.úno 2006, 16:37 
Samozrejme.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: "Objektívny" prieskum
PříspěvekNapsal: sobota, 18.úno 2006, 18:50 
Offline

Registrován: neděle, 09.lis 2003, 15:38
Příspěvky: 183
Bydliště: Žilina
Na základe kritiky časti občanov zo sídliska Hájik, ktorým bolo po zavedení novej koncepcie trolejbusovej dopravy (NKTD) zrušené priame spojenie medzi sídliskami Hájik a Vlčince, bude zavedený dočasný skúšobný expresný spoj premávajúci v pracovných dňoch medzi sídliskami Hájik a Vlčince. Premávať bude od 27. februára do 12. marca 2006 a jeho účelom bude v praxi overiť počty cestujúcich pravidelne sa prepravujúcich na trase medzi týmito dvoma sídliskami. Autobus bude stáť len na zastávkach MHD na sídliskách Hájik a Vlčince. Bude označený nápisom „PRIESKUMNÉ VOZIDLO“ a nástup bude umožnený len prednými dverami. Autobus bude odchádzať z Hájika o 5.30, 6.30 a 7.30 h a popoludní z Fatranskej o 13:30, 15:30, 16:30.
Na „objektívny“ prieskum vyzvali cestujúcich z Hájika Ing. Marián Janušek (zástupca primátora mesta z Hájika), MUDr. Daniel Klačko (poslanec z Hájika) a Ing. Peter Čerňanský nasledovným oznamom:
„Vyzývame všetkých, ktorí požadujú navrátenie PRIAMEHO SPOJENIA Hájika s Vlčincami, aby sa do prieskumu zapojili tým, že budú počas uvedených dní využívať VÝLUČNE UVEDENÉ SPOJE. Na základe výsledkov tohto prieskumu DPMŽ buď zavedie, alebo nezavedie priamu linku MHD !!“
Či už bude spojenie využívané aj mimo prieskumu alebo ako budú vyťažené ostatné spoje z Hájika počas prieskumu, to už akosi vyzývateľov nezaujíma. Ide teraz len o to, aby počas prieskumu využívali len „VÝLUČNE UVEDENÉ SPOJE“. Bude zaujímavé sledovať či DPMŽ ako mestská organizácia podľahne nátlaku zástupcu primátora mesta?!
Pozn.: V NKTD dostalo sídlisko Hájik v rámci prerozdelenia výkonov v meste nadštandart, napr. v pracovných dňoch medzi 5 – 8 hod. 10 spojov navyše, ktoré boli znížené sídlisku Solinky do centra. Dnes je situácia taká, že zo Soliniek sú v špičke trolejbusy preťažené, naproti tomu v špičke na sídlisko Hájik premávajú poloprázdne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: "Objektívny" prieskum
PříspěvekNapsal: úterý, 21.úno 2006, 16:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 26.úno 2004, 11:00
Příspěvky: 224
Bydliště: Bratislava, t.č. Žilina
Jozef píše:
Ide teraz len o to, aby počas prieskumu využívali len „VÝLUČNE UVEDENÉ SPOJE“.


Ja takúto iniciatívu len vítam. Myslím si, že táto výzva prispeje len k tomu, aby ľudia cestujúci medzi HA a VL (ale napr. aj ŽU) využívali v uvedenej dobe hlavne tento spoj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 21.úno 2006, 20:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Jaka je v tomto pripade casova uspora pri vyuziti primeho spoje proti prestupu ?

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 22.úno 2006, 12:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 26.úno 2004, 11:00
Příspěvky: 224
Bydliště: Bratislava, t.č. Žilina
PvvS píše:
Jaka je v tomto pripade casova uspora pri vyuziti primeho spoje proti prestupu ?


Pri prestupe:
čas jazdy 32 minút + plus čas čakania na spoj max 10 min (v špikč) Priamy, skúšobný spoj, by to mohol stihnúť za 20 min.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Prieskumné vozidlo
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 02.bře 2006, 18:15 
Offline

Registrován: neděle, 09.lis 2003, 15:38
Příspěvky: 183
Bydliště: Žilina
Na fotografii vidíme autobus Karosa B 932 ev. č. 40, ktorý skúšobne premáva od 27.2.2006 do 12.3.2006 medzi sídliskami Hájik a Vlčince. Pri NKTD bolo priame trolejbusové spojenie medzi sídliskami zrušené, lebo linky z Hájika až na sídlisko Vlčince neboli vyťažené. Následne bola požiadavka časti cestujúcich na obnovenie priamej linky, ale aj nátlak na DP kričiacej menšiny podporovanej občianskym združením Za krajšiu Žilinu. Toto združenie s honosným názvom má veľmi široký záber od vyrezaných stromov, spisovania petícii, zvolávania zhromaždení pre nikoho, lepenia plagátov po trolejbusových stĺpoch a až po „odborný“ pohľad na nové linkovanie MHD.
Na základe požiadavky viceprimátora mesta a poslancov zo sídliska Hájik vyšiel v ústrety DPMŽ a počas dvoch týždňoch premáva priamy autobus medzi sídliskami bez zastavenia v centre s označením Prieskumné vozidlo, aby sa zistila či požiadavka na zavedenie priamej linky bude oprávnená. Na fotografii prechádza autobus Karosa B 932 cez sídlisko Vlčince smerom na Hájik. Aj v čase špičky z najväčšieho žilinského sídliska (asi 25 000 obyvateľov) prechádza vozidlo takmer prázdne.


Přílohy:
40_2460.jpg
40_2460.jpg [ 220.49 KiB | Zobrazeno 798 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Prieskumný spoj
PříspěvekNapsal: úterý, 07.bře 2006, 20:39 
Offline

Registrován: neděle, 09.lis 2003, 15:38
Příspěvky: 183
Bydliště: Žilina
Na fotografii vidíme autobus Karosa B 932 ev. č. 40, ktorý skúšobne premáva od 27.2.2006 do 12.3.2006 medzi sídliskami Hájik a Vlčince, aby sa zistila opodstatnenosť zavedenia priameho spoja. Autobus s cestujúcimi, ktorí využili prieskumné vozidlo medzi sídliskami, prichádza 7.3.2006 popoludní priamo zo sídliska Vlčince na prvú zastávku na sídlisku Hájik - Mateja Bela.


Přílohy:
40_Hajik_2561.jpg
40_Hajik_2561.jpg [ 143.79 KiB | Zobrazeno 759 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 07.bře 2006, 20:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
tale je ta linka neobsazena ? nebo uz se zajem zvysil ?

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1264 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 64  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz