Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je středa, 18.říj 2017, 08:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pátek, 03.úno 2006, 19:03 
Z diskusného príspevku na http://www.imhd.sk/bb

Autor: Puki 2.2.2006 01.39 #57121:

„Dotácie na MHD v roku 2005 v Sk/na 1 obyvateľa:
Bratislava 2820,- Sk
Košice 1805,- Sk
Prešov 767,5 Sk
Žilina 517,- Sk
Nitra 400,- Sk
Banská Bystrica 319,5 Sk
Poprad 242 Sk
Trenčín 204,- Sk
Považská Bystrica 0,- Sk“

Moje poznámky:

V Banskej Bystrici zjavne nie je zahrnutá vecná dotácia - poskytnutie 35 autobusov za 0 nájomné.
LUK spomína na http://www.imhd.sk/bb, že zaujímavejší by bol prepočet na počet cestujúcich. Dodávam: V tom prípade by boli v BB asi vyššie než v PO, ale na KE či BA (iste s oveľa vyššími platmi vodičov, úradníkov aj vedúcich pracovníkov) by BB nemala.
Podľa mňa ešte zaujímavejšie (objektívnejšie) by bolo porovnanie dotácií podľa prepravných výkonov.

Zaujímali by ma takéto porovnania aj pre prímestskú a diaľkovú dopravu. Nedávno, pred médiami spochybnil 10 miliónovú dotáciu pre SAD Brezno nový župan Milan Murgaš... Neviem, či a aké analýzy si dal k tomu urobiť.

Takéto porovnania pre všetkých prepravcov a pre všetky mestá by som rád nachádzal aj na stránkach ministerstva dopravy.

Otázka na okraj:

Považujete sprivatizované SAD-ky (BB, NR, TN,... ) za ziskove alebo neziskove organizacie? Ak za ziskove, za akym ucelom su dotovane? Za ucelom navysenia zisku?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pátek, 03.úno 2006, 19:24 
Offline

Registrován: čtvrtek, 19.led 2006, 14:23
Příspěvky: 50
Bydliště: Banská Bystrica
Predsa len sa priznám, že túto temu som otvoril ja. Nedopatrením som sa neprihlásil. Týmto aspoň získam oznámenie o reakciách na tejto téme.

Nemohlo by sa diskutovať (na patričnom mieste), či by sa neregistrovaní účastníci nemohli vymedziť aspoň z otvárania tém, keď už sa im ponecháva možnosť prispievať, ako to je niekde vysvetľované?

A ak sa to aj dlhšie ponechá, ako to je, nemohol by automat neprihlásenému účastnikovi hlásiť: "Nie si prihlásený, nebudeš môcť editovať svoj príspevok). Napr. na oveľa jednoduchšom softveri prístupnom k administrovaniu fora aj takým diletantom, ako som (napr. forum http://shockfly.cz/projekty/diskuse/for ... hp?id=1862 ) ma ako užívateľa dosť často takto automat upozorní a nemože sa mi stať, aby som sa zabudol prihlásiť alebo si nevšimol, že som po istej dobe nečinnosti automaticky z bezpečnostných dovodov odhlásený.

_________________
Karol Nagy, http://www.karolnagy.szm.sk , http://shockfly.cz/show.php?id=1862, priamademokracia@yahoo.de, tel.: 0910/ 101 179


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sobota, 04.úno 2006, 16:27 
Anonymous píše:
LUK spomína na http://www.imhd.sk/bb, že zaujímavejší by bol prepočet na počet cestujúcich.

LUK nic nespominal, ak si si nevsimol, tak to bolo cele od vyssie uvedeneho autora... :shock:

Anonymous píše:
Otázka na okraj:

Považujete sprivatizované SAD-ky (BB, NR, TN,... ) za ziskove alebo neziskove organizacie? Ak za ziskove, za akym ucelom su dotovane? Za ucelom navysenia zisku?

Jajaj, Nagy Karoly, ked sa uz preberies zo sna? Poprve sprivatizovane SADky su AKCIOVE spolocnosti (a vacsinou uz prevazne v sukromnych rukach). A po druhe - prevadzka MHD je VSADE cinnost STRATOVA -> a teda sa musi dotovat... Dotacie nesluzia na to, aby si niekto nadzgal vrecka, ale aby sa vykryla strata vzniknuta prevazdkou verejnej hromadnej dopravy osob...


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: neděle, 05.úno 2006, 18:16 
Offline

Registrován: čtvrtek, 19.led 2006, 14:23
Příspěvky: 50
Bydliště: Banská Bystrica
netreba píše:
Anonymous píše:
LUK spomína na http://www.imhd.sk/bb, že zaujímavejší by bol prepočet na počet cestujúcich.

LUK nic nespominal, ak si si nevsimol, tak to bolo cele od vyssie uvedeneho autora... :shock:


To si si vobec nmevšimol, že LUK tak zúrivo maže, že niekedy vymaže aj sám seba? Vlastne ten výmaz asi nebol v amoku, ale v triezvom stave. Povodne ten príspevok pukiho z bratislavského iMHD skopíroval naozaj LUK - aj so svojím priloženým komentárom. Ak sa Ti chce vytvoriť si nejaký freemail, na ktorý sa potom možeš vykašľať, možem Ti poslať celú diskusiu na iMHD/bb, ktorú mám stiahnutú a kde si LUK svoj príspevok ešte nevymazal (Možno ho vymazal až po mojej reakcii, lebo sa zľakol, že príde o gloriolu neomylnosti u posledných hlupákov, ktorí jej veria, tým nechcem hovoriť o LUKOvi ako on o mne a o spúste iných, že je hlupákom ani to, že tára hlúposti. Chcem povedať iba, že sa asi len pomýlil - a potom to vymazal... Myslel si, že keď do zlomku dosadíme menšieho menovateľa, že dostaneme menšie číslo, pritom je to naopak). LUK po vymazaní svojho príspevku (archív mám doma, teraz som v inetkaviarni u Cerna, sedím vedľa mimiho), vmontoval do fóra dodatočne ten istý príspevok pukiho, ktorý je aj na bratislavskom fóre (A ten už nekomentoval). Majú tú istú minútu vloženia (To by síce stihol aj puki) a na žiadnej inej odnoži, ani na odnoži "iné mestá" to pukiho porovnanie dotácií nie je.

netreba píše:
Anonymous píše:
Otázka na okraj:

Považujete sprivatizované SAD-ky (BB, NR, TN,... ) za ziskove alebo neziskove organizacie? Ak za ziskove, za akym ucelom su dotovane? Za ucelom navysenia zisku?

Jajaj, Nagy Karoly, ked sa uz preberies zo sna? Poprve sprivatizovane SADky su AKCIOVE spolocnosti (a vacsinou uz prevazne v sukromnych rukach). A po druhe - prevadzka MHD je VSADE cinnost STRATOVA -> a teda sa musi dotovat...


Ad po prvé: Kde som tvrdil, že sprivatizované SAD-ky nie sú akciovými spoločnosťami? Alebo, kde som tvrdil, že akciové spol. nie sú v súkromných rukách?

Ad po druhé: Kde som tvrdil alebo preukazoval neznalosť toho, že všade, kde je FUNKČNÁ verejná doprava, je aj dotovaná. Skor naopak poukazujem na to, že si to myslí taký ekonóm, kandidát vied ako je Ing. Králik, CSc., keď tvrdí, že SAD BBDS chýba pre prevádzkovanie trolejbusov len licencia z VÚC - AKOBY NEBOLI MEDZI NIMI A MESTOM AJ V SÚČASNOTI TVRDÉ ŤAHANICE O DOTÁCIE (Ak nás neklame Králik aj v tom, že údajne rokuje o obnovení trolejbusovej dopravy predovšetkým so SAD BBDS) - Otvorený list: http://areopag.christ-net.sk/forum/viewtopic.php?t=1435

netreba píše:
Dotacie nesluzia na to, aby si niekto nadzgal vrecka, ale aby sa vykryla strata vzniknuta prevazdkou verejnej hromadnej dopravy osob...


Chcel tým "netreba" povedať, že si súdruhovia Korniet, Snopko a ich úradníci nenadžgávali vrecká?

Očakával som aj kultivovanejšiu reakciu o tom, že dotácie sú na úhradu výkonov na základe zmlúv vo verejnom záujme, ktoré by dopravca inak nevykonával, ale aj to je to isté.

Žiadna linka, žiadny spoj nie je bez zisku, niektoré sú s nulovým ziskom, niektoré preplnené spoje aj s vysokým ziskom. Ale aj tá kultivovanejšia formulácia len zastiera fakt absurdnosti dotovania súkromných dopravcov. Zdá sa, že EÚ to pochopila, nebude dotovať súkromné podniky, ani takým podvodným sposobom, ako vyťahovala SAD BBDS a bude vyťahovať SAD ZV štátne dotácie vo forme nulového nájmu 35 autobusov (donedávna naviac aj 2 trolejbusov) od MHD a. s. BB. Preto by mali podľa mojho názoru radikálne skončiť reči o spoločnom podniku z mesta + MHD a. s. + SAD BBDS a. s., prípadne aj SAD ZV a. s.

ZA Dopravný podnik mesta Banská Bystrica a. s. v 67% - nom vlastníctve mesta!

_________________
Karol Nagy, http://www.karolnagy.szm.sk , http://shockfly.cz/show.php?id=1862, priamademokracia@yahoo.de, tel.: 0910/ 101 179


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: neděle, 05.úno 2006, 20:48 
Karol Nagy píše:
To si si vobec nmevšimol, že LUK tak zúrivo maže, že niekedy vymaže aj sám seba? Vlastne ten výmaz asi nebol v amoku, ale v triezvom stave. Povodne ten príspevok pukiho z bratislavského iMHD skopíroval naozaj LUK - aj so svojím priloženým komentárom. Ak sa Ti chce vytvoriť si nejaký freemail, na ktorý sa potom možeš vykašľať, možem Ti poslať celú diskusiu na iMHD/bb, ktorú mám stiahnutú a kde si LUK svoj príspevok ešte nevymazal (Možno ho vymazal až po mojej reakcii, lebo sa zľakol, že príde o gloriolu neomylnosti u posledných hlupákov, ktorí jej veria, tým nechcem hovoriť o LUKOvi ako on o mne a o spúste iných, že je hlupákom ani to, že tára hlúposti. Chcem povedať iba, že sa asi len pomýlil - a potom to vymazal... Myslel si, že keď do zlomku dosadíme menšieho menovateľa, že dostaneme menšie číslo, pritom je to naopak). LUK po vymazaní svojho príspevku (archív mám doma, teraz som v inetkaviarni u Cerna, sedím vedľa mimiho), vmontoval do fóra dodatočne ten istý príspevok pukiho, ktorý je aj na bratislavskom fóre (A ten už nekomentoval). Majú tú istú minútu vloženia (To by síce stihol aj puki) a na žiadnej inej odnoži, ani na odnoži "iné mestá" to pukiho porovnanie dotácií nie je.

Tak som si dal tu robotu a prebehol si tie diskusie a pre tych, ktori chcu vediet, ako to je s tym vymazavanim, sem uvadzam obidva prispevky tak ako som ich tam teraz nasiel:
------------------
na BA diskusii píše:
Autor: Puki 2.2.2006 01.39 #57121 Re:
Dotácie na MHD v roku 2005 v Sk/na 1 obyvateľa:
Bratislava 2820,- Sk
Košice 1805,- Sk
Prešov 767,5 Sk
Žilina 517,- Sk
Nitra 400,- Sk
Banská Bystrica 319,5 Sk
Poprad 242 Sk
Trenčín 204,- Sk
Považská Bystrica 0,- Sk
Samozrejme keby som do toho bral počet cestujúcich, ktorých MHD prepraví je to ešte zaujímavejšie. Možno v budúcnosti


------------------
a teraz na BB diskusii píše:
Autor: LUK 2.2.2006 08.09 #13897 Re:
preberáme z bratislavskej diskusie:

Autor: Puki 2.2.2006 01.39 #57121 Re:
Dotácie na MHD v roku 2005 v Sk/na 1 obyvateľa:
Bratislava 2820,- Sk
Košice 1805,- Sk
Prešov 767,5 Sk
Žilina 517,- Sk
Nitra 400,- Sk
Banská Bystrica 319,5 Sk
Poprad 242 Sk
Trenčín 204,- Sk
Považská Bystrica 0,- Sk
Samozrejme keby som do toho bral počet cestujúcich, ktorých MHD prepraví je to ešte zaujímavejšie.

----------------------
usudok si spravime kazdy sam :roll:


Karol Nagy píše:
Chcel tým "netreba" povedať, že si súdruhovia Korniet, Snopko a ich úradníci nenadžgávali vrecká?

A nadzgavali si? Bol si pri tom? Mas dokazy?

Karol Nagy píše:
Žiadna linka, žiadny spoj nie je bez zisku, niektoré sú s nulovým ziskom, niektoré preplnené spoje aj s vysokým ziskom.

Ale na tych par liniek/spojov so ziskom mas desat bez zisku...a kolko je 1 minus 10?


Karol Nagy píše:
Ale aj tá kultivovanejšia formulácia len zastiera fakt absurdnosti dotovania súkromných dopravcov. Zdá sa, že EÚ to pochopila, nebude dotovať súkromné podniky, ani takým podvodným sposobom, ako vyťahovala SAD BBDS a bude vyťahovať SAD ZV štátne dotácie vo forme nulového nájmu 35 autobusov (donedávna naviac aj 2 trolejbusov) od MHD a. s. BB.

Hej? A na to si kde prisiel? Z akoho dovodu by sa sukromne podniky podla teba nemali dotovat? Ak si raz u nich objednam vykon vo verejnom zaujme, tak im ho musim aj zaplatit, jasne? A na dokladovanie straty z vykonov vo verejnom zaujme mame zakon, ak si to pan odbornik na dopravu nevsimol...


Karol Nagy píše:
ZA Dopravný podnik mesta Banská Bystrica a. s. v 67% - nom vlastníctve mesta!

A tych zvysnych 33% percent bude mat kto? Nebodaj odbornik na dopravu?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 06.úno 2006, 14:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 18:01
Příspěvky: 1337
Bydliště: Kuklovska 5, 84104, Bratislava
Co sa tyka Povazskej Bystrice, ako sa v prvom prispevku pisalo, Mesto SAD TN dlzi znacne financne prostriedky. Tie by mali byt vyplatene do 1. polroka 2006 aj spatne za rok 2005. Priblizne v polovici roka 2006 by malo dojst k zalozeniu DP, vlastnikom ma byt mesto aj SAD. Mesto tak ziska predstavu o realnych nakladoch a bude vediet, ze sa SAD nepokusi ziadat dotacie na ktore nema pravo. Zatial prebiehaju rokovania, tak uvidime co z toho bude... Mohlo by to vsak znamenat, ze aspon do leta sa Ikarusy v PB udrzia a ze SAD vycka s obnovou parku na to ako sa obe strany dohodnu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 09.úno 2006, 09:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: středa, 24.srp 2005, 08:14
Příspěvky: 14
Bydliště: Všade tam, kde je pripojenie k netu.
Karol Nagy píše:
ZA Dopravný podnik mesta Banská Bystrica a. s. v 67% - nom vlastníctve mesta!

...no to by bola iste úžasne transparentne a efektívne fungujúca firma vzhľadom na obsadenie BB magistrátu. DPB by sa mohol ísť strčiť... :twisted:

Ja som proti dotáciam súkromným firmám, ale som za objednávanie výkonov od súkromných spoločností - ono to totiž nie je to isté.
U nás totiž dostávajú súkromníci dotáciu, ktorou neraz vykrývajú všeličo, a ktorej spôsob použitia nikoho nezaujíma - podľa toho aj VHD na Slovensku vyzerá! Opäť použijem to otrepané "Keď si pozvem murárov do domu, tak im predsa nepoviem tu máte 50000, NIEČO mi tu za to spravte".


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 09.úno 2006, 17:24 
Offline

Registrován: čtvrtek, 19.led 2006, 14:23
Příspěvky: 50
Bydliště: Banská Bystrica
Na imhd.sk/bb je list ministra životného prostredia Slovenskej republiky k zrušeným trolejbusom v BB:
http://imhd.sk/bb/index.php?w=213621323 ... 1f&id=3227

Na imhd.sk/bb nie je uvedené komu alebo na aký podnet bol ten list poslaný alebo či bol aj niekde inde skor uverejnený.

V každom prípade mňa v tom liste minister ani trochu neuspokojil. Keď nás bude viac, opýtame sa ho:

Čo bráni MInisterstvu životného prostredia, aby spolu s ministerstvom hospodárstva a ministerstvom dopravy DOTOVALI elektrickú trakciu vo všetkých mestách? Keď som sa pýtal mnohých ekológov, na akú čiastku odhadujú potrebu elektrického prúdu v BB na všetky trolejbusy za rok, všetci sa potom čudovali na relatívne nepatrnej čiastke: 13 mil. Sk V Prešove to bolo pri výrazne vyšších výkonoch 16,5 milióna Sk. Keby tie tri ministerstvá dotovali len tretinu spotreby elektriny, bolo by to rádovo len okolo 1 promile ich rozpočtov. A výrazne by pomohli (Napr. kým BB obnoví malú vodnú elektráreň z 20. rokov minulého storočia, ktorá až do konca 2. svetovej vojny ťahala celé mesto, ale aj dnes by potiahla všetky trolejbusy!).

_________________
Karol Nagy, http://www.karolnagy.szm.sk , http://shockfly.cz/show.php?id=1862, priamademokracia@yahoo.de, tel.: 0910/ 101 179


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 09.úno 2006, 20:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: středa, 24.srp 2005, 08:14
Příspěvky: 14
Bydliště: Všade tam, kde je pripojenie k netu.
Karol Nagy píše:
Čo bráni MInisterstvu životného prostredia, aby spolu s ministerstvom hospodárstva a ministerstvom dopravy DOTOVALI elektrickú trakciu vo všetkých mestách?

Lebo verejná doprava nie je v ich kompetencií. Prečo by mali MH a MŽP nahrádzať niečo, čo má zabezpečovať mesto? :shock:
Keď sa všetci (okrem SAD ZV a BB Mag.*) zhodneme, že trolejbusy sú ekologickejšie ako busy, tak požadujme radšej zvýšenie spotrebnej dane na naftu (a benzín) - nie je to logickejšie?

* ich Euro3 smradovraky sú vraj ekologickejšie než t-busy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: PB
PříspěvekNapsal: středa, 29.bře 2006, 15:36 
Offline

Registrován: středa, 29.bře 2006, 15:32
Příspěvky: 58
lubos píše:
Co sa tyka Povazskej Bystrice, ako sa v prvom prispevku pisalo, Mesto SAD TN dlzi znacne financne prostriedky. Tie by mali byt vyplatene do 1. polroka 2006 aj spatne za rok 2005. Priblizne v polovici roka 2006 by malo dojst k zalozeniu DP, vlastnikom ma byt mesto aj SAD. Mesto tak ziska predstavu o realnych nakladoch a bude vediet, ze sa SAD nepokusi ziadat dotacie na ktore nema pravo. Zatial prebiehaju rokovania, tak uvidime co z toho bude... Mohlo by to vsak znamenat, ze aspon do leta sa Ikarusy v PB udrzia a ze SAD vycka s obnovou parku na to ako sa obe strany dohodnu.

Pokial mám dobré informácie tak v priebehu letných prázdnin prídu nové autobusy v počte cca 21 ks, z toho 5-6 Karosa 961, 1-2 Citelis a zvyšok Karosa 952. Bolo prislúbené že najneskôr od 01.09.2006 začnú sa používať. Má byť založená spoločnosť Mestská dopravná spoločnosť a.s. v ktorej budú mať podiel 34% mesto a 66% spoločnosť SIRS a.s.. Ešte k tým ikarusom tak PB 468AS sa nebude opravovať, PB 205 a PB 911 boli vyradené, moc nechýba ani k PB 439AS aby zostala natrvalo odstavená.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: .....
PříspěvekNapsal: středa, 29.bře 2006, 20:24 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
Mestska dopravna spolocnost, a.s. Zaujimave. Uvidime, ako sa im bude darit. Takze obnova parku bude len kratkymi vozidlami?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 30.bře 2006, 07:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 13:40
Příspěvky: 348
Bydliště: Bratislava
Nodes: Aj klbovymi, ved v prispevku bolo napisane: " ... z toho 5-6 Karosa 961 ... " :)

_________________
IN EMERGENCY TURN 4 RED ARMS AGAINST THE LEAD SEAL UNTIL STOP AND PUSH ROOF VENT COVER OPEN


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 30.bře 2006, 19:46 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
JAJCAJ: Aha. Dajak som nevidel.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PB
PříspěvekNapsal: úterý, 04.dub 2006, 14:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 26.úno 2004, 11:00
Příspěvky: 224
Bydliště: Bratislava, t.č. Žilina
puffo píše:
Pokial mám dobré informácie tak v priebehu letných prázdnin prídu nové autobusy v počte cca 21 ks, z toho 5-6 Karosa 961, 1-2 Citelis a zvyšok Karosa 952...


Takže hor sa do PB nafotiť ešte to čo tam jazdí. Mimochodom, tých 21 vozidiel pokryje celú výpravu, či zostanú v prevádzke aj nejaké súčasné vozidlá?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PB
PříspěvekNapsal: úterý, 04.dub 2006, 15:46 
Offline

Registrován: středa, 29.bře 2006, 15:32
Příspěvky: 58
Valec píše:
puffo píše:
Pokial mám dobré informácie tak v priebehu letných prázdnin prídu nové autobusy v počte cca 21 ks, z toho 5-6 Karosa 961, 1-2 Citelis a zvyšok Karosa 952...


Takže hor sa do PB nafotiť ešte to čo tam jazdí. Mimochodom, tých 21 vozidiel pokryje celú výpravu, či zostanú v prevádzke aj nejaké súčasné vozidlá?

Tých 21 pokryje denný výjazd vozidiel, ale asi zostanú ešte nejaké záložné zo starých.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz