Mestskadoprava.sk - Stránky o Mestskej a Regionálnej dopava v SR a ČR
Právě je pondělí, 11.pro 2017, 08:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 08.dub 2003, 19:50 
Sarko píše:
Papyr:
Podla mapy z roku 2001 su v Budapesti 4 ulice s privlastkom "presovsky", jedna "Eperjes köz" ("Prešovská medzera" :-)), jedna "Eperjes utca" a dve "Eperjesi utca".

Kosice "dopadli" lepsie, v Budapesti je jedna "Kassa köz", 4 "Kassa utca", 5 ulic "Kassai utca" a dokonca aj jedno velke namestie ("Kassai tér"), ktore sa nachadza nedaleko konecnej linky metra M1 na "Mexikói út" 8).

Uplne ma vsak dorazili ulice pomenovane po podstatne mensich slovenskych mestach, napr. Trnave - "Nagyszombati utca", ci 3 ulice po Rimavskej sobote - "Rimaszombat utca", jedna "Rimaszombati út", jedna vranovska "Varannó utca", ci dokonca 7 ulic "Igló utca" po Spisskej Novej Vsi... :shock:

Na zaver "ulicne" hlavolamy: "Könnyűfémformaöntő utca" a "Nehézfémformaöntő utca", co nedokazem prelozit, takze pekne po poriadku: könnyű=ľahký, nehéz=ťažký, fém=kov, forma=forma, öntő=liaty, cize nieco ako "Ľahkokovovoformoliata" a "Ťažk.o.k.o.vovoformoliata ulica", uff... :roll:



I can tell more strange street names:

- "Micimackó utca" Winnie-the-poo-street :D
- "Erőműkapcsolóház utca" Control-house-of-the-power-plant-street
There were funny names before 1990:
- "Vörös Hadsereg útja" Street-of-the-red-army


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 08.dub 2003, 19:55 
Offline

Registrován: středa, 02.dub 2003, 16:18
Příspěvky: 72
Bydliště: Európa
Papyr píše:
Sarko píše:
Co sa mi na druhej strane v Budapesti velmi nepaci je, ze prestupne uzly a to dokonca aj tie najdolezitejsie nemaju jeden spolocny nazov, ale niekedy aj tri, a to podla toho, ci ide o zastavku metra, elektricky alebo autobusu. Kedze to bola moja prva navsteva a nepoznal som teren, velmi ma miatlo, ze som sa nemohol spoliehat na nazov prestupnej zastavky, ba naopak musel som este aj pocitat zastavky, aby som vedel, kde vystupit. Toto by sa malo kazdopadne zmenit. Viem, ze niektore nazvy su velmi vystizne, ale napriek tomu by sa mali ujednotit.


Ano, klasika - ako sa dostanem na Keleti? To musite ist trolejbusom c. 72.... a pride ti 72-ka s cielom Baross ter, Garay utca. To je o ulicu dalej ako Keleti palyaudvar. A takych prikladov je tam viac...

Mne skor vadila neexistencia prestupnej tarify. Ale 24h listok za 850 Ft bol celkom prijatelna cena, asi 100 Kc.

Pacili sa mi ojazdene zapadonemecke elektricky na linkach 3 a 62 (vyrobcu si stale nepamatam). Uchvatny bol Ikarus 435T, do roviny sa idealne hodi (ma len jednu hnanu napravu).

Dalej pokracujeme o chvilu :)


24h listok stoji uz 925 Ft :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 08.dub 2003, 20:30 
Offline

Registrován: středa, 02.dub 2003, 16:18
Příspěvky: 72
Bydliště: Európa
Sarko, Papyr: Zda sa, ze ste rovnaki nadsenci ako ja :) Podla mojho skromneho nazoru je Budapest jedno z najkrajsich miest sveta (paci sa mi viac ako Praha alebo Vieden). MHD v BP je uplna parada. Napriek uz spomenutym nevyhodam, ako je absencia prestupnych casovych listkov a integrovaneho prepravneho systemu, je system MHD v BP najzaujimavejsi v strednej Europe. Ved si zoberte: elektricky, trolejbusy, autobusy, metro (M2 a M3), podzemna zeleznica (M1 nie je klasicke "tazke" metro), ozubnicova zeleznica, primestska zeleznica (HEV), lodna linka, uz mimo BKV detska zeleznica (MAV) a pozemna lanovka. Tolko moznosti najdete malokde. Sam som uz (okrem inych navstev) 2x absolvoval celodenne vozenie budapestianskou "varosi kozlekedes". Stoji to za to! A cena za taku zabavu nie je vysoka. Minuly rok sa mi to podarilo z Levic do Budapesti a spat s celodennym vozenim MHD-ckou za cca 360 Sk!!! Celu cestu som pouzival verejnu dopravu a v Budapesti som sa zviezol asi 25 linkami vsetkych druhov doprav, okrem super drahej lanovky :(
Do pozornosti davam este dopravne muzeum (Kozlekedesi Muzeum) na okraji Varosliget a zeleznicne muzeum na stanici Rakosrendezo (od Tatai utca).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 09.dub 2003, 13:44 
Marcell: ano, sme :)

KZsoci: I would like to visit Budapest this summer (actually, I visit it approximately two or three times every year) and I would be very pleased if you found some time - maybe just one or two hours - to accompany me around the tranasport curiosities of Budapest. In return, I will guide you through Prague, if you want.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 10.dub 2003, 18:10 
Papyr píše:

KZsoci: I would like to visit Budapest this summer (actually, I visit it approximately two or three times every year) and I would be very pleased if you found some time - maybe just one or two hours - to accompany me around the tranasport curiosities of Budapest. In return, I will guide you through Prague, if you want.


Well, I'm a student(I'm 18 years old), so I have time in the summer 8) . What would you like to see? If you come 3 times a year, I think that I can't show very much curiosities. Do you speak German? Because I speak German much better than English(I have only an Intermediate Language Exam).

I could show you the new IKARUS(RENAULT)-AGORA, and the T5C5k-s. The first Combinos are going to come only next year, Siemens will deliver them.

I'm looking forward to travel to Praha, but I won't do it this year, maybe next year after the final test of the high school(and after I'm accepted at the Technical University of Budapest).

Are Praha, Brno, Bratislava going to buy some new low-floor trams in the near future?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 10.dub 2003, 18:15 
Could somebody help me?

I'd like to registrate myself at this forum, but I can't fill the form. Could somebody translate it for me?

If you don't want to bother this forum, could you send me the translation to this e-mail adress: tatrat3@freemail.hu


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 10.dub 2003, 18:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: neděle, 13.říj 2002, 14:57
Příspěvky: 414
Bydliště: Prešov, ale väčšinou som v Brne
KZsoci: brno has a contract about low-floor trams on 3 years. in this year it comes 5 pcs. of škoda 03T (also called "astra", but the pieces for brno is oficially called "anitra"=abbr. from asynchornous low-floor tram - but in czech language) - one of them is already in brno and operates on line 2, the other four will come before this winter, and than 5 pcs. next year and 5 pcs. in 2005. about prague i don't know anything about low-floor trams. and finally bratislava. well, i think, bratislava will not buy any low-floor trams in next five years.

i can also guide you in public transport in brno, if you want. but, unfortunably, i'm not here through summer (i normally live in other city - prešov, in brno i only study).

_________________
vivat elektricka trakcia !


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 12.dub 2003, 19:38 
KZsoci: OK, my offer is valid until 2005 :) Even though I visit Budapest often, there are still new curiosities for me. I cannot speak German, but I do speak some Hungarian, I stopped learning it when I was 6 years old, so its just "konyha-magyar", not the perfect literal language :) - but I cannot handle the professional terminology.

BTW, why do you want to register at this forum? I am contributing to this forum for two years already and I am not registered :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: neděle, 13.dub 2003, 20:28 
Papyr píše:
KZsoci: OK, my offer is valid until 2005 :) Even though I visit Budapest often, there are still new curiosities for me. I cannot speak German, but I do speak some Hungarian, I stopped learning it when I was 6 years old, so its just "konyha-magyar", not the perfect literal language :) - but I cannot handle the professional terminology.

BTW, why do you want to register at this forum? I am contributing to this forum for two years already and I am not registered :)


Nem baj, elég, ha csak kicsit beszél magyarul. So, please write me, when you come, what you would like to see, and I'll plan a little trip. Have you tried for example the cog-wheel railway yet? I could send you also some informations, if you write, what you're interested in. My adress is tatrat3@freemail.hu. :D

Do you live in Praha? I think it's a very nice city, I'm looking forward to travel to there. I have been only to Bratislava(does it really mean "Slav Friendship"?), I liked it also.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 14.dub 2003, 13:04 
a slovensky tu nic


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 14.dub 2003, 22:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
narodeny v CSFR:
No ked sa zacnes ucit jazyky, tak ti nebude vadit, ze slovensky tu nic. Aj sa hovori, ze kolko jazykov ovladas, tolkokrat si clovekom...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úterý, 15.dub 2003, 04:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 01.dub 2003, 14:11
Příspěvky: 857
Bydliště: Praha - město ve středu Evropy
narodeny v CSFR:
Ale je pravda co napsal Sarko, ale asi si přehlédl nějak ty příspěvky dole, kde je to slovensky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 16.dub 2003, 12:52 
Narodeny v CSFR: toto diskusne forum nema stanoveny oficialny jazyk, teda okrem cestiny a slovenciny tu moze byt pouzita anglictina i ine jazyky. Keby sem prisiel napr. niekto z Polska, odpoviem mu spisovne po polsky, pretoze to dokazem. A vobec sa nebudem pozastavovat nad tym, ze sa najde niekto, kto tomu nerozumie. Pozri, nas budapestiansky prispievatel sa snazi spoznat ceske a slovenske prevadzky MHD a zaroven nas upozornit na zaujimavosti svojho rodneho mesta. Ved to je pekne, ze ma zaujem o dianie u susedov! No a ze nevie cesky ani slovensky - tak spolu budeme komunikovat anglicky, ved to predsa v spolocnej Europe budeme vsetci. Aj na k-reporte sa vyskytuju nemecke a anglicke prispevky.

Len tak na okraj, ja som sa narodil este v CSSR :)

Sorry za off-topic.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Csfr
PříspěvekNapsal: středa, 16.dub 2003, 13:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek, 18.črc 2002, 08:51
Příspěvky: 144
Bydliště: Bratislava
Ja osobne som sa narodil ako cechoslovak, zomriem ako cechoslovak a vzdy budem cechov chapat ako cechoslovakov...

_________________
It`s not the size of the ship, it`s the motion of the ocean


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: středa, 16.dub 2003, 23:05 
Môžeš písať ako chceš a pritom stačí ovládať jeden jazyk,ale zároveň potrebuješ mať k dispozícii počítač a program,ktorý ti to preloží a napíše v potrebnom jazyku.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtvrtek, 07.srp 2003, 23:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Papyr píše:
Nodes píše:
IKARUS: Zaujimavy interier...skoro jak v linkovom, nie mestskom autobuse. A co to mas za avatar?


To, co ma na avatare, jazdi v Budapesti na elektrickovych linkach 3 a 62 a je to ojazdene z Nemecka. Bohuzial neviem ako sa to vola. Ale ma to zaujimavo rieseny nastup/vystup: v pripade, ze na zastavke je nastupiste so zvysenou hranou, otvoria sa dvere vo vyske nastupista a nastup do eliny je bezbarierovy, ak nie je take nastupiste, spustia sa sucasne s otvorenim dveri aj schodiky.


Uvedeny typ elektriciek, ktory mi skor pripomina primestsku zeleznicu sa oznacuje TW6000 a pochadzaju z mesta Hannover. Vyrabali sa v rokoch 1974 az 1993, takze predpokladam, ze sa do Budapesti dostali najstarsie takmer 30-rocne babicky. Viac info som nasiel na linku: http://villamos.budapest.hu/tipus/tw6000_a.html . Je tam aj informacia, ze do Hannoveru bolo zakupenych az 260 vozidiel tohto typu, budapestiansky DP zakupil 70 vozidiel, pravdepodobne 1. serie, ktoru vyrabalo konzorcium DÜVAG - KIEPE - AEG (dnes SIEMENS).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Tramtrain
PříspěvekNapsal: sobota, 09.srp 2003, 17:01 
Offline

Registrován: neděle, 21.črc 2002, 15:49
Příspěvky: 1816
SARKO: Cize hybrid elektricky a vlaku? Tzv. kockopes?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tramtrain
PříspěvekNapsal: sobota, 09.srp 2003, 17:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Nodes píše:
SARKO: Cize hybrid elektricky a vlaku? Tzv. kockopes?
Spíš metro /šalina. Původně byly provozovaný na rychlodráze s úrovňovýma nástupišťama. Je to tedy obdoba našich RT8D5M . Někde jsem na netu viděl video , se skládáním těch schodů. Strašná doba.

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sobota, 09.srp 2003, 21:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sobota, 20.črc 2002, 16:51
Příspěvky: 980
Bydliště: Londšice :}
Nodes:
Ano, dalo by sa to nazvat hybridom, ale vystiznejsie to nazval PvvS. Za kockopsa by som povazoval, ak by to bolo na pneumatikach, ale Francuzi su schopni aj toho :roll:.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pondělí, 18.srp 2003, 21:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úterý, 20.srp 2002, 12:16
Příspěvky: 1930
Bydliště: DP Sestroslav & DPAmberovy Lazne
Jenom drobný upozornění . V Budapešti teďka modernizujou T5C5 s použitím elektrický výzbroje GANZ a zároveň dosazujou i informační systém .

_________________
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojdeš nejdál.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz